Overzetten minitower naar desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hoi allen,

Ik ben aardig thuis in Windows besturingssystemen maar heb mij nimmer bezig gehouden met het sleutelen aan de binnenkant van een systeem (op het vervangen van de gebruikelijke onderdelen na zoals geheugen etc.).

Ik bezit thuis een eenvoudige HP DX2400 microtower die ik als Win7 MCE gebruik maar tevredenheid. Het budget laat geen geavanceerd systeem toe). Verder zit er extra in een Hauppage PVR2200 kaart in en een GeForce 8400 videokaart. Verder geen uitbreidingen. Deze tower past net niet in ons tv meubel dus zat ik er aan te denken de inhoud van de pc over te zetten naar een desktop model of evt een ander tower model die wel past. Wat ik me afvraag is of dit kan kijkende naar het mobo, de voeding en de componenten, kan een mobo van een tower over naar een desktop model? En is zoiets betrekkelijk eenvoudig over te zetten (bekabeling)?

Mijn vragen klinken wat amateuristisch maar in dit verhaal ben ik dat ook en wil graag meer weten hiervan. Ik woon in de buurt van Informatiek die voldoende modellen hebben. Ik hoef geen advies voor een specifiek model maar meer zoiets van kan het.

Dank voor de tips!

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Het magische woord daarvoor is: formfactor. Is dit een ATX-systeem ? Als ik plaatjes opzoek lijkt me het van wel, alleen de voeding twijfel ik over, daar wil HP nog weleens andere formaten voor gebruiken en op de foto's die ik zie lijkt de voeding smaller en hoger dan een reguliere ATX-voeding. Dat moet je dus even in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 04:42

Youk

Volvo For Life

Op zich is het geen probleem om een systeem om te bouwen van een tower naar een dekstop. Dit omdat er met standaarden van moederborden wordt gewerkt (ATX, BTX, ...). Echter loop jij hier tegen een ander probleem aan, namelijk HP. Het gebeurt namelijk vaak dat OEM fabrikanten (HP, Dell, ...) hun eigen formaat van moederborden ontwikkelen en dat deze dus niet 1 op 1 over te zetten zijn in een standaard kast. Soms gaat het wel, soms niet. Dus je zal zelf even op onderzoek uit moeten gaan voor wat betreft het moederbord in jouw systeem. Komt dit overeen met een standaard ATX formaat, dan kan je het moederbord in gelijk welke ATX kast inbouwen.

Edit: ook even een plaatje opgezocht en lijkt toch erg op ATX, ik kan echter geen 100% zekerheid geven, maar de kans is dus inderdaad groot dat dit gewoon gaat lukken zonder problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Youk op 20-08-2010 10:27 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Het moederbordje wat hierin zit is mATX volgens HP zelf, dus dat is geen probleem verder :) Nu die voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voeding is ook standaard ATX, dus moet geen enkel probleem vormen:
http://www.atxpowersuppli...PS3ATX40-dx2400Microtower

Waar je wel even rekening mee moet houden is dat als je een kleinere behuizing wilt je sowieso vastzit aan het mATX formaat. Oha kom je dan alsnog uit op een microtower en die gaan vrijwel gelijk in formaat zijn tov het std kastje. Wil je een HTPC kast die kleiner is dan moet je gaan kijken naar zgn "half-height" kasten, hier moet je weer rekening houden met je uitbreidingskaarten (8400GS en TV kaart) die niet gaan passen, tenzij die half-height zijn. Niet zo simpel dus als je veel kleiner wilt!

Misschien kun je even de afmetingen van je behuizing hier neer zetten en hoeveel ruimte je hebt precies in je kast (hxbxd), en of je uitbreidingskaarten half-height zijn of niet. Normale kaarten zijn maximaal 107mm, half-height max 65mm met een 80mm bracket.

[ Voor 69% gewijzigd door wagenveld op 20-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ah, ik had iets meer tijd nodig om tot die conclusie te komen :p

Eerst op de HP-site ontdekken welke HP-partnummers er zoal gebruikt worden als voeding in die serie, dan daar ook een plaatje van één van die types vinden, en dan de maten vergelijken met de ATX-standaard afmetingen :p

Anyway, dat lijkt dus toch een normale ATX-voeding te zijn, dat moet dus allemaal in een normale ATX of mATX-kast passen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 20-08-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
Type moederboard klopt, kon alleen niet zo snel vinden of het een ATX was maar jullie bevestigen dat.

Kijkende naar het budget zal het denk ik deze kast worden:

http://www.nox-xtreme.com...uk.php?cat=1&type=0&id=55

Die kan een ATX mobo hebben. Vraag me alleen af of de voeding past. Anders er een andere voeding in doen, dat is de prijs geloof ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door mbr99 op 20-08-2010 10:46 ]

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Ja daar past een normale atx voeding in. dus ook die van jou

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
Dank voor jullie (snelle) reacties. Ik ga de kast binnenkort halen en sleutelen!

Marcel

Pagina: 1