Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers.

Voor MySQL bestaat er een programma zoals Navicat om je database goed te kunnen beheren.
De management studio van SQL Server 2008 is onhandig om alles te beheren.

Weet een van jullie een soort gelijke programma zoals Navicat om SQL Server te beheren?
Alvast bedankt

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat vind je er precies onhandig aan? Ik vind het juist een goed programma.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je vindt de koningin van alle SQL managementomgevingen "onhandig"? Ga je mond spoelen. ;)

Wat je bedoelt te zeggen is dat jij er (nog) niet mee kan werken. Ik zou me eerder daarin verdiepen dan een pakket zoeken dat veel minder kan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ik denk dat het keyword in de topic 'eenvoudig' is, en dat MSSQL Administration meuk een beetje overwhelming is in het begin ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Dan installeer je toch Management Studio Express?
Maar ben het over het algemeen eens met NMe :Y

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

NMe schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:40:
Je vindt de koningin van alle SQL managementomgevingen "onhandig"? Ga je mond spoelen. ;)

Wat je bedoelt te zeggen is dat jij er (nog) niet mee kan werken. Ik zou me eerder daarin verdiepen dan een pakket zoeken dat veel minder kan. :)
Wat is er dan zo koninklijk aan? Ik heb vroeger wel eens wat met Toad gerommeld voor Oracle, maar ik gebruik nu voor bijna alle DB werkzaamheden Squirrel-sql: http://squirrel-sql.sourceforge.net/ Je hebt alleen wel een JRE nodig.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Of kijk eens naar EMS SQL Manager for SQL Server. Deze variant gebruik ik niet, wel de PostgreSQL-variant, die bevalt goed.

Ps. Er is ook een freeware versie, met zijn beperkingen.

[ Voor 13% gewijzigd door cariolive23 op 20-08-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het is gewoon even kijken waar de features zitten die je nodig hebt en daarna kan je de features die je niet gebruikt gewoon negeren. Ik maak maar amper gebruik van de uitgebreide mogelijkheden van het pakket, maar ik vind de grote hoeveelheid extra's niet storend.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik krijg alles wel voor elkaar met de studio maar het is rot werk om zes stappen te ondernemen om een simpele tabel aan te maken ( ik ga niet steeds alles scripten want dat duurt uren, voor een grote database)
Daarnaast bestaat de database al voor 100% maar moeten paar vaste code tabellen worden aangepast etc.

Met navicat is het snel gedaan, maar die ondersteund geen SQL Server.
Daarom mijn vraag of iemand een soort gelijke programma kent die het werk vereenvoudigd / sneller werkt.

Ik weet waar alle functies zitten om mijn doel te bereiken en dat kost me toch meer tijd, terwijl het ook sneller moet kunnen, zoals Navicat doet met mySql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pykow schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:40:
Ik krijg alles wel voor elkaar met de studio maar het is rot werk om zes stappen te ondernemen om een simpele tabel aan te maken
Heb je het al eens vanuit de design view geprobeerd? Gewoon rechtsklikken, create table, en je kan zo alles invullen dat je ook in de "makkelijkere" studio's kan doen. Ik doe in de management studio van SQL Server bijna alle makkelijkere taken vanuit de design view. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Zucht, Ik vraag om een look a like programma's van navicat voor SQL Server.

En moet ik even quote wat ik net zei ?

Ik weet waar alle functies zitten om mijn doel te bereiken en dat kost me toch meer tijd, terwijl het ook sneller moet kunnen, zoals Navicat doet met mySql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zuch, sorry dat ik je probeer te helpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Pykow schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:40:
Ik krijg alles wel voor elkaar met de studio maar het is rot werk om zes stappen te ondernemen om een simpele tabel aan te maken
Ik vraag me sterk af wat navicat (ken ik niet) anders doet dat het nog veel korter kan dan in studio. Zit er een woordenboek in voor kolomnamen ofzo? :? Zou je in beiden de stappen kunnen beschrijven voor mij?
( ik ga niet steeds alles scripten want dat duurt uren, voor een grote database)
Management studio maakt met genoegen een scriptje van zo'n actie, dus dat is letterlijk 1 klik werk meer.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
mijn werk heeft een bestaande mySQL database om moeten zetten naar SQL Server 2008 omdat hij een van onze triggers niet aan kon, een bekend probleem dus 1 maand alles omzitten scripten naar SQL Server 2008

Dan willen we een nieuwe tabel toevoegen, dan moet je echt op 3 verschillende plekken iets instellen om het goed te krijgen. In navicat gaat dit gewoon eenvoudiger om een nieuwe tabel aan te maken met de gewenste instellingen.

ik ben gewoon opzoek naar een look a like programma als navicat.
http://www.navicat.com/
WE gebruikte altijd Navicat For MySQL en voor MS SQL is er geen versie beschikbaar dit jaar dus zoeken we een alternatief.

