Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Ik heb een probleem met de nieuwere versies van de Citrix Online plugin.

De server waarnaar ik verbinding tracht te maken is een Win2k8 machine met Xenapp 5 FR3.

De oude PN agent werkt prima, maar met de Online plugin 12 krijg ik de onderstaande melding:

"Citrix online plugin could not contact the server entered."

De service website op de Xenapp server bestaat en ik heb connectiviteit naar de server (ik kan de server pingen etc.)

Update,

ik heb de XML service port van IIS shared naar poort 88 gezet volgend deze handleiding:

http://support.citrix.com...-service-port-set-v2.html

Daarna heb ik in de Citrix Web Interface Management Console de servicepoort ook aangepast naar poort 88.

Als ik nu vanaf een client telnet naar poort 88, dan krijg ik de onderstaande melding:

HTTP/1.1 400 Bad request
Server: Citrix Web PN Server
Date: Fri, 20 Aug 2010 08:55:24 GMT
Connection: Close

Dat lijkt me toch juist! Maar toch krijg ik geen verbinding met de online plugin... Zucht.

[ Voor 41% gewijzigd door LordMorgoth op 20-08-2010 10:57 ]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:44

Johnny E

Dôh !!

Het gebruik van poort 88 is niet echt slim, dit is de poort die voor Kerberos authenticatie gebruikt wordt.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Niet gewoon een proxy-error? Je kunt nl. bij de nieuwste online plugins aangeven of verbonden moet worden via een proxy of "direct".

Dit wil nog wel eens de verbindingsproblemen veroorzaken die je meld.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De Citrix online plugin moet connecten naar een pnagent website op je Citrix Web Interface. Heb je wel een pnagent site aangemaakt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ZeRoC00L schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 08:40:
Heb je wel een pnagent site aangemaakt ?
LordMorgoth schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:19:
De service website op de Xenapp server bestaat
TS heeft dat kennlijk dus al gedaan. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Yep, Service website is aangemaakt en met de Program Neighbourhood uit de online plugin 11 kan ik gewoon verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LordMorgoth schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:23:
Yep, Service website is aangemaakt en met de Program Neighbourhood uit de online plugin 11 kan ik gewoon verbinding maken.
De PN connect rechtstreeks naar de Citrix XenApp servers (datacollector) dus dat die werkt, wil nog niet meteen zeggen dat je PNAgent website goed is.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LordMorgoth schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:23:
Maar heb je de instelling of de client nu al dan niet een proxy moet gebruiken nu al gecontroleerd?

Deze dus: Citrix XenApp Could Not Contact the Server
Symptoms
You receive the following error message:
“Citrix XenApp could not contact the server. Please check your network connection.”

Cause
The XenApp plugin uses Internet Explorer’s proxy server setting to communicate with the network.
Je kunt vanaf een bepaalde versie van de PN agent website opgeven hoe deze omgaat met de proxy-instellingen. Test in jouw geval eens om deze op "direct" te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 22-08-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Op de client word geen proxy gebruikt, dus dat kan ik al uitsluiten.

In de configuratie van de PN agent service site staat de verbinding op "direct", dus dat zou ook goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
browse eens naar de pnagent url inclusief de .xml extensie. Als de pagina goed werkt en te benaderen is krijg je een webpagina met allemaal xml config. Als je dit niet krijgt kan die daar iig niet naar connecten en zit het m dus niet in je agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

mutsje

Certified Prutser

heb je de web software , management software etc wel geupgrade naar de laatste versie? dus ook .net 3.5 etc. (geen 4.0 want die verneukt de boel juist weer). Doe dat eerst eens met je testserver dus de WI en management console(s) upgraden naar laatst available en hier naar connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Volgens mij staat er idd .net 4.0 op ipv 3.5.. :(
MrHarry schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:32:
browse eens naar de pnagent url inclusief de .xml extensie. Als de pagina goed werkt en te benaderen is krijg je een webpagina met allemaal xml config. Als je dit niet krijgt kan die daar iig niet naar connecten en zit het m dus niet in je agent.
Nope werkt dus niet. Ik krijg een foutmelding dat de handeler mapping niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rollback doen naar 3.5sp1 en de IIS .net config herstellen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Thanks voor de input. Rollback staat op het lijstje voor vgl. week. In hou jullie op de hoogte.

Pagina: 1