Ik heb hier de computer die ik een tijdje geleden voor iemand samengesteld staan, alleen hij is zeer instabiel. Het probleem is dat hij nog wel eens wil hangen bij de POST en dan ofwel bij de LED voor het pci-e x16 slot voor de videokaart ofwel het boot device, in dit geval dus de harddisk.
Het is mij tijdens het testen van de computer erg vaak voorgekomen dat hij na het 2e windows laadscherm, dus voor je iets kan doen in windows, gewoon naar een zwart scherm slaat en niks meer doet. Je moet hem dan met de resetknop opnieuw starten of met de powerbutton uitdrukken.
Om uit te sluiten dat het een corrupte windows installatie betreft, heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Ook na een reinstall blijft dit probleem voorkomen. De windows disk is sowieso goed, omdat ik hem zonder problemen ook op andere computers heb gebruikt.
De hardware:
Asus P7P55D moederbord
Intel Core i7 860 processor met stock cooler
2x 2GB Kingston ValueRAM 1333MHz op 1,5V
Gigabyte GTX 460 768MB
Spinpoint F3 1TB
CoolerMaster 620M 620W voeding
Windows 7 Ultimate x64
Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Zelf dacht ik aan het moederbord wat niet lekker is.
Mocht er nog meer info nodig zijn hoor ik het graag.
Het is mij tijdens het testen van de computer erg vaak voorgekomen dat hij na het 2e windows laadscherm, dus voor je iets kan doen in windows, gewoon naar een zwart scherm slaat en niks meer doet. Je moet hem dan met de resetknop opnieuw starten of met de powerbutton uitdrukken.
Om uit te sluiten dat het een corrupte windows installatie betreft, heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Ook na een reinstall blijft dit probleem voorkomen. De windows disk is sowieso goed, omdat ik hem zonder problemen ook op andere computers heb gebruikt.
De hardware:
Asus P7P55D moederbord
Intel Core i7 860 processor met stock cooler
2x 2GB Kingston ValueRAM 1333MHz op 1,5V
Gigabyte GTX 460 768MB
Spinpoint F3 1TB
CoolerMaster 620M 620W voeding
Windows 7 Ultimate x64
Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Zelf dacht ik aan het moederbord wat niet lekker is.
Mocht er nog meer info nodig zijn hoor ik het graag.