ZE vinden het gewoon onhandig om steeds een script te maken om een tabel toe te voegen, vandaar zoeken ze zo programma.

Ik heb ze ook gezegd dat scripten sneller gaat

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 21-08-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Je zegt dat het ingewikkeld is om een nieuwe tabel aan te maken omdat het te veel werk is. Kun je dan precies uitleggen hoe dat in Navicat gaat? Rechtermuisknop op de tables node en dan New Table lijkt me nu niet echt veel werk. Je verwacht nu van ons dat we gaan opzoeken hoe handig Navicat is en wat jij er handig aan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
P_de_B schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:34:
Je zegt dat het ingewikkeld is om een nieuwe tabel aan te maken omdat het te veel werk is. Kun je dan precies uitleggen hoe dat in Navicat gaat? Rechtermuisknop op de tables node en dan New Table lijkt me nu niet echt veel werk. Je verwacht nu van ons dat we gaan opzoeken hoe handig Navicat is en wat jij er handig aan vindt.
nee ik verwacht niet dat jullie navicat leren kennen.
Ik vraag alleen of iemand een programma kent om je SQL server 2008 database te beheren?
Hoe eenvoudiger kan ik het zeggen ?

Navicat is gewoon een tool om mysql database te beheren. dus ik zoek nu een programma om SQL te kunnen beheren. Ik vraag niet om uitleg over SQL studio maar gewoon een alternatief programma.

Zucht. Lees nou eens een keer wat er gevraagd wordt, inplaats van steeds vragen stellen van wat wil je dan doen etc.

Gewoon een PROGRAMMA zo duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Pykow schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:11:
Weet je wat, ik geef je de hele lijst wel, dan hoeven we er geen opsomtopic van te maken. Zeg maar welk programma het beste matchte, en waarom dat zo goed is, misschien hebben anderen er nog wat aan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik vraag alleen of iemand een programma kent om je SQL server 2008 database te beheren?
We hebben een programma genoemd. Jij wil er niet mee leren werken. Da's jouw probleem, niet het onze. Er zijn héél weinig alternatieven juist omdat de management studio van MS zo goed in elkaar zit. Je geeft bovendien nog steeds niet aan wat je zo lastig vindt aan right click -> New Table.
Zucht. Lees nou eens een keer wat er gevraagd wordt, inplaats van steeds vragen stellen van wat wil je dan doen etc.

Iets minder met dat toontje. :/ Niemand hier is verplicht jou te helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 21-08-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
pedorus schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Weet je wat, ik geef je de hele lijst wel, dan hoeven we er geen opsomtopic van te maken. Zeg maar welk programma het beste matchte, en waarom dat zo goed is, misschien hebben anderen er nog wat aan. :p
Kijk hier heb ik wat aan ;) Thnx voor de lijst ik zal eens rustig gaan kijken welke het beste werkt.
Nogmaals persoonlijk vindt ik de studio ook gewoon fijn, maar collega en baas op mijn werk willen eentje die lijkt op navicat for mySql omdat ze daarin makkelijker tabels konden maken. (dan heb ik niet over create new table) maar ook alle kollomnamen en settings in zo tabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:31
NMe schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:54:
Iets minder met dat toontje. :/ Niemand hier is verplicht jou te helpen.
Dat komt omdat je geen antwoord geeft op zijn vraag maar hem jouw mening probeert op te leggen. Hij vind management studio niet fijn werken, jij probeert hem er alleen maar van te overtuigen dat hij het fout heeft.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pykow schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:26:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan ;) Thnx voor de lijst ik zal eens rustig gaan kijken welke het beste werkt.
Nogmaals persoonlijk vindt ik de studio ook gewoon fijn, maar collega en baas op mijn werk willen eentje die lijkt op navicat for mySql omdat ze daarin makkelijker tabels konden maken. (dan heb ik niet over create new table) maar ook alle kollomnamen en settings in zo tabel
Dat is dus precies waarom ik de design view in de MS management studio noemde? Daar klik je rechts op je werkblad, zegt dat je een nieuwe tabel wil maken. Vervolgens heb je gewoon een tabel waarin je zo kolommen erbij kan tikken en relaties kan leggen. Dat is ook de reden dat ik je zoals farlane zegt "mijn mening probeer op te leggen": ik heb het idee dat je de makkelijkste (sleur en pleur) view gewoon niet goed kent.

