Liever de regeltjes perfect naleven dan behulpzaam zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De laatste tijd erger ik me mateloos aan diverse moderaties op GoT. Het lijkt wel of de "filosofie van mensen helpen" uit het oog wordt verloren en de moderators alleen maar de strenge regels hier op GoT willen naleven. De strenge regeltjes, die persé alleen maar moeten worden nageleefd, lijken een stuk belangrijker dan behulpzaam zijn.

Zelfs posts met bijvoorbeeld een vraag waaraan niemand zich ergert en misschien interessante reacties oplevert wordt weg gemodereerd. Het lijkt wel of sommige moderators gewoon enorme miereneukers zijn en lekker zuur alles wegmodden, want hé, ze hebben toch moderator rechten, daar moet natuurlijk wel maximaal gebruik van gemaakt worden. :X

Het evenwicht is ook een beetje kwijt als je het mij vraagt. Wanneer er een goed onderbouwde vraag gesteld wordt waarbij de vraagsteller gewoon (goed) research gedaan heeft alvorens het stellen van een vraag, wordt dit dikwijls weg gemodereerd onder het mom van "nog beter zoeken". En dan ga je bijvoorbeeld lezen in een topic als [Multi] Call of Duty: Modern Warfare 2 - Deel 25, daar vind je de meest domme, nutteloze en niet interessante posts waar het niveau echt enorm laag is en waaraan niks gedaan wordt.

Beetje jammer, deze ontwikkelingen als je het mij vraagt. Mij valt dit al ongeveer een half jaar op, voor die tijd kon ik me voor mijn gewoon een stuk beter verplaatsen in de modjes, en was ik het vaak eens met hun beslissingen.
Het lijkt me belangrijk dat er beetje naar gestreefd wordt op elkaar te helpen en behulpzaam te zijn. Misschien is de topicstart of post niet 100% perfect, maar so what, waarschijnlijk is deze niemand tot last en zijn er gebruikers die een nuttige / behulpzame reactie willen leveren. Het gewoon laten staan van zo'n topic / post zal niemand kwaad doen hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je een voorbeeld geven? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een topic dat niet 100% in orde is gaat niet op slot. Een topic dat 100% niet in orde is (nuanceverschil) wel. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

An sich ben ik het wel met je eens dat in Grote topics zoekvragen wel worden getolereerd. Echter zijn dat soort vragen in dat soort topics imho ook minder erg dan eigen geopende topics waar nog veel op valt aan te merken.

Sowieso is het inherent aan grote game-topics dat het niveau wat lager ligt, omdat veel jongeren die én hier actief zijn én gamen dan gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
psychoclown schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:23:
Zojuist een aantal berichten verwijderd die hier niet thuis horen en of offtopic waren.
Slowchatten is hier ook niet de bedoeling, dat doen we maar op IRC/msn/ICQ/whatever..
monnick schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:39:
En dan ga je bijvoorbeeld lezen in een topic als [Multi] Call of Duty: Modern Warfare 2 - Deel 25, daar vind je de meest domme, nutteloze en niet interessante posts waar het niveau echt enorm laag is en waaraan niks gedaan wordt.
Niks? Als er nog wat staat ben je vrij om een topicreport te maken. Maar die is nergens te bekennen na de laatste modactie...

Om alleen even op het spielerij-voorbeeld te reageren. Misschien reageer ik wel op de rest als ik later wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je wat voorbeelden moet geven om je punt te maken. Ik kan me ook wel eens een heel enkele keer storen aan moderaties, maar dat blijf je houden. Moderators zijn ook mensen met een mening en het is hun taak om te moderaten en dan kan het wel eens gebeuren dat jouw mening anders is. Een forum is nou eenmaal geen democratie.

Meestal ben ik heel blij met de moderaties, het maakt het toch wat leefbaarder allemaal zonder spam en internetterrorisme (denk aan Ome Johan in de nieuwsgroepen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:26:
[...]

[...]

Niks? Als er nog wat staat ben je vrij om een topicreport te maken. Maar die is nergens te bekennen na de laatste modactie...

