• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-01 09:14
hallo,

na een overclock poging ga ik me nu eens een andere case + cpu koeler kopen,

de case die ik mooi vind en reviews die ik heb gelezen is de Aerocool Vx-e Pro LE,

nu wil ik dus ook de Scythe mugen 2 rev B kopen,maar nu zit ik met een vraag hoe kan ik nu het beste de koeler monteren?

dit is de airflow van de kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/pgs/images/vxe_prole/air_flow.jpg

hoe kan ik nu het beste de cpu koeler plaatsen?naar wat ik heb gelezen kan de fan het beste aan de rechterzijde gemonteerd worden (HDD/dvd kant/voorzijde case)

zodat de warmte via de exhaust weg kan gaan...?

dan nog een vraag ivm de koelpasta,hoe kan je dit het beste doen?

de oude pasta erafhalen met wat?

de nieuwe pasta word de arctic cool mx-2 (rijstkorrel grootte erop en dan monteren was de beste methode?of moet je het toch maar uitsmeren?

reden van deze vragen is dat ik het nog nooit gedaan heb,toch wil ik dit graag zelf proberen,maar wil dan gelijk wat goede tips,dat het van de eerste keer goed lukt!

alvast bedankt!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals je zelf al schrijft is het het beste je koeler aan de kant van je dvdspeler/hdd te monteren en dan de airflow naar achteren toe naar je exhaustfan. Hierdoor heb je de meest goede airflow in je kast en door de koelvinnen van de cpukoeler waarbij push/pull helemaal ideaal zou zijn. Push/pull wil dus zeggen nog een 2de fan op je cpukoeler hetgeen volgens mij kan bij de Mugen2, en dan dus beide fans natuurlijk dezelfde richting uit laten blazen.

Het weghalen van de oude koelpasta kan je het beste doen met wattenstaafjes en pure alcohol ( 90% ) die je overal bij het Kruidvat of elke andere drogist kan krijgen. En daarna kan je het beste gewoon stevig keukenpapier gebruiken om je cpu helemaal schoon en droog te vegen en vervolgens als ie droog is dan de nieuwe pasta erop doen. Let er wel natuurlijk op dat je niet als een gek die cpu gaat boenen en niet teveel druk op de cpu uit oefent zodat je hem bijna door je moederboard heen drukt :*)

De manier van aanbrengen is nogal een kwestie omdat de een weer betere ervaring heeft met de stip methode en de andere weer met de lijn methode waarbij een dun lijntje getrokken word over de cores van de cpu heen. Zelf heb ik de beste ervaring toch opgedaan met 1 rijstkorrel en die zo gelijkmatig mogelijk uitspreiden en wel gewoon met een vinger, waarbij ik wel dan altijd latex handschoenen aan doe vanwege de giftigheid van de pasta. En tweede voordeel dat je dan de pasta met je vinger gelijkmatiger kan uitspreiden met zo'n latex handschoen aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 20-08-2010 20:55 ]