Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een issue waar ik zelf echt niet uit kom... Daar komt 'ie:

Ik heb een nieuwe camcorder gekocht (Sony HDR-CX116), Full HD, hartstikke mooi. Daarbij heb ik een class 10 SDHC kaart gekocht van 32GB.

Deze heb ik speciaal aangeschaft voor onze bruiloft (deze was afgelopen vrijdag). Maar nu komt het: De video is 'stuk'. Althans, van de 113 (MTS) videobestanden die zijn aangemaakt zijn alleen de eerste 21 bestanden afspeelbaar. De rest lijkt overhoop te zijn gehaald.

Ik zie wel dat ze qua grootte verschillen (het moment op het stadhuis is >2GB), dus ik kan me zo voorstellen dat de informatie nog aanwezig is.

Iemand ENIG idee in welke richting ik moet denken en waar de oplossing in kan schuilen?

Het zou zonde zijn als de herinnering aan onze prachtige trouwdag alleen in onze koppies moest blijven...

Alle hulp is welkom. Alvast REUZE bedankt voor het meedenken!

MrToTo.

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2025
Ten eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd. :)

Wat heb je tot nu toe gedaan?
Zijn alle beelden wel afspeelbaar op de camera? Of is het probleem juist op de camera? In dat geval zou je ze even moeten importeren op je computer... Ligt daar het probleem? Heb je het simpelweg alle data gekopieerd van kaart naar je HDD? Probeer ze eens te importeren in een editing software. Ik heb ook een aantal keer het probleem gehad dat ik honderden MTS files had op mijn kaart, maar er maar een paar kon lezen op mijn camera. Vervolgens geimporteerd in Sony Vegas en waren ze allemaal weer beschikbaar.

Maar ik ga er vanuit dat je beelden nog "bestaan" hoor.

Verwijderd

Topicstarter
De beelden zijn zowel op de camera als op de computer niet afspeelbaar (behalve de eerste 21 bestanden). Ik heb in mijn computer een kaartlezer, dus heb de data rechtstreeks vanaf de SDHC kaart geplukt en naar de HDD gekopieerd. Ik zal eens proberen te importeren in Sony Vegas, you never know!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: Ik was er al bang voor; In Sony Vegas kunnen alleen video's 1-21 worden geopend. De rest helaas niet..

Zijn er nog suggesties?

Verwijderd

Welke software gebruik je voor het afspelen van die bestanden?

offtopic:
Beperk je gaarne even tot het plaatsen van 1 post per 24 uur als er geen nieuwe berichten zijn geplaatst. Dwz als jouw bericht het laatste bericht is en je wilt info toevoegen, edit je bericht dan alsjeblieft ipv een nieuw bericht te plaatsen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Wanneer je een beschadigd bestand open in VLC mediaplayer kan deze poogen hem te repareren.
Ik weet niets van de MTS bestandsindeling, maar wellicht is het een poging waard.

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2025
Probeer eens de functie import AVCHD Camcorder te gebruiken in Sony Vegas (i.p.v. import Media).
Je zult dan de camera met USB of de SDHC-kaart aan de computer moeten koppelen en als je geklikt hebt op import AVCHD Camcorder vervolgens te "browsen" naar de map AVCHD en vervolgens op OK klikken. Zo wordt de gehele kaart geimporteerd. Zo kan je alle bestanden wel inlezen. Althans, dat is bij mij als dit soort-gelijk probleem bij mij zich voordoet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:28:
Daarbij heb ik een class 10 SDHC kaart gekocht van 32GB.
En heb je daar een normaal bedrag voor betaald? Er zijn op bijvoorbeeld ebay veel goedkope nepkaarten te koop.

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is frappant dat de eerste 21 bestanden wel werken en daarna niks meer. Klinkt een beetje als een fout op je kaart, zoals job impliceert. Je krijgt de bestanden er wel zonder meldingen vanaf gekopieerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:22:
Welke software gebruik je voor het afspelen van die bestanden?

offtopic:
Beperk je gaarne even tot het plaatsen van 1 post per 24 uur als er geen nieuwe berichten zijn geplaatst. Dwz als jouw bericht het laatste bericht is en je wilt info toevoegen, edit je bericht dan alsjeblieft ipv een nieuw bericht te plaatsen.
Ik gebruik van alles, Nero Showtime, Windows Media Player. Ik heb geprobeerd de bestanden te converteren met TMPGenc, AVS Video Converter. In geen van de gevallen wil het bestand afgespeeld worden.

Ik heb geprobeerd de info te verkrijgen met MediaInfo, maar dan krijg ik een melding "Floating point division by zero".

Als ik m.b.v. rechtermuisknop --> eigenschappen de informatie bekijk, valt het mij wel op dat er geen gegevens worden weergegeven over de gegevenssnelheid, bitrate, etc.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:02:
[...]

En heb je daar een normaal bedrag voor betaald? Er zijn op bijvoorbeeld ebay veel goedkope nepkaarten te koop.
Ja ik heb een normaal bedrag betaald ;-). Gewoon ouderwets in een winkel gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
hfos schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:22:
Het is frappant dat de eerste 21 bestanden wel werken en daarna niks meer. Klinkt een beetje als een fout op je kaart, zoals job impliceert. Je krijgt de bestanden er wel zonder meldingen vanaf gekopieerd?
Ja het is echt bizar! Ik heb alles zonder meldingen naar mijn HDD kunnen kopieren. De rest van het verhaal is je inmiddels bekend... :'(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:39:
Ik gebruik van alles, Nero Showtime, Windows Media Player. Ik heb geprobeerd de bestanden te converteren met TMPGenc, AVS Video Converter. In geen van de gevallen wil het bestand afgespeeld worden.
Je kan nog proberen of TSPE - Transport Stream Packet Editor er nog iets mee kan aanvangen?

Als daar ook niets uitkomt houd het wel op ongeveer
Pagina: 1