Preview: Final Fantasy XIV

Pagina: 1
Acties:

• Doetje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 23:11
Preview: Final Fantasy XIV Pagina 3

Kleine opmerkingen bij dit stukje tekst:
Wie niet gewend is aan Final Fantasy, zal vreemd opkijken van de handelingen die je moet verrichten voordat je tot een aanval over kunt gaan. Je moet eerst overschakelen van de standaard Passive Mode naar Active Mode en vervolgens een Target Lock op een tegenstander leggen. Pas daarna kun je aanvallende handelingen verrichten.
Enerzijds is het níet nodig om een Target Lock te hebben op een tegenstander vooraleer je kan aanvallen. Target Lock is enkel een handigheidje om je tegenstander makkelijk zichtbaar te houden ook als die zich constant verplaatst. Anderzijds is het zo aangepast dat je nu automatisch naar Active Mode gaat (en je target "lockt") zodra je een aanvallende ability kiest, wat 't geheel weer iets minder omslachtig maakt.
Omdat het spel ook voor consoles uitkomt, is het niet mogelijk om naar willekeur de interface van het spel te veranderen en extra knoppen aan de balk onderin beeld toe te voegen.
Ik weet niet waarnaar hier precies verwezen wordt, maar ondanks de cross-platform eigenschappen is het wél mogelijk (zeker op pc) om zo goed als álle UI elementen van plaats te veranderen en te resizen. Zo kan je de chat, je HP balk, de minimap, ingame clock, etc allemaal resizen en daar zetten waar jij ze wil.

Blabla Boemboem

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb geen idee waar het allemaal precies over gaat, dus ik heb de auteur ff ingeseind :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.