[Macbook Pro] MBP van begin 2008, doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Gister avond ik me mbp zoals bijna elke avond, dichtgeklapt terwijl hij nog aanstond. Vanmorgen dacht ik even snel me mail te checken, maar het beeld bleef zwart. Ik zet de mbp helemaal uit, en zet hem weer opnieuw aan. Het enigste wat ik hoorde is de optical drive die initialiseerd en de hd die begint te draaien en initialiseerd. Verder helemaal niks, zwart beeld en geen gong. Het lampje aan de voorkant gaat wel aan en blijft branden. Als ik dan me deksel dicht doe dan dimt het lampje (nog geen seconde), tot ie uit is en gaat dan meteen weer branden.

Nog geen paniek, ik probeer de PRAM te resetten, alleen helaas ik hoor geen gong. Daarna gebprobeerd SMC te resetten, alleen ook nu geen resultaat.

Nu ben ik wezen zoeken maar kan niks nuttigs meer vinden. Heb gelezen over NVIDIA probleem, maar dan zou hij verder nog wel moeten opstarten, maar er gebeurd niks meer na hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Ik had _exact_ jou probleem een paar week geleden, ook een MBP uit 2008 ik had gehoopt op het nVidia probleem, maar dat was het helaas niet. De hele logic board moest dus vervangen worden.

Kosten 580 euro.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Werd jouw mbp ook extreem warm? Mijne werd tijdens het spelen van een spelletje zo heet dat ik hem niet eens meer op me schoot kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Hoor je dan bij het opstarten nadat je je SMC en PRAM hebt gereset altijd de gong? ook als je geluid uit stond de laatste keer? Heb zelf het Nvidia probleem gehad en is kosteloos gerepareerd. Misschien 2nd opinion laten doen bij een andere APR? Hoop dat het goed komt, Vooral omdat hij nog niet zo oud is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Tip van mijn kant, breng em langs bij macrepair.nl
Tis een shop in amsterdam, die doen kostenloos een vooronderzoek (globaal)
Een dieper vooronderzoek kost wel iets, niet zo veel, 50 euro ofzo...

Die mensen zijn heel vakkundig en geven prima advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Ik ga eerst maar eens contact nemen met apple zelf, eens kijken wat ze te zeggen hebben.
Aangezien duurzame producten toch een bepaalde levensduur moeten hebben heb je ook buiten de garantie recht op gratis reparatie indien een apparaat binnen niet redelijke tijd stuk gaat, en ruim 2 jaar voor een laptop van bijna 2000 euro is echt te weinig. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:43
[b][message=34553512,noline]Het enigste wat ik hoorde is de optical drive die initialiseerd en de hd die begint te draaien en initialiseerd. Verder helemaal niks, zwart beeld en geen gong. Het lampje aan de voorkant gaat wel aan en blijft branden. Als ik dan me deksel dicht doe dan dimt het lampje (nog geen seconde), tot ie uit is en gaat dan meteen weer branden.
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad bij mijn Macbook Pro uit 2008. Bij MacRepair in Amsterdam bleek dat dit het NVIDIA probleem was, en dus was mijn macbook na een aantal dagen weer up en running.

Tot zover ik weet valt het onder garantie en deze is zojuist met een jaar verlengt. Check ook http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=en_US voor meer informatie!

Succes :)

Wat betreft de warmte die wordt gegenereerd bij het spelen van spelletjes, SMCfancontrol is je beste vriend. De regel is dat hoe koeler je cpu/gpu, hoe langer deze mee gaat. Let op, dit heeft niet het probleem veroorzaakt wat je nu ondervind. Dit komt echt door een slechte NVIDIA chip.

[ Voor 15% gewijzigd door asaki op 01-09-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselthehoff
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Vreemd, ik heb plotseling precies hetzelfde probleem met een Macbook uit 2007.
13,3 inch, Intel dual core, 4gb en net een nieuwe HD.

Ik krijg geen beeld en hoor ook geen opstartgeluid.
Wel hoor je stilletjes een ventilator terwijl het lampje blijft branden.
Alles is inmiddels geprobeerd en niets krijgt de machine meer draaiende.

Is er iemand bekend met een terugroepactie van een model uit 2007?
En heeft er iemand ervaring met het verkopen van een defecte Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
ZpAz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:27:
Ik had _exact_ jou probleem een paar week geleden, ook een MBP uit 2008 ik had gehoopt op het nVidia probleem, maar dat was het helaas niet. De hele logic board moest dus vervangen worden.

Kosten 580 euro.
Ik heb exact bovenstaand verhaal gehad. Had ook gehoopt op een kapotte Nvidea kaart, dan was het garantiewerk geweest. Helaas was het moederbord kapot... Sneu geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Piept ie als je al het geheugen eruit trekt?

• asaki
Hasselthehoff schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:48:En heeft er iemand ervaring met het verkopen van een defecte Macbook?
Meestal gaan kapotte macbooks voor onderdelen redelijk goedkoop weg op marktplaats en tweedehandsmac.nl. Als de behuizing en display nog goed zijn, kan je er vaak iets meer voor vragen.

