Ik heb vanop mijn Mac bestanden gekopieerd naar een externe harde schijf, die geformatteerd is met het NTFS bestandssysteem. Nu wil ik deze harde schijf openen via een windows pc. Omdat ze NTFS geformatteerd is, kan ik het ook niet meteen via een knoppix cd benaderen. En om nu speciaal linux + een NTFS lezer voor linux te installeren vind ik wat overkill. Weet iemand een oplossing?
Wat is het probleem dan?ieperlingetje schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:45:
Nu wil ik deze harde schijf openen via een windows pc.
Oeps, nu ik het nalees staat inderdaad het probleem er niet in: De map bevat speciale tekens die niet geldig zijn onder windows (heb de map via de mac aangemaakt) waardoor ik ze niet kan openen of hernoemen.
Probeer de directory te hernoemen met \\?\G:\foo\bar op de command line?
NTFS kan wel met die characters omgaan, alleen je shell niet.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Via de opdrachtprompt had ik al zoiets geprobeerd dmv de opdracht rename, maar daar kreeg ik dezelfde error als via de verkenner.alt-92 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:31:
Probeer de directory te hernoemen met \\?\G:\foo\bar op de command line?
Kan je die folder op je Mac niet gewoon hernoemen naar normale tekens? Dat zou het probleem ook oplossen lijkt me?
Virussen? Scan ze hier!
En de error was?ieperlingetje schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:51:
[...]
Via de opdrachtprompt had ik al zoiets geprobeerd dmv de opdracht rename, maar daar kreeg ik dezelfde error als via de verkenner.
Je kun ook zorgen dat die directory als enige in een subdirectory staat, en dan vanaf de commandline
code:
geven.
1
| rename \pad\naar\* \pad\naar\nieuwnaam |
Anders maak je een nieuw mapje met bijvoorbeeld als naam 'abc' in dezelfde folder als waar de map staat (dus de map is bv. C:\bla\^$%&!, nieuwe map wordt C:\bla\abc als je begrijpt wat ik bedoel. Vervolgens kopieer je via cmd alles wat in C:\bla\^$%&! staat naar C:\bla\abc toe.
Misschien werkt dat?
Misschien werkt dat?
Pagina: 1