In mijn code bestaan meerdere objecten, die met elkaar communiceren. Dit gebeurt door middel van event listeners. Nu heeft ieder object tenminste drie functies
Wat ik echter ook zou kunnen doen, is het volgende: in de constructor van het object een functie aanroepen, die bovenstaande functies toevoegt aan het object
Mijn vraag: worden we hier blij van? Het nadeel is namelijk dat myObject 'opeens' drie functies heeft, die in een ander script toegevoegd worden. Wat zou evt. een alternatief zijn?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| myObject.prototype.addEventListener = function(type, functionObj){ } myObject.prototype.removeEventListener = function(type, functionObj){ } myObject.prototype.addEventListener = function(type, functionObj){ } |
Wat ik echter ook zou kunnen doen, is het volgende: in de constructor van het object een functie aanroepen, die bovenstaande functies toevoegt aan het object
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| //constructor of myObject myObject = function(){ addEventListenerFunctions(this); } /* adds event listener objects */ function addEventListenerFunctions(obj) { obj.addEventListener = function(type, functionObj){ } obj.removeEventListener = function(type, functionObj){ } obj.addEventListener = function((type, functionObj){ } } |
Mijn vraag: worden we hier blij van? Het nadeel is namelijk dat myObject 'opeens' drie functies heeft, die in een ander script toegevoegd worden. Wat zou evt. een alternatief zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Rekcor op 20-08-2010 09:44 . Reden: bugfix ;) ]