En het is aan jou als developer om daarmee om te kunnen gaan. Enig idee hoeveel mensen nog IE6 en IE7 gebruiken?
Het topic kan op slot omdat ik mijn antwoord heb, dit is geen algemeen topic wat over een algemeen probleem gaat of een oplossing biedt voor een probleem wat veel mensen hebben.
Tja, fout dus, zo werkt het hier niet want anders hadden we deze (naar mijn idee nuttige) discussie niet meer kunnen hebben.
Bovendien is het geen nuttig topic mbt het leren van HTML en CSS, ik weet prima dat ik mijn css in een andere file moet plaatsen, dat ik dat niet doe is gewoon slordigheid van mijn kant, maar levert voor andere mensen niets op.
Toch wel, een slechtere cachebare site.
Netjes werken is natuurlijk ontzetten belangrijk, maar elke keer dat ik dat doe met webdev, kom ik er weer achter dat er toch weer dirty hacks geplaatst moeten worden om een gewenst effect te bereiken. Dit ligt ongetwijfeld aan mijn kennis,
Gelukkig zeg je het zelf al, dat ligt aan jou.
maar het doet niet af aan het feit dat (front-end) webdev nu eenmaal niet erg netjes mogelijk is zonder enige vorm van hacks.
Zie vorige commentaar.
Het gaat er bovendien in dit geval om dat de pagina werkt en er goed uit ziet. Als het nu een website zou zijn met 100.000 pageviews per dag en veel wisselende content, had ik het wel netter gemaakt, maar nu ging het om het snel developen, niet om het net developen.
Tja, die combinatie is prima mogelijk, het is maar hoeveel moeite je daarvoor wilt doen.
Prioriteiten stellen is een van de belangrijkste dingen, nu was de opdracht: "het moet snel een site zijn die er zo (insert handout/plaatje) uit ziet", wel, dat is gelukt.
Nou, mooi voor je. Jammer dat je voor m'n gevoel geen enkele passie toont voor het vak. Of een site nu groot of klein is, je wilt toch voor het beste gaan? Iets waar je trots op kunt zijn. Een uitzondering voor een specifieke browser is echt geen schande maar het lijkt er nu op alsof je gewoon wat aanrommelt zonder echt te weten _waarom_ iets anders reageert in een bepaalde browser. Ik vind dat jammer. Je moet het commentaar verder ook niet opvatten als afstraffing want ik tik dit allemaal om je te wijzen op bepaalde zaken die ik al weet en hiermee hoop ik dat je te laten inzien
edit:
nog wat tips/opmerkingen nadat ik de site bekeken heb:
code:
1
| font-family: 'Futura Md BT'; |
Ik heb dat font niet dus ik krijg een standaard fontje te zien, wist je dat?
En je geeft zelf aan dat je het inline-stylen handig vind omdat t sneller is voor je. Als je nu de background-kleur of een breedte van een element moet aanpassen, pas je het dan liever op 1 plek aan of op elke losse pagina apart?
Kijk eens naar de semantiek van een pagina, <span class='style6'>titel</span> zegt een screenreader of zoekmachine niks over de belangrijkheid van die titel, als je daarvoor een kop (h*) gebruikt dan heeft dat veel meer zin voor iedereen. Een menu maak je bijv. een lijst van (ol/ul) met list items (li). Is meteen een goed verkoopargument ook.
[
Voor 12% gewijzigd door
Cartman! op 20-08-2010 23:40
]