Toon posts:

Router werkt niet met Motorola kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ben net aangekomen in mijn appartement in Singapore en probeer daar het (reeds aanwezige) internet aan de gang te krijgen.

Aanwezige spullen:
-Motorola SBV 5121 kabelmodel voor StarHub (locale provider)
-Linksys WRT54G router

Wanneer ik mijn laptop direct aansluit op het modem heb ik gewoon connectie met internet (nadat ik de stroom van het modem afhaal, een normale ipconfig/ renew werkt niet).

Echter, wanneer ik het modem aan de router hang dan kan ik niet via het router op internet komen. Ik heb wel wireless connectie met het router (ik kan bij de configuratiepagina). De router en de modem lijken ook te praten. De router krijgt een IP adres en kan pingen met bijv www.google.com (vanaf de configuratie pagina).

Zie hieronder de kopie van mijn LinkSys configuratie pagina.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Login Type:  Automatic Configuration - DHCP     
IP Address:  59.189.xx.xx
Subnet Mask:  255.255.248.0    
Default Gateway:  59.189.xx.xx    
DNS 1:  218.186.1.58     
DNS 2:  202.156.1.78     
DNS 3:  202.156.1.38     
MTU:  1500

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Of is dit het beruchte "mijn Linksys router werkt niet"-probleem?

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 09:30
Staat dhcp aan in de linksys zodat je laptop (waar ook dhcp aan moet staan) een intern ip adres krijgt? Staat de mode op "gateway" ipv "router" ingesteld in de linksys? Router kies je wanneer er nog een andere router bevindt in het netwerk, maar dat is niet het geval.

Probeer eerst eens met een kabel de zaak te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Picaroon op 20-08-2010 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Picaroon schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:00:
Staat dhcp aan in de linksys zodat je laptop (waar ook dhcp aan moet staan) een intern ip adres krijgt? Staat de mode op "gateway" ipv "router" ingesteld in de linksys? Router kies je wanneer er nog een andere router bevindt in het netwerk, maar dat is niet het geval.

Probeer eerst eens met een kabel de zaak te testen.
Stond allemaal goed. Kabel in de LinkSys werkte ook niet.

Heb net voor 35 SGD een Chinese TP-Link (jawel ;)) router gekocht en die doet het prima. Gare Linksys tjap... Heb in NL trouwens de Linksys WRT54GL en dat is een juweeltje. Hoeveel verschil kan een letter maken. :?