DLNA functie op LG-NAS N2R1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambriks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:39
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van de LG-NAS N2R1 en ben hier bijzonder tevreden mee: stil, snel, multi-functioneel, etc. Erg weinig op aan te merken, maar onlangs ben ik toch een probleempje tegen gekomen...

Ik heb onlangs een nieuwe TV aangeschaft met DLNA (Philips 37PFL7605) en zou deze graag laten meekijken op mijn mediabestanden die op de NAS staan. Op de NAS staat DLNA aan en de folder wijst naar mijn mediabestanden. Ik heb dus de verwijzing naar /services/dlna gewijzigd in de foldernaam voor mijn (publieke) mediabestanden. Alle bestanden staan netjes gecategoriseerd in sub-folders, dus een foldertje voor muziek, video, foto's e.d., ieder weer met sub-folders. De TV ziet de NAS wel, maar laat vervolgens geen bestanden zien.

Heeft iemand anders toevallig deze combinatie wel werkend? Kan DLNA wel overweg met folder-structuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
lambriks schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:52:
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van de LG-NAS N2R1 en ben hier bijzonder tevreden mee: stil, snel, multi-functioneel, etc. Erg weinig op aan te merken, maar onlangs ben ik toch een probleempje tegen gekomen...

Ik heb onlangs een nieuwe TV aangeschaft met DLNA (Philips 37PFL7605) en zou deze graag laten meekijken op mijn mediabestanden die op de NAS staan. Op de NAS staat DLNA aan en de folder wijst naar mijn mediabestanden. Ik heb dus de verwijzing naar /services/dlna gewijzigd in de foldernaam voor mijn (publieke) mediabestanden. Alle bestanden staan netjes gecategoriseerd in sub-folders, dus een foldertje voor muziek, video, foto's e.d., ieder weer met sub-folders. De TV ziet de NAS wel, maar laat vervolgens geen bestanden zien.

Heeft iemand anders toevallig deze combinatie wel werkend? Kan DLNA wel overweg met folder-structuren?
Wat gebeurt er als je een bestand naar de folder DLNA kopieert in plaats van te laten wijzen naar jouw download locatie? Er vanuit gaande dat je de situatie herstelt naar de oude situatie?

Laat ik het zo zeggen, ik heb met deze NAS geen problemen, zolang ik mijn films of muziek maar in de map DLNA plaats ipv een verwijzing te gebruiken.

Er is daarnaast een custom firmware in omloop met Twonky en torrent ondersteuning.

Edit; DLNA in mijn geval (Philip 32FPL) gaat prima samen met folderstructuren. Ik heb alleen de folders direct in de map DLNA geplaatst ipv een verwijzing.

[ Voor 5% gewijzigd door usgaap op 25-08-2010 17:53 . Reden: Referentie naar mapstructuur toegevoegd ]

• lambriks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:39
Het los plaatsen van individuele bestanden in de /services/dlna folder gaat goed, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd met meerdere directories (en sub-subdirectories). Ga ik vandaag nog even proberen, al vind ik het jammer dat het niet gewoon kan door de default directory van de dlna service te wijzigen.

Ik heb inmiddels ook een support vraag uitstaan bij LG hierover.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
lambriks schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:11:
Het los plaatsen van individuele bestanden in de /services/dlna folder gaat goed, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd met meerdere directories (en sub-subdirectories). Ga ik vandaag nog even proberen, al vind ik het jammer dat het niet gewoon kan door de default directory van de dlna service te wijzigen.

Ik heb inmiddels ook een support vraag uitstaan bij LG hierover.
Ik heb films en muziek in mappen als
• \\LG-NAS\service\DLNA\Films\Humor\Kick-Ass
• \\LG-NAS\service\DLNA\Muziek\The Rolling Stones

en dat werkt uitstekend

Vraag; hoe heb je die verwijzing vanuit services/DLNA geregeld/geprogrammeerd?

Ik ben benieuwd naar het antwoord op jouw Support vraag.