gesneuvelde harde schijf Seagate barracuda 7200.10

Pagina: 1
Acties:

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 05:38
De pc van mijn zoon, t.w. een HP slimline s3421.nl loopt steeds vast en is dan een tijdje bevroren. af en toe komt hij los.

Harde schijf test gedaan met HDtune daar uit bleek enkele foute sectors. Die heb ik getracht te "herstellen , maar dat had weinig soulaas.

Ik heb toen alles nogmaals getest,. HP heeft zo een progie dat als je de PC opstart dat je de pc op onderdelen kan laten testen. Bij de harde schijf test gaf hij de foutmelding BIOHD-8.

Wat volgens google etc. aangeeft dat de schijf aan het sneuvelen is of dat hij dit al is.

Ik heb de harde schijf verwijdert dit is een SATA schijf waarop staat : Seagate Barracude 7200.10 360 Gbytes.
met een serienummer..... en het volgende nummer ST3360320AS.

Welke alternatief/merk kan ik gebruiken of staat dat laatste nummer voor "iets" heel belangrijks waar ik rekening mee moet houden met de aankoop van een andere harde schijf.

Wellicht is deze vraag in forum al diverse malen maar ik het niet vinden.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In principe volstaat elke SATA harddisk, het hoeft niet eens dezelfde grootte/ snelheid etc. te zijn. Uiteraard moet je daarna wel het OS opnieuw installeren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 05:38
bedankt, kan ik verder zoeken.

Wellicht ( of gaat dit te ver?) heeft iemand nog een goed tip wat voor een schijf in combi met deze pc.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In het algemeen werden in dit type vrij veel Seagate harddisks geplaatst dus je zou weer een Seagate harddisk kunnen nemen maar dit is niet direct noodzakelijk want normaal gesproken moet elke s-ata harddisk erin werken.

Ook zoals boven al beschreven maakt de grote ervan niets uit en ook het aantal rpm is verder niet van belang waarbij wel natuurlijk een 7200 rpm schijf sneller is als een 5400 rpm schijf en eveneens het cachegeheugen wel wat scheelt in snelheid. Een harddisk met bv maar 8 Mb cachegeheugen zal ietwat trager werken dan een harddisk met 16 mb cachegeheugen, maar door de bot genomen zijn de harddisks met 16 Mb cachegeheugen wel weer duurder dan met 8 bijvoorbeeld.

Overigens je zou ook nog kunnen kijken of er misschien nog garantie op de schijf zit via de onderstaande link.

http://support.seagate.co...nty_validation.jsp?form=0

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 20-08-2010 20:41 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 20:16

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Hadden de 7200.10 schijven geen 5 jaar garantie? Wellicht dat je kans hebt dat er nog garantie op zit. Ik weet niet zeker hoe het zit als de schijf bij een OEM computer geleverd is, dan gelden er misschien afwijkende voorwaarden.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.