Mail.app icm Gmail en labels

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb bij Gmail verschillende filters lopen die een label toekennen aan inkomende mail. Als ik op mijn iPhone een mailtje verwijder, verdwijnt die dus uit mijn inbox en ook automatisch uit de map met dat label (zoals het zou moeten dus)

Ik heb nu ook Gmail ingesteld in de Mail.app van OS X. Als ik daar echter een mail uit mijn inbox verwijder, dan blijft die nog altijd zitten in de map met het label dat eraan ging! Dit is dus heel vervelend, en ik begrijp niet vanwaar dit verschil is tussen de iPhone en MacBook.

Hoe los ik dat dus op. om als ik een mailtje verwijder (niet archiveren), het automatisch verdwijnt uit alle mappen in Mail.app, zoals het dus wel correct gebeurd als ik iets verwijder op mijn iPhone of in de webversie van Gmail.

(ik weet goed genoeg het verschil tussen de labels bij Gmail en de mappen bij standaardmailclients)

.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Wat zijn je instellingen in Mail? IMAP?
Wat heb je bij Accounts > postbusinstellingen staan?

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Uiteraard met IMAP, alle andere instelling zijn zoals ze worden aangeraden door Gmail.
Screenshot van de postbusinstellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mderuyck.com/zooi/tweakers/Screen%20shot%202010-08-20%20at%2021.19.43.png

.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Toch even checken ;)
Ik heb ook IMAP, bij mij werkt het wel. Weet niet zeker waar het aan ligt, maar ik heb onder postbusinstellingen alle vinkjes aangevinkt...

(Ik heb ook nog een keer mapjes aangeklikt en vervolgens Postbus > gebruik deze postbus voor' gekozen)
Had ergens een artikel gelezen over gmail in mail. Zal ik nog eens opzoeken.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
kaassouffle schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:23:
Toch even checken ;)
Ik heb ook IMAP, bij mij werkt het wel. Weet niet zeker waar het aan ligt, maar ik heb onder postbusinstellingen alle vinkjes aangevinkt...

(Ik heb ook nog een keer mapjes aangeklikt en vervolgens Postbus > gebruik deze postbus voor' gekozen)
Had ergens een artikel gelezen over gmail in mail. Zal ik nog eens opzoeken.
Alvast bedankt voor je moeite! Als ik een mailtje lees in Inbox, duurt het ook een hele tijd vooraleer die ook op gelezen komt te staan in All mail.

.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'All mail' loopt bij mij ook altijd beetje achter!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ruyckske schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:04:
Ik heb bij Gmail verschillende filters lopen die een label toekennen aan inkomende mail. Als ik op mijn iPhone een mailtje verwijder, verdwijnt die dus uit mijn inbox en ook automatisch uit de map met dat label (zoals het zou moeten dus)
Nop, zoals Apple het doet klopt het wel, je verwijderd namelijk je inbox label van het bericht als je hem verwijdert uit je inbox. Wil je een mail echt weggooien dan moet je hem richting je prullenbak slepen.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Kan het enkel door te slepen naar Prullenbak? Niet met backslash of die knop verwijder bovenaan, of verwijderen die dus enkel het label Inbox en niet de volledige e-mail.

.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je de twee vinkjes bij prullenmand onder postbusinstellingen aanvinkt en vervolgens je [Gmail]/Trash folder markeert als "trash" (Mailbox >> Use this mailbox for >> Trash) dan zal mail.app met backslash (delete op mac keyboards) het mailtje verplaatsen naar de gmail trash folder, waarbij hij het mailtje ook bij alle labels zal verwijderen.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

HitmanWVU schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:10:
Als je de twee vinkjes bij prullenmand onder postbusinstellingen aanvinkt en vervolgens je [Gmail]/Trash folder markeert als "trash" (Mailbox >> Use this mailbox for >> Trash) dan zal mail.app met backslash (delete op mac keyboards) het mailtje verplaatsen naar de gmail trash folder, waarbij hij het mailtje ook bij alle labels zal verwijderen.
Waardoor je dus wel de hele "archief" functie van Gmail verliest. Ik gooi eigenlijk alleen (dat doen filters voor me) een per 2 maanden alle reclame/mailinglist emails automatisch weg, de rest mag gewoon mooi in het archief blijven.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb net even de grootte van mijn mappen bekeken en Mail gebruikt op dit moment maar liefst 14 (!) GB, terwijl mijn mailbox maar 2GB groot is. Stel (zeer ruim genomen) dat er aan elk mailtje 3 labels hangen, dan zou ik nog altijd maar aan 6GB mogen komen.

