Toon posts:

VGA uitgang prima, DVI verstoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit thuis een extern scherm aan op m'n Vaio FZ21K laptop, en sinds kort ziet het beeld er zo uit;

Afbeeldingslocatie: http://seb.pronoia.biz/vaio_dvi.resized.jpg

Kabel is het niet, die heb ik al met een andere computer getest.. Enig idee?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
De foto zegt niet zo veel maar klaarblijkelijk heb je ruis? Wat voor scherm heb je? Is je resolutie etc. in de optimale instelling? Wat heb je al verandert in de opstelling waardoor het probleem zich niet voordoet?

Ik denk niet direct dat dit het correcte onderdeel van het forum is (Elektronica -> Videokaarten & Beeldschermen) en je vraag is nogal vaag. Gelieve meer uitleg.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:15:
Ik sluit thuis een extern scherm aan op m'n Vaio FZ21K laptop, en sinds kort ziet het beeld er zo uit;

[afbeelding]

Je geeft zo weinig informatie dat niemand er wat mee kan. Hoe aangesloten? d-Sub>DVI connector, DVI-uitgang, instellingen, wat heb je al geprobeerd, etc? Type TV etc etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Kee..

* Scherm is Dell G2410 met 1920 x 1080 resolutie en LED backlight en zowel VGA als DVI input
* Videokaart is Geforce 8400M GT met zowel VGA als HDMI uitgang
* Aansluiting vindt plaats met rechtstreekse HDMI -> DVI kabel
* Er is niks veranderd aan de instellingen of opstelling

Ik dacht misschien herkent iemand het.. De kleur rood is dominant in de ruis die vooral zich uit bij donkere kleuren.. Tamelijk bizar dat als ik een VGA -> VGA kabel gebruik er niks meer aan de hand is :?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

'sinds kort ziet het beeld er zo uit' - Wat is de laatste verandering voordat het er zo uit ging zien? Nieuwe driverversie geinstalleerd misschien?

Het feit dat het wel werkt met een analoge kabel doet mij vermoeden dat het probleem hem zit in een instelling (danwel van de videokaart danwel van de monitor) of software gerelateerd is (driver dus).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 19:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik kan de screenshot niet goed zien, maar ik zou ook eens een andere DVI-kabel proberen aangezien dat het onderdeel is wat in de twee situaties verschilt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Heb je hem op die andere computer met dezelfde resolutie, kleurdiepte en refreshrate getest?
Ziet er namelijk toch echt uit als artifacts door een slechte kabel/stekker.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer eens je connectors van je GPU proper te maken...
Heb ik ook al eens gehad, er zat een vuiltje op een van de contacten waardoor het beeld lelijk werd.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
en sinds kort ziet het beeld er zo uit
Ik denk dat je daar het probleem al hebt. Ik zou reparatie eisen van de winkel waar je hem hebt gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2010 11:49 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Schopje naar VB toe; op het moment dat je besluit zelf je GPU eruit te solderen mag 'ie weer in EL terugkomen ;)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de reacties! Ik dacht in eerste instantie ook aan een kabelbreuk of iets dergelijks en had al een nieuwe kabel gekocht.. Andere schermen geven dezelfde verstoring in het beeld dus het zal idd aan de uitgang of de GPU liggen..
Failures occur due to heat cycling, cold -> hot -> cold for the non-engineers out there. If you remember, we said all G84s and G86s are affected
Uit dat artikel.. wat een belachelijk verhaal zeg. Nvidia :F

Enfin, zal vanaaf eens de boel openschroeven en de contactjes behandelen..

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:06
Je moet er natuurlijk wel bij bedenken dat dit een artikel van Charlie is. Ik zeg niet dat het onwaarheid is (het is in ieder geval deels waar en misschien wel meer), maar het is een van de personen die het meest biased is tegen nVidia. Dat moet je wel in je achterhoofd houden. Om elk probleem hier nou aan toe te schrijven lijkt me een beetje vreemd. Vooral als je VGA uitgang nog wel prima werkt.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
PatrickH89 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:28:
Je moet er natuurlijk wel bij bedenken dat dit een artikel van Charlie is. Ik zeg niet dat het onwaarheid is (het is in ieder geval deels waar en misschien wel meer), maar het is een van de personen die het meest biased is tegen nVidia. Dat moet je wel in je achterhoofd houden. Om elk probleem hier nou aan toe te schrijven lijkt me een beetje vreemd. Vooral als je VGA uitgang nog wel prima werkt.
VGA is analoog en DVI is digitaal. Dat betekent dus dat de gegevens niet over dezelfde contactpunten lopen.

Omdat de uitval van G84 en G86 zo hoog is, is het vrij aannemelijk dat hier ook contactpunten losgeraakt zijn. Vooral omdat het probleem is dat de contactpunten losraken door de warmteverschillen.

Je kunt wellicht proberen om de koop te ontbinden, want je kunt het wel laten repareren, het probleem ontstaat uiteindelijk toch weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2010 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, jammer dit hey. Aan het aansluitpunt ligt het denk ik niet want hoezeer ik daar ook aan wiebel het doet de verstoring niet veranderen.. Tevens een andere driver geprobeerd en dat maakte ook geen verschil. Dus wat er waarschijnlijk gebeurd is idd, is het losraken van een contactpunt op de GPU - en die zit ingebakken in het mobo ;(

De koop ontbinden gaat denk ik iets tever. Het scherm was al eerder kapot gegaan door een val en die heb ik gedemonteerd. Wat rest is het mobo terugsturen, mijn model valt idd onder de speciale garantie regeling..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 13:05 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Anders kan je hem altijd nog bakken

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom dan ? hij doet het toch over vga. gewoon lekker vga gebruiken toch ? als die stuk gaat kun je altijd nog gaan bakken, ja toch ?

Vga is prima instaat goed beeld door te geven ook op die resoluties. als er toch zichtbare verstoringen zijn zou ik een beter vga kabel regelen

zolang het nog graties kan mobo terugsturen natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 22-08-2010 13:17 ]

Iperf

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Klopt, maar met VGA zal hij wellicht ook nog wel problemen krijgen als hij hem niet bakt of het moederbord terugstuurt. Uiteraard gaat de voorkeur uit naar het terugsturen van het moederbord, maar anders kan je hem dus inderdaad altijd nog bakken ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik merk op dit moment weldegelijk het verschil tussen DVI en VGA, maar m'n VGA-kabel kan beter..
Focking nice 8)

/me zet oventhermometer op lijstje
Pagina: 1