Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 ontvanger voor wireless controller werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 09:27
Beste Tweakers,

Afgelopen maandag nog gewoon gespeeld met mijn wireless xbox 360 controller voor windows (evenals op vele andere dagen). Dinsdag ging mijn pc echter kapot. Bleek een defecte voeding te zijn (en een niet meer goed werkende ventilator van de processor koeler). Heb nu alles weer draaiende na de computer weer helemaal te hebben opgebouwd (wegens schoonmaken kast van binnen) en een default bios instelling na het uithalen van de moederbord batterij.

Nu ik echter de ontvanger aansluit op de pc gebeurt er niets. Er gaat geen lampje branden op de xbox ontvanger. Na het verwijderen van de xbox 360 software en een reinstall, nog steeds hetzelfde. En aan de usb poort kan het niet liggen, want die heb ik ook getest en werkt gewoon. Suggesties?

Heb een Asus P5WDH Deluxe moederbord en draai Windows 7 Ultimate 64bit.

Ook na het aansluiten van de ontvanger op een laptop (met windows xp) gebeurde er niets. Windows zou op zijn minst toch moeten detecteren dat er nieuwe hardware is aangesloten? Lijkt alsof de ontvanger stuk is. Kan dit door de kapotte voeding zijn gekomen? Vreemd dat ook opeens dit stuk lijkt te zijn.... :?

[ Voor 19% gewijzigd door Cooperator op 20-08-2010 23:53 ]

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 09:27
Ben er al achter dat de ontvanger daadwerkelijk kapot is. Door middel van de volgende oplossing verwacht ik hem weer aan de praat te krijgen:
http://blog.chase.net.au/index.php/2009/06/broken-xbox-360-wireless-receiver-for-windows/

Heb de paperclip truc al geprobeerd en toen detecteerde de computer de ontvanger wel weer. Morgen maar eens kijken of ik het gesoldeerd kan krijgen. Is wel erg microscopisch werk..

• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Een vaste hand is het halve werk :)