• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-12 09:35
Geachte tweakers,

Voor in onze wasstraat zijn wij al een tijdje op zoek naar een LCD-TV. Dit om wat informatie op te laten zien aan klanten en wat reclame te maken.

Nu weet ik dat er twee leveranciers zijn die dit soort TV's leveren, namelijk Splashvision en Aquasound. Nu heb ik met beide bedrijven contact gehad, maar zij kunnen allebei niet binnen redelijke tijd leveren. Ook liggen de prijzen van dit soort TV's vrij hoog (zo'n beetje 4500 euro voor een 42 inch).

Nu is mijn vraag aan jullie, wie heeft er ervaring met het waterdicht maken van een TV. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een toestel dat aan de volgende voorwaarden moet voldoen:

- 32 of 42 inch
- Full HD
- VGA aansluiting

Zijn er nog meerdere leveranciers van dit soort televisies, of nog belangrijker, bestaat er misschien een oplossing om je TV waterdicht te maken. Ik doel dan op een soort kast wat om je huidige LCD-toestel gaat en die deze dan waterproof maakt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Voor reclame maken e.d. zou ik dan sowieso niet kleiner gaan dan 42 inch.

Je kunt wellicht ook zelf een omhulsel (laten) maken van plexiglas waarbij je de naden dichtmaakt met speciale lijm/kit. Snoeren aan de achterkant door een gat met rubberen ring.

Hou met 1 ding wel rekening en dat is warmteafvoer. Om die reden is een energiezuinige LCD sowieso de beste keus zij het dat voor een optimale kijkhoek Plasma beter is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 09:26 ]

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Kast van plexiglas of lexan maken ?
Lijkt mij wel goed waterdicht te maken en niet duur :)

Smiling as the shit comes down...

• qntr0l
Ik zat zelf ook te denken om gewoon een 42" LED scherm te kopen en hier een behuizing voor proberen te fixen. Deze kosten net 1/5 deel van wat bovenstaande firma's vragen voor hun waterdichte toetsellen. Het grootste probleem zal warmte- productie en afvoer zijn. Een ander risico kan zijn dat de behuizing die ik eventueel zelf maak gaat beslaan.

Ik vroeg me daarom af, bestaat er geen bedrijf dat deze cases maakt?

Verwijderd

qntr0l schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:39:
Ik zat zelf ook te denken om gewoon een 42" LED scherm te kopen en hier een behuizing voor proberen te fixen. Deze kosten net 1/5 deel van wat bovenstaande firma's vragen voor hun waterdichte toetsellen. Het grootste probleem zal warmte- productie en afvoer zijn. Een ander risico kan zijn dat de behuizing die ik eventueel zelf maak gaat beslaan.

Ik vroeg me daarom af, bestaat er geen bedrijf dat deze cases maakt?
Vast wel. Misschien moet je ook op Engelstalige sites zoeken met Engelse trefwoorden en kun je in het buitenland iets bestellen. Vooral Azie en de VS zijn plekken waar ze zoiets wellicht hebben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.vartechsystems.com/products/All-Weather-Displays/
-> http://www.vartechsystems...een/All-Weather-Large.asp

zoek eens naar "rugged monitors"
of beter "monitor ip67" maar die klasse valt wellecht te verfijnen

42 invh is wel groot voor een waterdichtre

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 21-08-2010 09:57 ]

Iperf

• qntr0l
Misschien handig om erbij te vermelden: Het liefst geen producten uit het buitenland. Ik ben hier alsnog een beetje huiverig over. De meeste Engelse en Aziatische websites hanteren prijzen die ongeveer hetzelfde zijn als bovenstaande firma's.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Handig om er bij te melden, dan zoek je toch op alleen nederlandse sites :? iets met site:.nl er bij ?

ip65 monitor site:.nl 42"

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 21-08-2010 14:12 ]

Iperf

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:13
Zie namelijk je ook commentaar had op de "levering" dat het te lang was ?. hoe lang is lang ?
Ik zie dit soort producten namelijk niet allerdaags en kan me voorstellen dit niet binnen 3 weken er is.

En waarschijnlijk is de prijs ook inclusief het inbouwen etc ?, of echt alleen het scherm

Verwijderd

Ben je zelf al eens in een auto door je wastraat gereden tijdens een wasbeurt en heb je een plaats kunnen ontdekken waar je het scherm kan plaatsen zodat het ook echt leesbaar/zichtbaar is?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:21:
Ben je zelf al eens in een auto door je wastraat gereden tijdens een wasbeurt en heb je een plaats kunnen ontdekken waar je het scherm kan plaatsen zodat het ook echt leesbaar/zichtbaar is?
De enige plaats die echt geschikt is, is helemaal vooraan of helemaal achteraan. Alles daartussen is totaal ongeschikt naar mijn mening. Ik vraag me daarom ook af waarom een waterproof tv nodig zou zijn?

Maar goed, ik zou een plexiglas omhulsel maken met ventilatie aan de onderkant en de achterkant. Je kunt de gaten aan de achterkant zodanig maken dat er geen (spat)water in kan komen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:21:
Een scherm van 42 inch lijkt me ook aan de kleine kant. Ik zou eerder gaan voor een 50 inch als de TS tenminste zelf een plexiglas voorziening gaat maken want kennelijk zijn die kant en klare dingen er alleen t/m 42 inch. Plasma is dan het goedkoopst maar die spiegelen wel meer, dat kan eventueel een nadeel zijn alhoewel van dat spiegelen je ook weer niet heel veel merkt als het toestel aan staat. De goedkope 50 inch Plasma van Samsung gebruiken relatief nog niet eens zo heel veel stroom waardoor warmte-ontwikkeling wellicht meevalt. Echter, LCD zal doorgaans minder warmte ontwikkelen maar is bij dat formaat zeker duurder in aanschaf.
Pagina: 1