Toon posts:

Internetverbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een pc, draaiende op Windows XP, waarbij de internetverbinding niet meer werkt.
Er zit een onboard Ethernetkaart in, die ik met een kabel naar de router heb verbonden.
Met de kabel is niets mis, heb de verbinding getest op een laptop.

Als ik de kabel heb aangesloten, geeft Windows in de rechterbenedenhoek wel aan dat er een kabel in zit (heb geen icoontje met 2 monitors waar een rood kruisje voor staat), maar internet wil geen verbinding maken.

Wat kan ik proberen?
Heb zelf al geprobeerd via configuratiescherm -> internetopties / netwerkverbindingen wat dingen te veranderen, maar het werkt niet.

Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Even wat vragen om informatie:

Wat heb je geprobeerd te veranderen?
Hoe staat het dan nu ingesteld? dhcp of een statisch ip adres, en welk ip heeft je netwerkkaart nu?
Kan je vanaf de pc wel de router bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om via Netwerkverbinden -> LAN-verbinding -> Ondersteuning -> Herstellen, maar dit geeft geen oplossing. En via Internetopties ook een wizard gedaan, en bij LAN-instellingen zaken aan- en uitgevinkt (bijv. Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen, of automatisch configuratiescript gebruiken.

Mijn IP-adres: 192.168.2.214
Standaardgateway: 192.168.2.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

Ik heb geprobeerd via Uitvoeren -> cmd -> ipconfig/release de boel te resetten, maar dan krijg ik de volgende melding:
"De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich in een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.

Ik weet niet of ik een statisch IP heb. Ik weet ook niet of ik contact heb met de router. Hoe kan ik deze zaken achterhalen? Dank.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je moet juist geen statisch ip instellen, gewoon alles via dhcp laten doen.
Dat kan je dus bij configuratiescherm -> internetopties / netwerkverbindingen instellen.

ipconfig /release is niet zo nuttig.. dan heb je helemaal geen ip meer (mits je dhcp gebruikt). ipconfig /renew is handiger, maar even de utp kabel eruittrekken of pc opnieuw opstarten heeft hetzelfde effect.

Stel dus eerst via configuratiescherm je netwerkkaart goed in.
Kijk dan of je wel via dhcp een ip adres krijgt ( ipconfig /all ). Kijk dan of je de router kan bereiken: Het gateway adres in je browser inkloppen.

ander mogelijke oplossing is in systeembeheer je netwerkkaart verwijderen en je pc opnieuw opstarten.

edit: ohja, in IE scripts, proxy's ed uit zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 21-08-2010 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via Netwerkverbindingen -> LAN-verbindingen (r.muisknop) -> eigenschappen -> TCP/IP -> Automatisch IP-adres laten toewijzen aangevinkt...
en hij doet het nu weer!

Hartelijk bedankt voor je tijd en moeite!