Om alleen even op het spielerij-voorbeeld te reageren. Misschien reageer ik wel op de rest als ik later wat meer tijd heb.
Ja, die berichten waren dus verwijderd na aanleiding van een topicreport van mij. Alleen dan wordt direct ook mijn post uit dat topic weer verwijderd. Stond één zin in als "kappe met de slowchat aub" en daaronder mijn ervaring dat ik van de week weer Modern Warfare 1 had gespeeld, en vergelijking met MW2 dus, niet geheel irrelevant aan dat topic dus. Snap niet echt waarom mijn post verwijderd werd dus, maar goed...zal wel niet binnen één van de vele regeltjes vallen :)

Ik kan wel opnieuw een TR aanmaken voor dat topic, maar dat zou ook weer zo zeikerig overkomen. Ik ben nog steeds van mening dat de laatste pagina's in dat topic een enorm laag niveau hebben. Hoewel ik de topicstarter van die MW2 reeks ben lees ik dat topic al lang niet meer. Slechts 10% van de posts daar zijn nog de moeite waard om te lezen.

Maar dat MW2 topic is slechts één voorbeeld van een topic met laag niveau, er zijn er meer dan genoeg (vooral omtrent gaming inderdaad). Op zich kan ik er mee leven dat het niveau daar zo laag is, daarvoor is de oplossing simpel: ik lees de topics gewoon niet. Jammer, want ik zou graag deelnemen discussies met wat hoger niveau over bijvoorbeeld gaming.

Waar ik dan minder mee kan leven is dat als er weer eens een behoorlijk nuttige post die interessant is om te lezen en waarvoor de poster moeite heeft gedaan (zoeken bijvoorbeeld) wordt weggemodereerd omdat er "te weinig inzet" is getoond of whatever. Dan denk ik meteen aan weer aan domme één-zins-reacties in andere subfora waar moderators kennelijk zelf veel liever zijn of de instructies krijgen om het niveau te laten voor wat het is (laag dus). Evenwicht is zoek, maar dat had ik allemaal al beschreven in mijn topicstart.

Heb net even rond gezocht, maar kan zo snel geen voorbeelden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

monnick schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Heb net even rond gezocht, maar kan zo snel geen voorbeelden vinden.
Als het allemaal zo erg is als je omschrijft, waarom kun je dan geen voorbeelden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En dat bedoeld NME echt niet als zeurderig, nee echt niet :+ ( :> NME) , maar wij hebben gewoon concrete voorbeelden nodig om zelf een inschatting te maken of en welke moderators e.d. misschien niet correct handelen.
Moderaten is mensenwerk en fouten maken kan gebeuren.

Persoonlijk deel ik je mening trouwens niet dat moderators vooral naar de regeltjes kijken, ipv naar de situatie. Als ik binnen de community kijk naar de enorme berg werk die moderators doen om het de users naar het zin te maken, heb ik daar elke dag weer lof voor. Hoe vaak users wel niet nog een laatste PM krijgen ipv gewoon een ban naar het hoofd, dan heb ik daar alleen maar respect voor.
Ik zie users die in 2 jaar tijd al wel 20x in aanraking gekomen zijn met moderators die aangeven dat het zo echt niet verder kan, maar toch op got mogen blijven met nog een laatste waarschuwing. Dat strookt ook zeker niet met wat jij aangeeft als : moderators liever de regeltjes naleven, dan behulpzaak/begrip tonen e.d..

Dus nogmaals, geef concrete voorbeelden, dan kunnen we het oppakken, wat je nu doet is ranten zonder argumenten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nomad schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:42:
En dat bedoeld NME echt niet als zeurderig, nee echt niet :+ ( :> NME) ,
Zeurderig is een groot woord, maar iemand die zegt dat het heel veel voorkomt en vervolgens geen voorbeelden kan vinden komt nogal vreemd over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb even mijn eigen MyReact doorzocht of ik wat voorbeelden kon vinden. Begrijp me niet verkeerd, het gaat zeker niet alleen om mijn eigen topics of posts, maar die kan ik nou eenmaal snel terugvinden. Of althans, die zou ik theorie makkelijk moeten kunnen terugvinden, valt namelijk niet mee om een geschikt voorbeeld te vinden.

