Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 12:42
Hallo allemaal, ik ben vanaf vandaag eigenaar van een LaCie Network Space V2 2TB, alleen ik krijg het apparaat niet goed aan de gang :( !

Ik heb het in de stroom verbonden en met een ethernet kabel aan de router verbonden. Daarna aangezet door de knop 2 seconden in te drukken. Na het opstarten van de harde schijf branden de lichten blauw/rood knipperend. In de handleiding staat: "Rood/blauw: knipperend - Bezig met automatische back-up*" Als ik dan daar verder lees staat er iets over de USB poort aan de voorkant. Maar daar heb ik geen apparaat inzitten :?. Ook krijg ik de netwerkschijf niet normaal uitgeschakeld. De knop reageert nergens op, dus moet ik het netsnoer ontkoppelen. Ik heb een fabrieksherstel al geprobeerd. Ik zie het licht rood knipperen en ik druk nogmaals. Daarna start hij weer op en knippert weer rood/blauw.

Iemand hetzelfde probleem? En hoe krijg ik mijn LaCie wel aan de gang? Heb en support ticket van LaCie lopen, dus ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Bij LaCie lijkt het wel of ze niet kunnen lezen:
Geachte,
Heeft u deze al eens een reset meegegeven zoals beschreven staat in de online handleiding?
Met vriendelijke groet,
[naam]
Ik heb toch duidelijk vermeld dat ik al een reset heb geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

Galois

1811 - 1832

EmperoR88 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:33:
Bij LaCie lijkt het wel of ze niet kunnen lezen:

[...]

Ik heb toch duidelijk vermeld dat ik al een reset heb geprobeerd...
Inmiddels opgelost dit probleem?
Ik ben namelijk van plan om ook deze NAS aan te schaffen en twijfel nog een klein beetje. Hoe bevalt hij nu?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379622

Heb 2,5 jaar geleden 2x LaCie 2 big networks 1 TB a €300,- p.s. aangeschaft. Er zit garantie op van 3 jaar. Beide hebben het de geest gegeven in augustus dit jaar. 1 was helemaal dood de ander gaf alleen 1 blauw lampje en 1 knipperend blauw lampje. Beide via support ticket bij LacIe aangemeld. 1 via reseller retour gestuurd en 1 zelf retour gestuurd. Ook mijn ervaring bij de support tickets is dat men erg 'snel' werkt zonder de klacht goed te lezen. Als men je 'het bos' in kan sturen dan doen ze dit 8)7 .
Inmiddels heb ik voor 1 exemplaar een vervangend apparaat gekregen. Te weten een duidelijk gebruikt apparaat (vergeeld). Reactie op mijn commentaar daarop was dat ik geen recht had op een nieuw exemplaar.
Bij het andere exemplaar hebben ze de garantie afgewezen omdat ik het apparaat had geopend. Dat wil zeggen ik had de behuizing los geschroeft en de stickertjes van de schroefjes verwijdert!. Het heeft geen enkel verband met het defect en het argument dat ik met 2 identieke kapotte exemplaren zit braht daarin geen verandering.
Conclusie: nooit meer een LaCie product aankopen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmperoR88
Het apparaat was dus defect. Ik heb inmiddels al geruime tijd, sinds begin oktober 2010, een vervangend model gekregen van redcoon. LaCie heeft mij via een correcte wijze op een omruil garantie gewezen wat ik via redcoon moest regelen. Na enig aandringen bij redcoon heb ik dus een nieuw exemplaar gekregen.

Apparaat doet het nog steeds goed, ben er erg tevreden over. Sorry van het "opkicken" van dit topic, maar zo komt er wel een einde aan het verhaal :) .