Toon posts:

Dell Inspiron T2400 Dual Core 1.83 Ghz CPU steeds tot 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje een n00b, dus vergeef me bij voorbaat.

Ik heb sinds 2006 een Dell Insipron 640m met Intel T2400 Dual Core 1.83 Ghz.

Nu de laatste tijd is mijn laptop erg traag; ook na opnieuw installeren van Windows.
Filmpjes van Youtube krijg ik bijvoorbeeld niet afgespeeld. Als ik dan inmijn Windows Taakbeheer kijk staat de CPU helemaal tot 100%, al bij het laden van patience. Het geheugen (2441 MB) staat maar tot 700 Mb.

Er zijn geen programma's die op de achtergrond draaien en veel processorsnelheid gebruiken dus daar ligt het niet aan. Heb ook uitgebreid gescand op Spyware, maar ook dat vind ik niet terug.

Kan het zijn dat mijn processor (of 1 van de kernen) kapot is? Wat kan een andere oorzaak zijn hiervoor? en vooral.. hoe kan ik dit oplossen?

Dank

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Welk besturingssysteem?
Heb je alle drivers geinstalleerd (chipset enzovoort)
Welk proces geeft 100% cpu
Weet je zeker dat je 2 gb geheugen hebt? (voor zo een oude laptop...). 700 mb in gebruik is ook redelijk veel..

Of misschien zit het hele ding vol stof en wordt het allemaal zo warm daarbinnen dat het maar matig werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 20-08-2010 23:21 ]

Verwijderd

Je vertelt dat je windows opnieuw geïnstalleerd hebt. Heb je ook de laatste drivers geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP Home.
Alle drivers zijn geinstalleerd (die beschikbaar zijn via de Dell-website), ook na installatie van Windows.
Alle processen samen zitten dan op 100%, als ik Google Chrome start, vliegtie naar de 100%, als ik Word of MSN start vliegtie ook naar 100%.
2 Gb geheugen heb ik zelf nog erin gezet, dus dat klopt wel..

Stofzooi is niet uitgesloten; heeft dat groot effect? En hoe kan ik voorkomen dattie dan zoveel wisselgeheugen gebruikt? (700 mB ). Ik kan um s openschroeven en uitgebreid gaan schoonmaken als dat zin heeft!

Update: ik heb SpeedFan geinstalleerd en blijkt dat mijn processors 63 graden zijn.. lijkt mij warm maar ik heb er niet zoveel verstand van ;) Hoe kan ik die kouder krijgen?

Edit: heb het euvel gevonden! Heb mijn laptop opengeschroeft en schoongemaakt..nu zat er een plastic koffielepeltje in mijn ventilator en ik denk dat het motortje hiervan is doorgebrand, want die ventilator draait helemaal niet. Nieuwe ventilator halen denk ik;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 19:49 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
_/-\o_

Een plasic koffielepeltje in de ventilator van de laptop.

:+

Verwijderd

Topicstarter
Ja :) bizar he! Mijn temperaturen zaten steeds op 70 graden en nu op 30-40 en het ventilatortje doet t toch wel :)
Pagina: 1