Shortcut's toevoegen aan Startmenu dmv GPO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Ik ben al de hele middag bezig maar het wil maar niet lukken.

Op onze TS omgeving hebben we een standaard startmenu met eigenlijk alleen basic office erin.
Dit menu wordt via Group Policy Objects aangeboden aan de gebruikers.

Nu zijn er ook een aantal applicaties die niet voor iedere gebruiker zichtbaar moeten zijn. In de GPO kun je shortcuts toevoegen aan een aantal plaatsen in windows. Het is me gelukt deze toe te voegen aan de desktop, maar ik wil ze eigenlijk in het startmenu hebben.

Zo wil ik bijvoorbeeld via de GPO de shortcut voor Visio toe kunnen voegen aan bepaalde gebruikers. In deze nieuwe omgeving proberen we zo veel mogelijk van scripts af te stappen, een script is dus niet echt een optie. Daarnaast probeer ik ook te voorkomen dat ik een apart startmenu moet aanmaken voor iedere gebruiker die een anders dan standaard startmenu heeft.

Heeft een van jullie dit wel voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:55
Geen idee of je het met een GPO voor elkaar krijgt, maar meestal doe ik dit middels rechten op een icoontje (centrale locatie voor start menu) eventueel aangevuld met Access Based Enumeration

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Dat staat nu ook zo ingesteld ja. Maar dan krijg je toch die icoontjes in je startmenu, je kunt er dan niet op klikken. Dat wil ik dus voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Als je zonder scripts wil werken dan kom je snel op oplossingen als Appsense of Powerfuse met de bijbehorende kosten. Ik zou een script een map met de shortcuts laten kopieren naar het profiel en de rechten hierop zetten overeenkomend met de applicaties. Zoals Mbaltus als eerder aangeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door m3gA op 20-08-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Dat is dus iets wat ik wil voorkomen, op die manier krijgen we een wirwar van scripts. Wij bieden een hosted desktop omgeving aan en hebben 100en verschillende klanten die allemaal anders zijn. De meeste hebben genoeg aan het standaard office pakket. Echter zijn er een paar die willen visio, een paar die willen access. En dan maar niet te spreken over de klanten die een specifieke app willen gaan draaien. Ik wil niet dat een klant die alleen maar standaard office heeft, ook de icoontjes heeft voor bijvoorbeeld visio. Maar al helemaal niet de icoontjes van de applicaties die van die specifieke klanten zijn.

Is er niemand die een manier weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:46

Johnny E

Dôh !!

OK13 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:38:
Dat staat nu ook zo ingesteld ja. Maar dan krijg je toch die icoontjes in je startmenu, je kunt er dan niet op klikken. Dat wil ik dus voorkomen.
Als je Access based enumeration aan hebt staan op de share waar de shortcuts staan dan ziet de gebruiker ze echt niet als deze er geen rechten op heeft. Ik zou e.e.a. dus nog even goed na lopen als ik jou was.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met GPO Preferences kan je dit perfect regelen. Item level targeting daarbinnen maakt het mooi af :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
sanfranjake schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:29:
Met GPO Preferences kan je dit perfect regelen. Item level targeting daarbinnen maakt het mooi af :)
Dat heb ik geprobeerd. Ik krijg ze wel op het bureaublad maar niet op de andere locaties, zoals het startmenu.
Misschien is het handig te vermelden dat de klant inlogt op een terminal server met vanzelfsprekend 0 rechten om de schijf met het OS te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is ook precies hoe ik het doe, heb je al eens in de eventlogs gekeken, misschien gaat er toch nog iets mis met je instellingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Zojuist ff gekeken. Geen fouten in het log te vinden.

Ook nog maar ff in de GPO gekeken. Daar staat gewoon heel netjes een shortcut aangemaakt als test. Via Item level targeting heb ik die aan mijn eigen gebruikersaccount gehangen. Maar het wil maar niet werken.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_Go_5F7Qljyg/TG_zgkGOFpI/AAAAAAAAAE4/6ekpDnjTi9c/Naamloos.jpg

Ik heb deze instellingen gemaakt in GPO shortcuts. Niet zo heel spannend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En met Replace ipv Create?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Neh, lijkt me niet. Replace zou alleen werken als er al een shortcut zou staan. Maar toch zal ik het morgen eens proberen.
Pagina: 1