@farlane: ik geef liever het antwoord dat iemand nodig heeft dan het antwoord waar hij om vraagt. Als iemand mij vraagt waar hij het beste stevige oude schoenen kan kopen om daarmee spijkers in de muur te slaan, van verwijs ik hem naar de eerste de beste doe-het-zelf-winkel om een hamer te kopen, niet naar de tweedehands-schoenenzaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Navicat is gewoon een tool om mysql database te beheren. dus ik zoek nu een programma om SQL te kunnen beheren. Ik vraag niet om uitleg over SQL studio maar gewoon een alternatief programma.

Als jij niet zegt wát je niet goed vind is het wel lastig om alternatieven aan te dragen.

Je zegt bijvoorbeeld dat je makkelijk tabellen wilt aanmaken, dat gaat heel makkelijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UniHsnUAN3gRtXHfYZyUbsQA/full.png

De MS management studio is vrij goed, volgens mij is het meer onbekendheid van jou kant. Uiteraard zijn er goede alternatieven. Toad is bijvoorbeeld erg uitgebreid, maar naar die functies zoek jij niet. Jij zoekt volgens mij de gewone standaard onderhoudsfuncties. Dat - en meer - kan gewoon met SQL Server Management Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:31
NMe schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:52:
@farlane: ik geef liever het antwoord dat iemand nodig heeft dan het antwoord waar hij om vraagt.
Deze post:
Wat je bedoelt te zeggen is dat jij er (nog) niet mee kan werken. Ik zou me eerder daarin verdiepen dan een pakket zoeken dat veel minder kan
komt behoorlijk arrogant over imho. Is snap wat je doel is, ik vind de manier waarop gewoon niet zo goed overkomen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08
SQL Management Studio is wel een beheer tool, als je een ontwikkel tool voor SQL 2008 zoekt zou ik Visual Studio (Database Edition) aanraden. Geïntegreerde tool, versiebeheer, testmogelijkheden, change script generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

SiErRa schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:05:
SQL Management Studio is wel een beheer tool, als je een ontwikkel tool voor SQL 2008 zoekt zou ik Visual Studio (Database Edition) aanraden. Geïntegreerde tool, versiebeheer, testmogelijkheden, change script generatie.
Aangezien ze overstappen van MySQL en MSSQL, heb ik een licht vermoeden dat zij PHP gebruiken. Daarnaast vermoed ik niet dat zij eventjes VSTS Database edition zullen aanschaffen.. Voor veel bedrijven is de aanschaf van MSSQL al een flinke uitgaven.

Maar je hebt wel de eerste alinea van dit topic gelezen:
[quote]
Voor MySQL bestaat er een programma zoals Navicat om je database goed te kunnen beheren.
De management studio van SQL Server 2008 is onhandig om alles te beheren.
[/qoute]
Hij vraagt dus duidelijk om een beheer tool.

Ontopic: Persoonlijk moet ik zeggen dat ik de Enterprise Manager uit MSSQL2000 prettiger vind werken dan
Management Studio. Maar nog steeds vind ik de Microsoft database tools de beste uit de database branch.

Ik heb even wat videootjes op de Navicat website bekeken, maar eigenlijk begrijp ik nu nog minder wat je zou lastig vind aan management studio. Overigens moet ik zeggen dat Navicat een flinke steek heeft laten liggen door geen support voor MSSQL op te nemen in hun product..

Als jij (jullie) management studio zo onhandig vinden werken, waarom is er dan toch voor MSSQL gekozen? Waarom is bijvoorbeeld Oracle (standard edition) afgevallen? Beide hebben ongeveer eenzelfde prijskaartje, maar Oracle is wel met navicat te beheren.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een aantal leuke database beheer tools:
• MicroOLAP database designer: http://www.microolap.com/products/database/mssql-designer/[/]
• EMS SQL Manager http://www.sqlmanager.net/products/mssql/manager[/]

Maar... ik zou de MSSQL tools toch eens goed uitproberen. Ze zijn misschien wat onhandig in het begin maar zeker niet slecht hoor.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ik ben momenteel bezig met de EMS SQL manager en ziet er mooi uit.

Ook heb ik meer informatie,waarom SQL server studio niet geschikt voor mijn bedrijf was/is
Voor iedere klant moeten we een nieuwe database aanmaken ( logische)
Maar we willen van Database A de table 1 exact overnemen naar Database B ( het Diven van databases)
Dit gaat in navicat heel simpel, daar geef je aan welke tabellen je wilt overnemen en wilt plaatsen in een andere database.

WE gaan nog lekker door testen en bedankt voor de beschikbare tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Pykow schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:
Maar we willen van Database A de table 1 exact overnemen naar Database B ( het Diven van databases)
Dit gaat in navicat heel simpel, daar geef je aan welke tabellen je wilt overnemen en wilt plaatsen in een andere database.
Klinkt als tasks->import data...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Toevallig ken ik beiden, maar SQL Server Management Studio werkt toch echt makkelijker dan Navicat (wat alles in een nieuw, klein venster opent.

