• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik heb nu ongeveer een jaar geleden voor een vriendin deze set zender/ontvanger gekocht:
Marmitek GigaVideo 580 5.8Ghz draadloze audio/video zender
Misschien dat er een klein versie verschil inzit, maar zelfde merk, zelfde uiterlijk.

Hij wordt gebruikt om het audiosignaal van de PC(mini jack) te kunnen horen op haar versterker. Zender en ontvanger staan 2 meter van elkaar af. (draadje is niet mogelijk, want dat is een gangpad huiskamer-keuken)
De audio-uit van de PC gaat naar een standaard splitter(zie afbeelding). 1 deel gaat naar de Marmitek, de andere naar de PC-boxen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cables2u.co.uk/images/3.5mm_mini_jack_splitter_adapter.jpg

Nu werkte dit een 1/2 jaar heel goed, maar na loop van tijd begon het ding te storen. Scherpe tikken, vooral als je langs loopt(dus door het signaal). Rare is dat hij het niet altijd even hard/duidelijk doet. Er zit wel een trend in. Het lijkt steeds erger te worden, de kwaliteit van de muziek wordt steeds minder.

Nu denk ik dat het ligt aan cumulatie van statische elektriciteit van contactpunten, maar ik heb te weinig kennis over elektriciteit om dit "op te schonen".

Als jullie mij advies kunnen geven heel graag.

Als ik dit setje als verloren moet zien, moet er een nieuw systeem worden aangeschaft. Waar moet ik dan op letten wil ik dit irritante gekraak en getik nooit meer hebben?

Yippie kayak, other buckets!