[Win7] Opstartbeheer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Ik heb vandaag win7 opnieuw geïnstalleerd nadat de vorige installatie van win7 niet meer kon opstarten. Ik heb dit nota bene op een andere schijf gedaan vanaf een bootable USB stick, maar nog steeds herkent mijn pc de 'oude' win7 installatie. Eerst kreeg ik nog steeds de optie voordat win7 opstartte om te kiezen tussen de 2 verschillende installaties... dat heb ik uitgezet in systeemeigenschappen>geavanceerd>opstart instellingen... maar toch zie ik nog een split second dat bootscherm elke keer als mijn pc opstart...
Het is heel mierenneukerig, maar is er een manier om mijn systeem te vertellen dat er nog maar 1 win7 installatie is en de oude te wissen uit het geheugen/registery/whatever?

[ Voor 4% gewijzigd door A-J op 20-08-2010 22:45 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:37
How to use the Bootrec.exe tool in the Windows Recovery Environment to troubleshoot and repair startup issues in Windows

Je moet de /fixboot keuze hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door KillerZero86 op 20-08-2010 22:49 . Reden: geen fixmbr maar fixboot. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Schijnbaar is er wat achtergebleven. Beter is proberen dat op te lossen, dan het symptoom te bestrijden. Dat laatste is overigens eenvoudig zo te doen:
Rechtermuisknop op 'this computer' -> Properties -> Advanced System Settings -> Onder Startup and Reconvery "Settings" -> "Tim to display list of operating systems" uitvinken.

[ Voor 30% gewijzigd door Kawaii op 20-08-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je rost de loze entry eruit met bcdedit of EasyBCD.
Moet niet al te moeilijk zijn om dat terug te vinden ergens toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 22:49
Misschien gewoon de eerste installatie gewoon helemaal verwijderen door tijdens herinstallatie bij het keuze scherm welke disk/partitie je wilt gebruiken voor je Windows installatie, deze partitie met corrupte installatie weg te gooien en opnieuw aan te maken, of tenminste te formatteren.