Met SSMS kun je alles, op zeer gebruiksvriendelijke wijze voor elkaar zetten. Het importeren/exporteren van data gaat net zo simpel als in Navicat (al zou ik het meer andersom willen zetten in de vergelijking)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pedorus schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Hmm, misschien is dit wel deel van het probleem. De Express-versie van de Management Studio is niet zo heel goed met importeren en exporteren van data (lees: dat zit helemaal niet in de interface :P). Mocht de topicstarter de Express-versie gebruiken dan begrijp ik nu wel waarom hij het een "kloteprogramma" vindt (mijn woorden, niet die van de topicstarter). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:17
pedorus schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Klinkt alsof (aangezien hij het over het aanmaken van nieuwe tabellen heeft, niet over het vullen er van) ze geen flauw idee hebben hoe de database er precies uitziet en ze dus ook geen installatie-scripts of zo hebben?

Ik zou dat eigenlijk een groter probleem vinden dan dat je 6x extra zou moeten klikken ergens?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Pykow schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:29:
Ah, je bedoeld selecteer mysql-table, copy, selecteer postgresql database, paste? Squirrel kan dit tussen alle databases die jdbc ondersteunen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:52:
@farlane: ik geef liever het antwoord dat iemand nodig heeft dan het antwoord waar hij om vraagt. Als iemand mij vraagt waar hij het beste stevige oude schoenen kan kopen om daarmee spijkers in de muur te slaan, van verwijs ik hem naar de eerste de beste doe-het-zelf-winkel om een hamer te kopen, niet naar de tweedehands-schoenenzaak. :)
Toch is dat jammer, en zorgt er alleen maar voor dat men in de toekomst terughoudend is om de achterliggende reden erbij te geven. Als ik om wat voor reden dan ook schoenen wil gebruiken om spijkers te slaan dan zit ik echt niet om het advies te wachten dat ik beter een hamer kan gebruiken. Misschien heb ik wel een weddenschap om het met schoenen te doen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het advies niet mag geven, maar het betekent ook niet dat je moet wijgeren om het antwoord dan toch te geven (als je het weet). De échte reden om geen antwoord te geven op zijn vraag bewoordt P_de_B heel mooi in de post eronder (en ik weet dat jij dat ook wel weet, maar je zegt het alleen niet).

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 24-08-2010 00:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik zie het probleem in SQL Server 2008 studio,

Als ik normaal gesproken rechtermuisknop doe op een Database tabel, Dan kan ik kiezen voor view tabel.
Om simpel een nieuwe record aan te maken of aan te passen.

Nu weet ik niet hoe ik dit scherm moet openen in SQL Studio 2008 ?
Mijn vraag is dus, Hoe kan ik view tabel openen zodat ik nieuwe records kan toevoegen of wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Gewoon met de rechtermuisknop en dat Open Table? Ik heb hier geen management studio voor 2008 bij de hand, maar ik kan me niet voorstellen dat dat is gewijzigd. Wat voor snelmenu zie je als je met de rechtermuisknop op een tabel klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:54
P_de_B schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:17:
Gewoon met de rechtermuisknop en dat Open Table? Ik heb hier geen management studio voor 2008 bij de hand, maar ik kan me niet voorstellen dat dat is gewijzigd. Wat voor snelmenu zie je als je met de rechtermuisknop op een tabel klikt?
Edit Top 200 Rows moet je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
creator1988 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Edit Top 200 Rows moet je hebben
Waarbij je de "200" in de instellingen (tools->options) kunt wijzigen en waarbij het handig is te weten dat je, dmv. een klik op de "SQL" knop in de toolbar, makkelijk de selectie kunt wijzigen (wel even op het rode uitroepteken meppen als de query aangepast is) waardoor het aanpassen van bestaande records makkelijker wordt.
Pykow schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:10:
Ik zie het probleem in SQL Server 2008 studio,

Als ik normaal gesproken rechtermuisknop doe op een Database tabel, Dan kan ik kiezen voor view tabel.
Om simpel een nieuwe record aan te maken of aan te passen.

Nu weet ik niet hoe ik dit scherm moet openen in SQL Studio 2008 ?
Mijn vraag is dus, Hoe kan ik view tabel openen zodat ik nieuwe records kan toevoegen of wijzigen.
Als je op basis van dit soort bevindingen SSMS al als optie laat afvallen dan begrijp ik de reden van dit topic wel :D

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 24-08-2010 12:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ik heb alleen met SQL Server 2005 gewerkt en kleine databasejes die je gewoon simpel kan scripten.

Dit maakt het wat eenvoudiger.
Bedankt voor jullie hulp en ik denk dat we er verder wel uit kunnen komen.

Pagina: 1