Ik maak gebruik van een werkbon met een doordruk en wil deze waar mogelijk digitaliseren.
Op de huidige werkbon wordt de klantnaam, datum, werkzaamheden en werktijd ingevuld die wordt afgetekend door de klant en mijzelf. Het unieke bonnummer is voorbedrukt vanaf de drukker.
Ik denk er aan om een (online) formulier te maken van de werkbon. Hoe?
1. Schaf een tabblet-laptop of iPad aan incl. internet
2. Formulier heeft autonummering
3. Formulier wordt ingevuld en afgetekend door klant en mijzelf
3. Formulier wordt opgeslagen en kan als PDF worden gemaild naar klant
Het mag wat dat betreft eenvoudig zijn, zonder koppelingen met externe bronnen. Het meest simpele zou een lokaal Excel bestand kunnen zijn, maar FileMaker, SharePoint, PHP zijn eventueel ook opties.
De grootste uitdaging lijkt mij de handtekening die je als plaatje oid dergelijk moet opslaan!?
Zoeken op het internet levert diverse oplossingen op, maar veelal te uitgebreid, gekoppeld aan planningsystemen, prijzig, etc...
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?
Op de huidige werkbon wordt de klantnaam, datum, werkzaamheden en werktijd ingevuld die wordt afgetekend door de klant en mijzelf. Het unieke bonnummer is voorbedrukt vanaf de drukker.
Ik denk er aan om een (online) formulier te maken van de werkbon. Hoe?
1. Schaf een tabblet-laptop of iPad aan incl. internet
2. Formulier heeft autonummering
3. Formulier wordt ingevuld en afgetekend door klant en mijzelf
3. Formulier wordt opgeslagen en kan als PDF worden gemaild naar klant
Het mag wat dat betreft eenvoudig zijn, zonder koppelingen met externe bronnen. Het meest simpele zou een lokaal Excel bestand kunnen zijn, maar FileMaker, SharePoint, PHP zijn eventueel ook opties.
De grootste uitdaging lijkt mij de handtekening die je als plaatje oid dergelijk moet opslaan!?
Zoeken op het internet levert diverse oplossingen op, maar veelal te uitgebreid, gekoppeld aan planningsystemen, prijzig, etc...
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?