Neem, dit topic:
Ajax implementeren in filmdatabase: verschil tussen FF / IE

Of deze post: monnick in "Kiezen tussen een HTC Desire of Legend"
Kreeg geen reactie in dat topic, dus nogmaals gepost: monnick in "HTC Desire - Deel 6"

Dan denk ik echt: "cut me some slack" :) Maar nogmaals, het gaat dus zeker niet alleen om deze voorbeelden of posts van mijzelf. Het is meer de filosofie van GoT / modjes die er in mijn ogen de laatste tijd een beetje op lijkt om je strikter aan de regeltjes te houden dan om mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind juist dat er de laatste tijd juist veel meer wordt open gelaten en de juiste kant opgestuurd worden dan meteen alles kapot te modereren.

Bijvoorbeeld

Hoedje in "[iPhone 3GS] Nat geworden, nu 1611 error..."
Hoedje in "Video converter voor iPod touch"

We hebben juist met z'n allen afgesproken om topics eerder proberen te sturen en te helpen dan meteen op slot te zetten, wat vroeger eerder zou gebeuren.

Als ik even voor mijn eigen hoodgroep spreek, in GC worden er echt zeer weinig slotjes gezet en kan&mag gewoon heel veel.

Maar goed, dit is m'n eigen gevoel en wordt misschien niet door iedereen gedeeld ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
De posts die jij laat zien zijn inderdaad gewoon erg sympathiek gemod door Hoedje. Goed voorbeeld van nieuwe users even welkom heten op GoT :)

Ik zeg ook zeker niet dat er _altijd_ veel te streng gemod wordt hoor, in tegendeel, meestal ben ik het wel eens met moderators. Alleen laatste halfjaar krijg ik bij een aantal mods (misschien juist in de subfora waarin ik actief) ben het idee dat de regeltjes precies moeten worden nageleefd en dat er maximaal gebruik moet worden gemaakt van de moderator rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, ik ben juist eerder van mening dat het soms te vriendelijk is en er best wel wat stricter gemodereerd mag worden in de techtoic bij helpdeskusers en boodschappenlijstjes. Maar over het algemeen denk ik dat de moderators goed werk verrichten. De gegeven voorbeelden vind ik de moderatie juist terecht :) .
monnick schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:46:
Of deze post: monnick in "Kiezen tussen een HTC Desire of Legend"
Kreeg geen reactie in dat topic, dus nogmaals gepost: monnick in "HTC Desire - Deel 6"

Dan denk ik echt: "cut me some slack" :)
Waarom zou je gematst moeten worden? Dubbelposten van een boodschappenlijstje, dwz het kiezen tussen twee telefoons. Dubbelposten wordt eigenlijk overal als forumvervuilen gezien, doordat er dan op twee plekken over dezelfde vraag wordt gesproken. En de keuze voor een telefoon is toch goed zelf te maken?

Of iemand een ervaren user is of een newbie mag daarbij niet uitmaken. Dubbelposten/crossposten is not done :) .
LuNaTiC schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:56:
Als ik even voor mijn eigen hoodgroep spreek, in GC worden er echt zeer weinig slotjes gezet en kan&mag gewoon heel veel.
Ik denk dat GC en tech wel een verschil zijn, juist omdat GC niet echt een helpdesk is :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het gaat dus om je eigen topics die gesloten zijn? Dan heb je natuurlijk ook een gekleurde bril op als die gesloten worden. Soms is het nodig even buiten je eigen posts te kijken als je denkt iets te constateren. Als je het dan niet opvalt dan moet je het namelijk bij jezelf zoeken.