• Brainiacs
Mijn macbook is ondertussen bijna een week bij icentre uitgeest. Heb nog niks gehoord. Ik wacht dus nog even af. Mijn rechtsbijstand heeft me verteld dat indien het bv het moederbord is en zoals boven wordt vermeld 580 euro kost geen redelijk bedrag is. Dus will apple niet zakken met de prijs moet ik me rechtsbijstand melden en die gaan er dan achteraan. En ik heb gelezen dat zo voor zulke bedragen vaak voor een schikking gaan... wat inhoud dat ze zelf de reparatie betalen. Omdat een zaak meer kost dan die 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 14:27
rustig aan mijn jongen, wacht eerst rustig af wat er precies aan de hand is. je kunt ook online volgen wat de status was, het duurde bij mij 10 dagen van winkel tot repair center, vervolgens was het wel binnen 5 dagen gerepareerd en terug gestuurd naar de winkel. volledig kosteloos vanwege nvidia probleem.

dus wacht even rustig af totdat je vervolgstappen neemt of overdenkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
BazenKruistocht schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:39:
rustig aan mijn jongen, wacht eerst rustig af wat er precies aan de hand is. je kunt ook online volgen wat de status was, het duurde bij mij 10 dagen van winkel tot repair center, vervolgens was het wel binnen 5 dagen gerepareerd en terug gestuurd naar de winkel. volledig kosteloos vanwege nvidia probleem.

dus wacht even rustig af totdat je vervolgstappen neemt of overdenkt
Uiteraard wacht ik even af. Hij ligt nu 5 dagen bij service center.
Ik heb alleen vast geinformeerd. stappen onderneem ik pas als er een reactie is, en die me net bevalt, en dan ook geen onderhandeling mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
Bij iCentre zeiden ze bij mij juist dat ik een nieuw logicboard nodig had...terwijl het wel degelijk het nvidia probleem was :(

Second opinion ftw zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik heb precies het zelfde probleem gehad met mijn model uit mid 2007. Logic board is vervangen + beeldscherm. 550 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Twee week na reparatie was mn adapter ineens gaar :/ Nieuwe adapter gehaald, a 79 euro. Wordt zo nog een dure hobby :(

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Vandaag offerte gehad van de Service Center, Logic Board vervangen a 676,48.
Heb ze gebeld, ze sturen me naar apple, apple gebeld, die zegt, 1 jaar garantie met in Nederland 1 jaar extra wegens wettelijk verplichte 2 jarige garantie periode. Oftewel, moet aan het brieven schrijven, Apple, mooie computers, maar niet zuinig met je geld :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Brainiacs schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:44:
Vandaag offerte gehad van de Service Center, Logic Board vervangen a 676,48.
Heb ze gebeld, ze sturen me naar apple, apple gebeld, die zegt, 1 jaar garantie met in Nederland 1 jaar extra wegens wettelijk verplichte 2 jarige garantie periode. Oftewel, moet aan het brieven schrijven, Apple, mooie computers, maar niet zuinig met je geld :-(
Met Apple Care schijnen ze niet moeilijk te doen. Maar dan moet je dat wel hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Awoodentree schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:13:
[...]

Met Apple Care schijnen ze niet moeilijk te doen. Maar dan moet je dat wel hebben..
Nee vast niet. Maar als je kijkt wat je voor apple care betaald mogenze ook wel hele goede service bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Brainiacs schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:02:
[...]

Nee vast niet. Maar als je kijkt wat je voor apple care betaald mogenze ook wel hele goede service bieden.
(Ongeveer) 120 euro per jaar is toch niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Awoodentree schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:33:
[...]

(Ongeveer) 120 euro per jaar is toch niet zo veel?
120 euro per jaar is best een hoop geld. De een schut het makkelijker uit zijn mouw dan de ander.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
To_Tall schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:20:
[...]

120 euro per jaar is best een hoop geld. De een schut het makkelijker uit zijn mouw dan de ander.
Ik ben een 15 jarige die zelf zijn geld (voor dit soort zaken) moet verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Nou het heeft even geduurd, maar Apple heeft uiteindelijk de kosten voor het vervangen van het logicboard op zich genomen. Ik heb bij iCentre een formulier moeten invullen "Europees Conumenten vordering" oid zoals het heet. En dat sturen ze dan op naar apple. Binnen 5 dagen was hij daarna gereed en wel, en hoef ik alleen 79 euro bemiddelingskosten aan iCenter te betalen. Dit zou ik ook nog terug kunnen vorderen bij Apple zeiden ze, maar dat kost ook weer zoveel tijd.... en 79 ipv 680 vind ik een mooie winst.

Dus heb je een gelijk iets en is je laptop niet ouder dan 3 jaar, dan is de kans heel groot dat je met het invullen van dat formulier je reparatie alsnog als garantie wordt afgewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb het volgende probleem, misschien heeft iemand er een ander idee over dan mij.
Mijn MBP uit begin 2008 doet sinds zaterdag raar.
Het beeld viel ineens op zwart, backlight werkte nog, geluid en alles liep ook door. Na een herstart werkte het weer, dus verder niet bij nagedacht.

Vandaag viel het beeld weer uit en deze is niet meer terug te krijgen. Heel af en toe komt het beeld even terug in een flits, maar is net zo snel weer verdwenen. Een externe monitor werkt nog wel, dus zo heb ik nu mijn backup gemaakt.

Ik heb bij Macrepair een bestelling gedaan voor het vervangen van de display data kabel. Ik verwacht namelijk dat dit het is. Delen mensen misschien die mening?
Kosten zijn wel 225 euro in totaal, maar dat heb ik wel over voor mijn maccie...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Pagina: 1