nieuwe pc wil wireless niet accepteren

Pagina: 1
Acties:

• ThomR
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor m'n schoonouders een nieuwe pc gebouwd. Toen we bezig waren met het draadloos internet installeren kreeg ik tijdens het installatieproces, op het moment dat voor het eerste de wifi adapter moet worden ingeplugd, de volgende foutmelding:
"this kb822603 is for a different hardware platform"
Het rare hieraan is dat kb822603 een update van windowsXP is, voor usb1.1 en 2.0. Waar dat ineens vandaan komt weet ik niet.
De nieuwe pc heeft Windows 7, op de oude stond XP. De wifi adapter is de Siemens Gigaset usb adapter 108.
Is er iemand die een idee heeft waar deze foutmelding door veroorzaakt wordt en hoe ik hem op kan lossen?

Bedankt!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:58

lordsnow

I know nothing

Google eens "Siemens Gigaset usb adapter 108" ...

Dan heb ik als eerste link:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-gigaset108.html

En daar staat:
"Met de onderstaande link kunt u de software voor de Siemens Gigaset USB adapter 108 downloaden. De software bevat de laatste drivers welke u nodig heeft voor een optimale werking van de adapter. All��n geschikt voor Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 (SP4),Windows XP (SP2) en Windows Vista 32-bits. De Windows Vista 64-bits driver is niet beschikbaar."

Oftewel, geen Windows 7.

//edit
En hier staan mogelijke oplossingen voor Win7:
http://www.helpmij.nl/for...7-Gigaset-USB-adapter-108

[ Voor 11% gewijzigd door lordsnow op 20-08-2010 22:01 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Even snel gegoogled: Klik

Hier in staat de compabiliteitsmodus op vista zetten, en dan, zou het volgens de mensen op dat forum, werken. Tevens staat in dat gelinkte forum ook een download, als je de CD kwijt bent. (Geen idee of deze up-to-date zijn, hier moet je zelf even naar kijken.)

spuit 11 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door ZalmanLuci op 20-08-2010 21:58 ]

• ThomR
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04-2023
Ok, dat was misschien inderdaad makkelijker geweest, ik was zo gefocussed op de foutmelding dat ik alleen die had gegoogled...:P

Bedankt!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vista drivers werken in principe ook onder windows 7, alleen is er slechts een 32bits versie driver. Dus als er een windows 7 64bits versie is geinstalleerd, gaat jouw adapter niet werken. Ook kun je sowiso jouw orginele driver-cd niet gebruiken, hierop staan waarschijnlijk niet de nieuwste drivers. De simpelste oplossing is een nieuwe draadloze kaart kopen. De andere optie is een herinstallatie van windows 7, de 32bit versie (als je nu de 64bits versie gebruikt). Je kunt wel gewoon dezelfde product-key gebruiken. Wel heb je een 32bits installatie-dvd nodig.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB