Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik zit momenteel bij KPN en me dekking is altijd wel ok. Zowel voor bellen als voor internetten op mijn mobiel (3G).

Nu wil ik graag een Iphone 4, maar ja, dan kan je bij T-Mobile. Maar daar zijn de verhalen over het bereik niet zo goed.
Nu vraag ik me dus af, hoe is die dekking van Vodafone, voor zowel bellen als internet? Is die te vergelijken als KPN of toch een stuk minder?

Want zo'n Vodafone Sim-only abonement via de ANWB, is wel heel voordelig.
voor 190min bellen/sms-en en ook nog internetten voor € 10.95

Bij KPN is dat sim-only abonement wel duurder + dat internet is een stuk trager.

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Ze hebben hier (Nieuwegein, 3437) in april een mast zonder rede omgehakt. KS lijkt zich er na 20 keer bellen nog steeds niets van aan te trekken en ondertussen heb niet alleen ik geen 3G meer. Waardeloos Vodafone!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:31
Het is gewoon niet te zeggen. Ik ging ook redelijk "blind" af op de ervaringen van anderen. Vodafone heeft inderdaad een betere reputatie dan T-Mobile qua netwerk. Maar voor mij valt het vies tegen. Het bereik op de plaatsen waar ik veel kom, is slechter dan bij T-Mobile. De datasnelheden zijn ook flink lager. Dan heb ik het nog niet over aanverwante zaken als de slechte klantenservice en het vrijwel nooit werkende tegoed/verbruik overzicht. Dat had ik niet verwacht. Als je de verhalen leest, dan lijkt het Vodafone netwerk perfect. Maar dan kan dus flink tegenvallen.

Ik zou je aanraden om na te vragen bij vrienden, familie, kennissen etc. hoe hun ervaringen zijn. Daarnaast is de mooiste oplossing om een prepaid-kaartje te kopen en het daarmee uit te testen op de plaatsen waar je veel bent. Je zit er twee jaar aan vast, dus dan is het een kleine investering om te kijken of het ook echt goed werkt voor jou.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:17
Heb je dit al eens bekeken:
http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html

Heb je uberhaupt al wat over de dekking opgezocht op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Robbie T schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:57:
Heb je dit al eens bekeken:
http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html

Heb je uberhaupt al wat over de dekking opgezocht op internet?
Ik geloof niet wat daar op staat, ik hoor het liever van mensen zelf die het zelf ondervinden.
Dus wat is er beter dan het hier te vragen!

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:45
Over de dekking van Vodafone altijd heel erg te spreken geweest. Wel alleen ervaring met bellen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dekking van Vodafone (i.c.m. een Nokia N97 Mini) is RUK als ik dat even zo mag zeggen.

Ook ik ben van KPN/Telfort geswitched naar een 'ANWB' Vodafone Abbo (SimOnly Bel+SMS+Web 620) en de dekking is om te huilen.
Die dekkingskaart klopt van geen meter, want op mijn adres zou deze 'Optimaal' horen te zijn, echter ik heb meestal gewoon geen bereik, zelfs BUITEN op straat niet !! Om te bellen moet ik meestal een stukje lopen totdat ik ontvangst heb, gewoonweg belachelijk. 3G of 3.5G heb ik nog nooit ontvangen in mijn woonplaats (ook niet in ons 'centrum') en ook in grote steden (Eindhoven) heb ik vrijwel nooit 3.5G en middelmatige 3G ontvangst.
Ik mag dan wel in een gat wonen kort bij de Duitse grens (provider selectie is handmatig op Vodafone NL), maar als je optimale dekking claimt, moet je die ook na kunnen komen.
Het ergste is dat ik hier nog 2 jaar aan vast zit.. mijn advies, ga niet weg bij KPN/Telfort. Ik ben toen overgestapt vanwege het 'snelle' 3.5G mobiel internet, maar daar heb je dus geen fluit aan als je nooit 3.5G ontvangst hebt !!!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekking valt mij ook vies tegen. Heb voor Vodafone gekozen vanwege het snelste internet. In de praktijk heb ik vaak binnen de randstad slechts gprs-verbinding. Ik was graag bij Hi/KPN gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik heb voor mijn werk een Nokia met Vodafone abbo en overal goed bereik in de randstad hoor.

Ook met mijn (aparte) Vodafone datakaart goed bereik, vaak HSDPA, en in ieder geval UMTS. Zelfs in een parkeergarage of dik betonnen gebouw (gevangenis ofzo) nog wel gprs.

Met mijn T-Mobile iPhone abbo heb ik veel minder bereik, zeker voor internet.

Deze ervaringen hoofdzakelijk in Utrecht en omstreken.

Ligt waarschijnlijk ook erg aan de telefoon. De datakaart gebruik ik icm met een KPN kaart in mijn laptop (don't ask).

[ Voor 13% gewijzigd door Master__R op 20-08-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment heb ik in Amsterdam oost (1km van Sail) thuis één streepje gsm bereik, maar als ik ga bellen valt het gesprek meestal weg, als ik hier over bel met de klantenservice word ik er ook 2 van de 4 keer gewoon uitgegooid....
Ik moet nu ongeveer 100 meter van m'n huis buiten gaan staan bellen....
Men weet niets en schuift het door naar maandag.
Waarschijnlijk heeft het met Sail te maken, want normaal heb ik redelijk tot goed gsm (geen 3G) bereik thuis.
Maar ik vind het niet kunnen dat vaste klanten en bewoners van de omgeving gewoon 5 dagen buiten spel worden gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40
@DJ-bartman loop ipv 100 meter dan maar 1km, ben je lekker bij sail :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BeefHazard

Daar was ik al geweest, erg gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik ben niet thuis in deze materie dus vergeef me als ik iets onnozels zeg, maar zou de goede/slechte dekking
niet (al dan niet) deels mede aan het ontvangstapparaat kunnen liggen? Ik kom ivm mijn privé-werk soms in de
meest vage plekjes van Nederland en heb zo goed als overal wel 3G-ontvangst. Dat was wel anders toen ik nog
(tot een maandje geleden) bij T-Mobile zat. Ben toen ook overgestapt naar de Vodafone sim-only met korting.
Bel+SMS+WEB 400 voor maar €11.95 (De prijs was een mazzeltje, was een foutje op de site. Is nu €14.95)

Ik kan mijn herinneren dat ik met mijn toenmalige N95-8GB een belabberde 3G-ontvangst had maar toen ik
van toestel switchte naar een iPhone nooit meer problemen ermee had (was met hetzelfde abonnement)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Opa_vertelt

Ik heb 2 iPhones en op allebei is het waardeloos bij mij thuis en op het werk (ook vlakbij)
Op m'n werk ben ik niet de enige, sterker nog, onze telefoons van de zaak hebben ook vodafone en m'n werkgever (+/- 400 telefoons) heeft vodafone inmiddels gedreigd over te stappen naar een andere provider.
Amsterdam Oost is wat vodafone betreft gewoon waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zoals Opa_vertelt al aangeeft, hangt de ontvangst ook van het gebruikte toestel af, dit kan per merk en zelfs per toesteltype verschillen en natuurlijk kan ook gewoon het antennegedeelte van een bepaalde telefoon defect zijn.

Zelf heb ik trouwens goede ervaringen met de dekking van Vodafone, hoewel ook hier (Zuid-Limburg) KPN net ietsje beter is :)

Hoedje heeft trouwens de enige juiste oplossing voor TS al gepost : voor een paar euro op Marktplaats een prepaid simkaartje kopen en zelf, in je eigen toestel, de ontvangst testen op plaatsen, waar je regelmatig komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Thuis heb ik binnen geen 3G netwerk, of ik moet haast voor een raam gaan zitten. Buiten krijg ik wel een 3G verbinding. Op mijn werk heb ik binnen wel een 3G verbinding. En dat allemaal met een HTC Desire.

Trouwens van mijn werk heb ik zo'n 3G KPN dongle en die heeft bij mij thuis ook geen 3G bereik.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:55
Ik heb in Huissen vol op HSDPA bereik, en in Arnhem trouwens ook!
Mijn vriendin woont in Well, wat in Limburg ligt, en daar heb ik ook prima bereik. In iedergeval minimaal 3G.
Ben ook van de week bij mijn zus in Woerden geweest, ook daar heb ik gewoon goed bereik. Same goes for Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Toestel: N900, regelmatig in landscape voor browsing en natuurlijk portrait voor bellen in gebruik (Om een idee te geven dat ik dat ding vaak anders vast hou)

Woonplaats 1613, Overal goed dekking behalve in me slaapkamer, wss een faraday cage ofzo :P

Werk in Amsterdam Sloterdijk, prima dekking ook, zelfs in de tunnel tussen Zaandam en Amsterdam kan ik meestal rustig streamen/downloaden/internetten zonder problemen.

Wat betreft mijn ervarigen verder in het land:
Afgelopen weekend op LowLands (Biddinghuizen) flinke problemen gehad, maar komt meer door netwerk drukte dan dekking gezien ik daar verder geen problemen heb ondervonden op eerdere evenementen bij Walibi.
In achterhoek (Lichtenvoorde) viel het me vies tegen, amper bereik, soms eventjes 3G maar zodra ik er iets mee ging doen, poef weg netwerk.
Verder in de auto nooit problemen gehad behalve enkele tunnels.

