Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om de Onkyo HT-S3305 te gaan kopen.
Alleen één ding is mij nog onduidelijk.

Ik heb het nergens kunnen vinden, mischien kunnen jullie mij helpen.

Overal word aangegeven dat er op 1 kanaal 100 watt zit,
Maar niet hoeveel watt de kanalen doen als ze alle 5 belast worden.

Kunnen jullie mij hier duidelijkheid over geven.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S3305.html

100 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC

100 Watt per kanaal bij 6 Ohm. Niet dat dat er heel veel toe doet, tenzij je er iets aparts aan hang. Volgens mij is Watt namelijk niet echt relevant voor ''hoe hard'' een set kan en zullen de meeste speakers geen probleem hebben als ze maar 90 watt krijgen. Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:55

FeaR

In GoT we trust

Ik wil je graag verwijzen naar Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic. In dat topic is al meer over Onkyo en het vermogen wat de Onkyo's leveren gesproken.

Zoals gezegd meet Onkyo het vermogen bij 6 Ohm, bij één kanaal en bij 1000 Hz. Iets wat je nooit gebruikt: je gaat geen 1.0 set-up aansluiten en altijd dezelfde toon afspelen. De receiver die bij de HT-S3305 is naar mijn weten gelijk aan de TX-SR308. Deze receiver haalt per kanaal ongeveer de 25 Watt per kanaal bij 8 Ohm met alle kanalen aangedreven.

Maar staar je niet blind op het vermogen: bij normaal gebruik heb je maar enkele Watts per kanaal nodig. Het is een ander verhaal als je lastig aan te sturen speakers hebt (dus een lage impedantie en gevoeligheid). Maar de speakers die bij de HT-S3305 set zitten zijn gewoon afgestemd op de set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
hmm ja ik durfde geen getal te noemen, dacht dat 90 watt in de buurt zou zitten maar ik had niet gedacht dat ze tot ongeveer 25 watt zouden dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:09 ]