Wat me opvalt is dat veel van de topics in je historie door jezelf gestart zijn. Dat geeft eigenlijk al aan dat je een bepaald soort user bent die vooral vragen hier dropt. Het is geven en nemen in een communitie, niet eenzijdig topics aanmaken om ergens snel een antwoord op te krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja dat is wel waar natuurlijk. Maar wil er alleen maar mee zeggen dat er veel kan en mag. Alleen het echte noodzakelijke wordt aangepakt. Maar idd, niet te vergelijken verder.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

PromoX

Flying solo

monnick schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:47:
Ja, die berichten waren dus verwijderd na aanleiding van een topicreport van mij. Alleen dan wordt direct ook mijn post uit dat topic weer verwijderd. Stond één zin in als "kappe met de slowchat aub" en daaronder mijn ervaring dat ik van de week weer Modern Warfare 1 had gespeeld, en vergelijking met MW2 dus, niet geheel irrelevant aan dat topic dus. Snap niet echt waarom mijn post verwijderd werd dus, maar goed...zal wel niet binnen één van de vele regeltjes vallen :)
Wij zijn geen stukje software dat op een reactie losgelaten wordt en bepaald of iets wel of niet binnen de regels valt. Er is nu eenmaal een 'grijs gebied' waar verschillende modacties mogelijk zijn en dan maak je als mod een keuze. Ik zie zelf ook wel 's acties van andere mods waarbij ik denk, dat had ook anders opgelost kunnen worden, maar over het algemeen heb ik er wel vrede mee. En dat geldt ook voor dit specifieke geval. De reactie had misschien kunnen blijven staan, maar ik kan ook wel begrijpen dat ie verwijderd is. In het geval van een specifieke modactie kun je natuurlijk altijd de betreffende mod om een toelichting vragen :).
Maar dat MW2 topic is slechts één voorbeeld van een topic met laag niveau, er zijn er meer dan genoeg (vooral omtrent gaming inderdaad). Op zich kan ik er mee leven dat het niveau daar zo laag is, daarvoor is de oplossing simpel: ik lees de topics gewoon niet. Jammer, want ik zou graag deelnemen discussies met wat hoger niveau over bijvoorbeeld gaming.
Heb je dan ideeën hoe dit op te lossen is? Ergens snap ik je kritiek wel wat Spielerij betreft, maar ik zie geen (simpele) oplossing. Als je alle reacties van een te laag niveau weg gaat halen, kom je tijd te kort, modereer je die topics kapot en jaag je waarschijnlijk ook nog 's users weg. Dan ben je als mod gewoon met een kansloze missie bezig.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gambieter schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:17:
Ik denk dat GC en tech wel een verschil zijn, juist omdat GC niet echt een helpdesk is :) .
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zet verspreid over CSL, PMG, VB, OM, OH ne MSH misschien wel tien slotjes per dag. Dat gaat bijna altijd over boodschappenlijstjes. We hebben juist recent gekozen dit soort zaken af te handelen in daarvoor bestemde BBG topics en de enige manier om dat goed tussen de oren te krijgen is het noodzakelijk om vrij strict op te treden. That said, ik krijg er bijna nooit klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
gambieter schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:17:
Hm, ik ben juist eerder van mening dat het soms te vriendelijk is en er best wel wat stricter gemodereerd mag worden in de techtoic bij helpdeskusers en boodschappenlijstjes. Maar over het algemeen denk ik dat de moderators goed werk verrichten. De gegeven voorbeelden vind ik de moderatie juist terecht :) .
Ik ben het hier wel mee eens, de laatste tijd wordt wat soepeler gemodereerd dan vroeger, vroeger was het nog veel strikter (2003-2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb geklikt en gelezen, maar wat is er mis met het slotje? :) Debuggen hebben mensen altijd al zelf moeten doen. Niet omdat wij te beroerd zijn om te helpen, maar omdat een topicstarter zelf véél beter in staat is om zijn eigen code te debuggen. Dat is allemaal niet om maar zoveel mogelijk regeltjes na te leven maar gewoon omdat het voor ons noch voor jou effectief is als wij jouw code moeten debuggen, en omdat het open laten van dergelijke topics luiheid alleen maar in de hand werkt omdat er altijd wel een aardige knul is die beyond the call of duty gaat en jouw code gaat copy/pasten om hem voor je te debuggen. Daarmee zeg ik niet dat jij lui bent, maar wel dat we daar in het verleden problemen mee hebben gehad, waardoor we debugtopics gewoon snel afkappen.

Pagina: 1