Bandbreedte vraag

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Weet niet zeker als ik het hier neer kan zetten.

Maar dit zal wel een simpele vraag zijn voor de gemiddelde tweaker.

Hoeveel bandbreedte heb je minimaal nodig om een blueray rip (1080p materiaal) van ongeveer 10 GB te streamen van je opslag (zij het een NAS, PC, e.d.) naar je mediaspeler via een draadloze verbinding?

Of kan een tweaker mij uitleggen hoe ik dit zelf het meest makkelijk kan berekenen?

Voorwaarde is uiteraard dat de film zonder stottering op je scherm streamt en dat het via een draadloze verbinding gaat.

Alle vragen hebben een antwoord

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Pakweg 50Mbps - dat wordt in praktijk moeilijk met WiFi denk ik.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:06

D4NG3R

kiwi

:)

50Mbp/s is ongeveer wat je nodig hebt, behalve als je een 54Mb/s WiFi kaart hebt gaat dit gewoon makkelijk lukken. Wireless N is dus wel een vereiste.

Is een kabeltje geen optie? Want dan zul je minimaal 100Mb/s hebben (stabiel).

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2010 00:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

50Mb? Yeah right. Dat is een 1:1 Blu-ray, die heeft een maximale bandbreedte van rond de 50Mb. Het gaat hier om een rip van 10GB waar dus een flinke compressie overheen zit en die qua bandbreedte een stuk kleiner is.
Als ik mijn 9GB Avatar rip open geeft mijn server een upload aan van onder de 10Mb. Je kan kijken op welke bitrate de film zit of de bestandsgrootte door de film lengte delen.

Pak anders dit programma: http://mediainfo.sourceforge.net/nl
Geeft keurig de bitrate weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 21-08-2010 01:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet weten wat de bitrate van de video is. Dat, plus een percentage voor overhead en buffering, heb je nodig om de video stottervrij te kunnen spelen.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
D4NG3R NL schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:52:
50Mbp/s is ongeveer wat je nodig hebt, behalve als je een 54Mb/s WiFi kaart hebt gaat dit gewoon makkelijk lukken. Wireless N is dus wel een vereiste.

Is een kabeltje geen optie? Want dan zul je minimaal 100Mb/s hebben (stabiel).
De setup is van NAS (draad) naar Router (wireless) naar mediaplayer. Er zit ongeveer een metertje of vijf tot tien tussen de router en mediaplayer, maar ik ga geen kabeltje trekken omdat ik deze niet makkelijk kan weg werken. En daarnaast zal de woningcorporatie het niet waarderen als ik sleuven in de muren maak.
Tsurany schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:58:
50Mb? Yeah right. Dat is een 1:1 Blu-ray, die heeft een maximale bandbreedte van rond de 50Mb. Het gaat hier om een rip van 10GB waar dus een flinke compressie overheen zit en die qua bandbreedte een stuk kleiner is.
Als ik mijn 9GB Avatar rip open geeft mijn server een upload aan van onder de 10Mb. Je kan kijken op welke bitrate de film zit of de bestandsgrootte door de film lengte delen.

Pak anders dit programma: http://mediainfo.sourceforge.net/nl
Geeft keurig de bitrate weer.
Ik had al zo'n raar vermoeden dat het zo simpel was. Grootte van de film delen door de lengte.

Ik zal morgen eens kijken naar dat programma, altijd handig

Maar wat ik hier lees is het van 10Mbps tot 50Mbps in het uiterste geval.

Dat moet te doen zijn :)

Dank

[ Voor 5% gewijzigd door mhindrik op 21-08-2010 01:11 ]

Alle vragen hebben een antwoord

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 50Mb is als je een volwaardige blu-ray film afspeelt, daar zal je niet snel aan komen dus. 1080p mkv's halen dat ook bij lange na niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

mhindrik schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:07:
Ik had al zo'n raar vermoeden dat het zo simpel was. Grootte van de film delen door de lengte.
Exact, zonder de lengte te weten valt er weinig zinnigs over te zeggen. Maar uitgaande van 90 minuten film kom je op ruim 15 Mbps (zonder overhead) uit: 10 GB / (90 minuten x 60 seconden) = 1,9 MB/s = ~15 Mbps.

Als 't 50 Mbps zou 'kosten' zou de film 27:18 minuten duren.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1