Siemens HiPath 3300

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372005

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voor een goede vriend bezig een 3300 series centrale in te richten, ik heb deze volledig gereset en de software (siemens Hipath manager E en C) geinstalleerd, ben echter zo dom geweest om geen backup te maken van de KDS.
heb nu dus geen voorbeeld om mee te werken en moet bekennen dat ik met de E versie niet goed weet waar te beginnen.

Is er iemand hieer die mij kan helpen met een handleiding of een handreiking waar te starten ?

Alle reacties zijn welkom :9~

thnx i a, _/-\o_

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 23:44
Waar wil je em precies voor gebruiken?

Zet em eerst eens op Nederlands.

*95, 29, 5 geloof ik.

Zet de parameters van je ISDN2 netlijnen goed EURO P-P/P-MP

Maak toestelnummers aan, namen enzo...

Stel de juiste oproepdoorschakelingen in, eventueel je CLIP als je meerdere nummers hebt.

Ja en verder, net wat je wil, EVM, functietoetsen, Verkort kieslijst, LCR tabel.

Wat heb je er allemaal aan/in hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Hugo,

Nederlands is gelukt, ik heb hem aan een pc en een optipoint 500 advance hangen en hij is helemaal naar de fabrieks instellingen terug geweest.
bedoeling is dat ik hem op een isdn lijn met 4 aankiesbare lijnen aansluit, ik weet dat ik met de m software de lijnen kan kopellen en evt groepen etc kan koppellen.
tst nummers en namen lijsten heb ik ook al gedaan (via de M) maar de "hoofd en MSN nummers staan nog niet in de lijst
ik moet (dacht ik) ergens iig de ISDN gegevens van het hoofdnummer invoeren en de MSN nummers ook aan tst of groepen koppellen voor hij uberhaupt reageert op inkomende gesprekken?

alle overige zaken heb ik (opnieuw, dacht ik) al gevonden.
Zoals gezegd de M software is mij enigzins bekend de E software is echter hele andere koek
marcel

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 372005 op 20-08-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aanvulling,

centrale is uitgerust met :
kaart voor 8 digitale toestellen
Kaart voor 8 analoge tst
standaard unit 2 S0 bussen (in)
standaard unit 4 analoge tst
V24 prt

tst:
1 optipoint 500 advance met S0 uitbreidingskaart (11 intern extern hfd nummer)
2 optipoint 500 basic (12 & 13)
2 eurosets 300 (21 & 22)
1 siemens dect (analoog) (41)
1 fax (44)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 23:44
Ik zou bij je lijnen en dan richtingen bij inkomend bij land 31 invullen en bij regio je netnummer. Abonneenummer zou ik leeg laten. Je hebt dus 2x ISDN2 met vier verschillende nummers?

Als je een nummer op slechts een toestel wil laten binnenkomen, zou ik deze gewoon als doorkiesnummer naast het interne nummer neerzetten. Je vult dan alleen de cijfers van het abonneenummer in.

Voor oproepen die je op een groep (meerdere toestellen) wil laten binnenkomen, zou ik helemaal in je toesteloverzicht onderaan (behalve de onderste, dat is je online kaart), een intern nummer aanmaken met daarbij het abonnee-nummer van de doorkies. Zet het type van standaard op Antw. apparaat. Vul eventueel een naam in. Ga naar het menu met groepen en maak daar een groep aan en zet de juiste toestellen erin. Ga naar je oproepdoorschakelingen en stel bij het eerder gemaakte antw apparaat een regel in die hij moet volgen in de dag en de nachtstand. Zet in die regel daarboven neer naar welke groep hij moet gaan. Als je de eerste bestemming een * laat, komt er in het display te staan: oproep voor "naam antw apparaat".

Trouwens, als je alles correct hebt aangesloten en de juiste parameters hebt ingesteld, zou die wel moeten reageren op inkomende oproepen. Standaard is je eerste digitale poort ingesteld als bedienpost, en als de centrale een oproep niet kwijt kan, valt hij terug naar deze bedienpost. Zitten de lijnen al aangesloten? Dan staat er toch iets niet goed waarschijnlijk als er niks binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Hugo,

Bedankt voor alle info, ik ga maandag eea eens proberen en zal hem aansluiten op de S0 van de NT1

Marcel
Pagina: 1