Wat mij betreft is Vodafone dus goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die blijven beweren dat het aan het toestel kan liggen (Marly/Opa@verteld) in mijn geval zou ik met 2 iphones en een nokia met alledrie het zelfde waardeloze resultaat, toch wel kunnen stellen dat het echt bij Vodafone ligt en niet het toestel.
Inmiddels heb ik sinds afgelopen Donderdag bijna tot geen bereik thuis en de opzegbrief is al onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Vriendin heeft hier in Zuid Limburg goed bereik. Overal super snel internet met Vodafone. :)

Een vriend me werkt in een telecomzaak en wist me te vertellen dat het Vodafone netwerk gelijk waardig is aan dat van de KPN :). T-Mobile had nu sinds de upgrade 75% dekking qua 3G snelheid volgens hem in Nederland. KPN en Vodafone allebei 90%van het land dekking qua 3G.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 23-08-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 20:18
Ik heb ook vrijwel overal perfect bereik. Alleen in het dorpje in Friesland waar mijn ouders wonen is het echt dramatisch slecht.. Binnenshuis heb ik sowieso geen bereik en buiten is het op het randje van voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:32
ik ben van kpn naar vodafone gegaan en mijn internet (3,5G) is nu een stuk sneller en stabieler.
ik heb nu ook een stuk beter bereik, met kpn had ik geen bereik in mijn slaapkamer en wel in de woonkamer (en nee ik heb geen villa maar een appartement) mijn vriendin die heeft T-mobile maar dat is echt waardeloos die heeft in en rondom huis bijna geen bereik (1431).
ik ben zeer tevreden over vodafone. ik heb een nokika e55 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:05:
voor de mensen die blijven beweren dat het aan het toestel kan liggen (Marly/Opa@verteld) ..
Ho ho, vriend. Lezen is blijkbaar niet je sterkste kant..
Ik beweer helemaal niets, ik vroeg het me alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tja,op de plekken waar ik meestal kom : muiden/amsterdam(westpoort/centrum/oost)/haarlem heb ik eigenlijk bijna altijd een goede en snelle ontvangst op mijn SE X1,enige waar ik last van heb zijn 2 dooie punten tussen amsterdam en haarlem van een meter of 20 ofzo waar mijn complete bereik wegvalt voor een aantal seconden

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Natuurlijk kan het aan het toestel liggen, dit is duidelijk niet het geval, wanneer iemand al meerdere telefoons van verschillende merken getest heeft, in zo'n geval ligt het probleem bij het netwerk, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord, dat ze, toen ze hun Samsung verruilden voor een Nokia of Sony Ericsson, opeens een veel betere ontvangst hadden, met dezelfde simkaart, uiteraard.
Ook kan de antenne van een toestel defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:56
Hier in het zeeuwse altijd wel verbazingwekkend goed bereik. Minstens 3G, vaak 3.5G. Echter kan ik je nog steeds garanderen dat dit een nutteloos topic is. Waar de een tevreden is met een halve verbinding om te kunnen bellen wil de ander vol bereik voor HSDPA. Afgezien daarvan verschilt het gewoon zo ernstig per provider en per toestel dat er geen zinnig woord over te zeggen is. Probeer T-Mobile, bevalt het niet stap over. Landelijk gezien is me 1 ding wel duidelijk geworden en dat is dat KPN het volgens mij vaak wint wat bereik betreft, dus wil je de landelijk (denk ik) grootste dekker, kies daar dan voor. Dat is echter nog steeds geen garantie dat het gaat werken op de plek waar jij zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik werk door het hele land, heb een vodafone zakelijk abo icm HTC Tytn II, heb vrijwel altijd 3G dekking (die naar HSDPA over switcht wanneer data wordt gebruikt) Ben eigenlijk nog nooit een plek tegen gekomen waar ik echt geen bereik heb.

ik kom zowel in grote steden, als in kleine dorpen door geheel het land, en niet enkel in centrums en industrieterreinen maar ook in woonwijken.

Ben zeer tevreden over vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Wil je bereik tijdens het reizen met auto of trein dan is in veel gevallen t-mobile een slechtere keus. Wil je bereik vooral op je thuis locatie dan moet je kijken t-mobile of vodafone goede dekking bieden.

Ik internet thuis altijd met wifi (alleen gprs thuis) en zodra ik 500m van mijn huis ben heb ik HDSPA. Dus dan vind ik het niet erg om bij t-mobile te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels meer dan 2 weken verder en nog geen verandering.
Ben aan het kijken voor een simonly van een andere provider naast m'n huidige contract bij Vodafone (dit zegt wel wat...).
Nogmaals, als je in Amsterdam Oost woont (zeeburg) raad ik het zeer af om Vodafone te nemen.Zowel op m'n werk als thuis bijna geen ontvangst en dan heb ik het over GSM (!) UMTS/3G is sowieso niet aanwezig en dit is niet alleen op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Hier in Utrecht zuid (Kanaleneiland) en Nieuwegein noord (Galecop) ook nog steeds geen verbetering. Vodafone geeft toe een mast omgehakt te hebben, maar een nieuwe plaatsen heeft nog niemand over na gedacht. Hopeloos Vodafone!!

Lekker!

Pagina: 1