Beste tweakers,
Sinds een dag heb ik een gigabit netwerk . Dat houd in 1 server met gigabit netwerk kaart, een desktop met gigabit netwerk kaart en een gigabit switch.
Nu had ik met mijn desktop een hoop rare problemen bij het installeren van programma's die ik over het netwerk had binnengehaald. Wij dachten dat dit wel eens aan het netwerk zou kunnen liggen. Dus we hebben een aantal grote bestanden van de server naar de desktop gekopieerd en daarvan een md5sum gemaakt aan beide kanten. Die bleek te verschillen, bij 99% van de bestanden.
Sinds die zijn we erachter gekomen dat:
- het niet bij 100MBit voorkwam
- het niet aan de netwerk kaarten ligt (we hebben ze vervangen)
- het niet aan de switch ligt (we hebben hem vervangen)
Toen zijn we de kabels gaan checken, die bleken cat5 te zijn. Dus die hebben we vervangen door 2 cat5e kabels. Ook daarna blijven de problemen bestaan, alleen zijn ze wel verminderd. Nu komen 75% van de bestanden correct over. Maar toch bestaat het probleem nog steeds.
Het rare is ook dat als het bestand bijvoorbeeld 700 MB is, het bestand meestal wel goed overkomt (9 van de 10 keer). Naarmate het bestand groter wordt, gaat het ook vaker fout.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen??
De situatie is als volgt:
- een Gbit switch met 2 Gbit computers en een connectie met een 100Mbit router.
- de 2 computers draaien alle 2 op windows. De server op WHS en de desktop op Win 7 x64.
- de switch is een netgear 8 poorts
- de netwerk kaarten zijn op dit moment beide een Asus NX1101
- de kabels zijn op dit moment CAT5e (tenminste dat staat erop)
Groeten Mick van der Vegt
Sinds een dag heb ik een gigabit netwerk . Dat houd in 1 server met gigabit netwerk kaart, een desktop met gigabit netwerk kaart en een gigabit switch.
Nu had ik met mijn desktop een hoop rare problemen bij het installeren van programma's die ik over het netwerk had binnengehaald. Wij dachten dat dit wel eens aan het netwerk zou kunnen liggen. Dus we hebben een aantal grote bestanden van de server naar de desktop gekopieerd en daarvan een md5sum gemaakt aan beide kanten. Die bleek te verschillen, bij 99% van de bestanden.
Sinds die zijn we erachter gekomen dat:
- het niet bij 100MBit voorkwam
- het niet aan de netwerk kaarten ligt (we hebben ze vervangen)
- het niet aan de switch ligt (we hebben hem vervangen)
Toen zijn we de kabels gaan checken, die bleken cat5 te zijn. Dus die hebben we vervangen door 2 cat5e kabels. Ook daarna blijven de problemen bestaan, alleen zijn ze wel verminderd. Nu komen 75% van de bestanden correct over. Maar toch bestaat het probleem nog steeds.
Het rare is ook dat als het bestand bijvoorbeeld 700 MB is, het bestand meestal wel goed overkomt (9 van de 10 keer). Naarmate het bestand groter wordt, gaat het ook vaker fout.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen??
De situatie is als volgt:
- een Gbit switch met 2 Gbit computers en een connectie met een 100Mbit router.
- de 2 computers draaien alle 2 op windows. De server op WHS en de desktop op Win 7 x64.
- de switch is een netgear 8 poorts
- de netwerk kaarten zijn op dit moment beide een Asus NX1101
- de kabels zijn op dit moment CAT5e (tenminste dat staat erop)
Groeten Mick van der Vegt