• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik heb onlangs een panasonic plasma tv (TX-P42V20) aangekocht met een netwerkaansluiting.
Ik spreek momenteel mijn nas (Qnap 239 PRO) aan via de embedded twonkyserver. Ik kan enkele standaard bestandextensies aanspraken zoals avi, jpg,...maar geen mkv of sub/srt.

Ik ben van plan een mediastreamer aan te kopen die dus alle content kan tonen van m'n nas op de tv.
Maar, later had ik graag ook een blueray speler en wat games gespeeld.
Volgens vrienden van mij kan ik dan beter kiezen voor een ps3, daar die een zeer goede blueray in huis heeft en ook mkv/srt/subs herkent. Maar ik voel ook wel wat voor de Kinect die er zit aan te komen, maar daarvan heb ik de specs nog niet gezien. Ik weet dus niet wat de mogelijkheden naar media playback zullen zijn en of ie blueray kan afspelen.
Googlen heeft me wel wat algemene hardware specs opgeleverd maar nog niets wat media compatabiliteit betreft.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Toch een aparte mediestreamer aankopen? of niet? Bedankt voor de hulp.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat opmerkingen:
-PS3 heeft helemaal geen Kinect, dat is Xbox. PS3 krijgt PS Move.
-De bluray speler van de PS3 kan helemaal niets met MKV/etc.

Je kan wel via PS3 Mediaserver werken, vanuit een PC, maar PS3 kan zelf niets met MKV/SRT/etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Uit mijn tekst kan je hopelijk toch afleiden dat ik een onderscheid maak tussen Kinect van MS en PS3 van Sony.
Een collega wist me nochtans te vertellen dat de PS3 mkv files kan afspelen en subtitles kan tonen.
Ik zal dit nog eens navragen.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Kinect is een accessoire voor de xbox 360. En deze kan geen blu-ray afspelen en qua mediaplayer is hij ook wat beperkt.

Via PS3 Media Server kan je wel veel formaten streamen naar de PS3 of 360, maar dat moet dan dus op je pc draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door Giant87 op 20-08-2010 17:35 ]