stabiele media server met transcoding naar dlna

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben op zoek naar een commandline based media server met een brede range aan ingebouwde codec's die vervolgens alles om kan zetten naar voor mijn "samsung DLNA ondersteunende tv" begrijpbare data.

fuppes ben ik tegen gekomen, echter begreep ik dat deze slecht wordt onderhouden en geen subtitels ondersteunt. media tomb lijkt er een beetje op echter leek het mij geen kwaad te kunnen eerst wat gebruikers informatie in te winnen voor ik mijn server vol pers met software.

HerrBrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Hier moet toch iets tussen staan?

Heb je enig idee welke formaten die TV wel slikt?

offtopic:
Ik heb zelf ushare draaien, maar die encode volgens mij niets. Dat doet de PS3 allemaal voor me.

Wel stoer dat TV's dit blijkbaar voortaan ook zelf kunnen

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zal vast wel wat tussen staan, maar ik zou echt niet weten welke het best overeen komt met mijn wensen.

iig wordt voor video mkv mpeg1 mpeg2 mpeg4 en divx ondersteund, voor music en afbeeldingen gewoon de standaard dingen, mp3 en jpg.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Op Windows heb ik goede ervaringen met PS Media Server.

Volgens Wikipedia: Comparison of UPnP AV media servers heeft deze "on the fly encoding". Ik heb alleen geen idee naar welk formaat het dan ge-encode wordt. Er zitten wel heel wat opties in welke encoder er gebruikt moet worden e.d., dus ik denk dat het je hiermee moet lukken.

Dit programma heeft in zijn "renderers" directory ook andere dingen staan dan PS3, onder andere Samsung. Ik denk dus dat dit programma op jouw TV prima moet werken. Onder Windows is de stabiliteit uitstekend, ook al heb ik het programma nog niet op Linux gedraaid.

Ook subtitles e.d. worden allemaal ondersteund, en je kunt een aantal instellingen van de server vanuit de "client" veranderen. Leuk ding.

Enige punt is dat het (volgens mij) niet commandline is, maar met GUI start. Geen idee of hier omheen te komen is.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Rainmaker schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 03:02:
Op Windows heb ik goede ervaringen met PS Media Server.

Enige punt is dat het (volgens mij) niet commandline is, maar met GUI start. Geen idee of hier omheen te komen is.
In ieder geval op linux is PMS ook via command line te starten :)