[sharepoint] template documentbibliotheek inclusief rechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op onze WSS 3.0 server wil ik graag voor ieder project een documentbibliotheek inrichten, waarbij de verschillende projectteams (design, development etc) in submapjes specifieke rechten hebben. Dit werkt an sich prima, maar zodra ik van die documentbibliotheek een template maak en op basis van het template een nieuwe toevoeg staan alle submappen er wel keurig in, maar de daaraan gekoppelde rechten komen niet mee.

Het nodige rondzoekwerk lijkt te bevestigen dat het inderdaad niet mogelijk is die rechten in het template op te nemen. Toch zoek ik naar een oplossing om dit voor elkaar te krijgen aangezien iedere keer handmatig de desbetreffende rechten toewijzen onnodig ingewikkeld is. In welke richting moet ik een oplossing zoeken? Het liefst natuurlijk via de webinterface van sharepoint zelf, maar als het niet anders kan is een wat minder gebruikersvriendelijke command line optie desnoods ook te overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:48
Misschien via de Central Administration en AD eenmalig een specifieke groep maken en daarin de betreffende rechten configureren.

Als het projectteam continue uit dezelfde groepen bestaat zou dit werkbaar zijn, echter bij wisselende teams lijkt het handmatig instellen toch het beste. (Dit om te voorkomen dat er per abuis iemand in een verkeerd project zit te werken).