Gekke tekens in windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 13:21
Hallo,

Sinds vanochtend krijg ik bij het opstarten van mijn laptop overal in windows gekke tekens te zien. Alle letters zijn vervangen door streepjes, driehoekjes, vierkanten, vraagtekens enz.. Net zoals 1 van de lettertypen in word. Dit betekent dat ik helemaal niks meer kan doen omdat ik geen idee heb wat er staat. Heeft iemand enige idee wat ik eraan zou kunnen doen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Nou enige wat ik kan bedenken is dat je fonts allemaal zijn verdwenen en er alleen eentje aanwezig is die vreemde tekens gebruikt als letters ?
Of dat je taal instellingen op, noem maar wat, Chinees staat en er geen font voor beschikbaar is.
Daarnaast is die een Windows probleem en niet CSL.

edit:

Gezien je vorige topic, wat probeer je zoal zelf voordat je gaat posten want eigen inzet is in beide topics niet echt te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 21-08-2010 13:32 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Kan je ons misschien een plaatje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 11:30
Wanneer je er echt niet uit komt door softwarematig te configureren kun je ook als noodoplossing de Windows-installatie opnieuw uitvoeren, vaak is er bij je laptop een herstel cd of dvd meegeleverd. Dit doe je als volgt:

Start je laptop op en ga de BIOS binnen door op F1 of DEL (andere toets kan ook, wordt wel weergegeven met opstarten)

Ga daarna naar de boot settings en verandere de opstartvolgorde zodanig dat de eerste boot vanaf CD gaat

Verlaat de bios en wacht tot het opstarten van Windows, stop je CD erin en start je laptop dan opnieuw op

Volg daarna de instructies van de (herstel) cd dvd

Suc6! ;)

rob2911