.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Attachments?

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:46
Ik ben nog al een newbie betreft Gmail in combi met Mail op iphone.

Ik heb nu dus mijn gmail ingesteld op mijn iphone (imap) dus alles loopt nu synchroon. Dat is natuurlijk handig met betrekking tot het lezen van mails. Maar wat ik dus niet zo ziet zitten is dat als ik mijn mails op de iphone verwijder, deze automatisch ook van mijn gmail(webclient) wordt verwijder. Mijn vraag is of het mogelijk is / hoe in te stellen, dat alleen de gelezen mails gesynchroniseerd worden, en dat wanneer ik mails op mijn iphone verwijder, deze behouden blijven op de webclient.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ruyckske schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:23:
Ik heb net even de grootte van mijn mappen bekeken en Mail gebruikt op dit moment maar liefst 14 (!) GB, terwijl mijn mailbox maar 2GB groot is. Stel (zeer ruim genomen) dat er aan elk mailtje 3 labels hangen, dan zou ik nog altijd maar aan 6GB mogen komen.
Ik geloof dat mijn mailbox ook een wooping 21GB groot is, de OSX mail weet op een of andere manier alles echt gigantisch op te blazen.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Mijn mailbox in Gmail, inclusief alle attachments neemt maar 2GB in. Net even gekeken, ik heb een map van 700MB in Gmail, in Mail wordt dat 750 MB "Messages" en nog eens 1GB "Attachments". God mag weten hoe dat kan.

.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ruyckske schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

Mijn mailbox in Gmail, inclusief alle attachments neemt maar 2GB in. Net even gekeken, ik heb een map van 700MB in Gmail, in Mail wordt dat 750 MB "Messages" en nog eens 1GB "Attachments". God mag weten hoe dat kan.
Waarschijnlijk (haast wel zeker) wordt er een spotlight/index gemaakt waardoor jij snel je mail kan doorzoeken...

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bpow schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:14:
Ik ben nog al een newbie betreft Gmail in combi met Mail op iphone.

Ik heb nu dus mijn gmail ingesteld op mijn iphone (imap) dus alles loopt nu synchroon. Dat is natuurlijk handig met betrekking tot het lezen van mails. Maar wat ik dus niet zo ziet zitten is dat als ik mijn mails op de iphone verwijder, deze automatisch ook van mijn gmail(webclient) wordt verwijder. Mijn vraag is of het mogelijk is / hoe in te stellen, dat alleen de gelezen mails gesynchroniseerd worden, en dat wanneer ik mails op mijn iphone verwijder, deze behouden blijven op de webclient.
Je maakt een denkfout. Je gebruikt IMAP, dat wil zeggen dat er maar 1 plek is waar de mails staan: de server. Via iphone / mail client bekijk je als het ware de server. Dus logisch dat als je op 1 van de programma's een mail verwijdert.. dat ie in het andere programma ook weg is want welk apparaat je ook gebruikt.. je werkt op de server.

(Apparaten gebruiken wel cache om headers en attachments lokaal te bewaren.. maar het idee van IMAP is juist dat alles gesynced is).

Ik vind het ideaal. Onderweg je mail beheren en thuis komen en alle berichten in mail/gmail client staan precies goed. Niet twee keer je mail ordenen!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
swtimmer schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Waarschijnlijk (haast wel zeker) wordt er een spotlight/index gemaakt waardoor jij snel je mail kan doorzoeken...
Dan nog vind ik het véél teveel. 21GB opslagruimte innemen voor slechts 2.3GB mail, komaan zeg. Zo heb ik wel nog dingen waar ik me meer aan erger sinds ik OS X gebruik ipv Ubuntu én 7

.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ruyckske schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:51:
[...]

Dan nog vind ik het véél teveel. 21GB opslagruimte innemen voor slechts 2.3GB mail, komaan zeg. Zo heb ik wel nog dingen waar ik me meer aan erger sinds ik OS X gebruik ipv Ubuntu én 7
Doet Thunderbird of Evolution het zoveel beter? Ik heb mijn desktop uit staan maar ik dacht dat deze er ook een behoorlijk groot bestand van maken. Je kan natuurlijk altijd nog aangeven dat je alleen headers wil bewaren op je computer....
Pagina: 1