• Chochomel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-01 17:17
Hey guys,

Ben van plan dit weekend oa de X1090T van amd te bestellen, samen met oa geheugen.
Nu heb je van allerlei geheugen snelheden@DDR3, en ik zie het bos niet meer door de bomen.

Zo als ik gezien hebt, kan de X1090T ddr3 1.33ghz aan voor geheugen.
Is dit het maximum wat hij aankan, en heeft het dus 0.0 zin, als ik er 1600mhz geheugen modules in klik?
Of heeft dat wel zin, als ik in de toekomst wil overklokken oid?

Daarnaast, welk merk moet ik nemen?
Ik vind de markt gigantisch, en kies maar wat leuks(mijn huidige keuze is nu 2*2gb geil black dragon)

bedankt alvast!

Verwijderd

Kijk de specs eens na van je mobo, wat kan die aan? Daarnaast zou het handig zijn om een spec-list te geven van de onderdelen die je van plan bent te kopen, met de info die we nu hebben, kunnen we alleen maar gissen wat wel en niet mogelijk is.

• Chochomel
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:31:
Kijk de specs eens na van je mobo, wat kan die aan? Daarnaast zou het handig zijn om een spec-list te geven van de onderdelen die je van plan bent te kopen, met de info die we nu hebben, kunnen we alleen maar gissen wat wel en niet mogelijk is.
Ik geef alleen de specs van de CPU, omdat die vaak de beperkende factor is

Verder:
MSI hawk 5770
Asrock 890GX
WD black 1TB sata600
Coolermaster 500W

Verwijderd

Maar een cpu is te overclocken en daarmee kan je ook hogere snelheden halen wat betreft je geheugen, alleen is het dan wel handig, als je mobo dat ook aankan. Dus alleen met de specs van de cpu kunnen we hier niets. De specs die je nu geeft zijn nog steeds erg bassaal en kunnen we hier nog steeds weinig mee. Als het teveel moeite is om op de juiste manier een topic te openen, dan geef ik je 1 advies : laat het dan.
Aangezien ik nog steeds de info uit je moet trekken, hou ik het voor gezien. Veel succes.

• Chochomel
OK jammer, ik gaf aan misschien in de toekomst misschien te overklokken, maar in begin niet nodig is.
Gaat dus meer op de basic setting, met alles op basic freq. Ik zoek verder!

Verwijderd

Zoals ik al in mijn vorige post aangaf, zolang wij hier niet weten wat de specs van je mobo zijn, kunnen we niet adviseren. Theoretisch kan je 2000 Mhz geheugen gebruiken, maar als je mobo dat niet slikt, dan houdt het op. Pas als we volledige specs hebben, kunnen we je volledig adviseren. Het feit is alleen dat je die specs niet geeft, maar wel antwoord verwacht en onmogelijke vragen zijn niet te beantwoorden, dat begrijp je zelf toch wel? Als jij de volledige specs geeft, dan wil ik je best adviseren, maar nu is dat een onmogelijkheid.

• Chochomel
Asrock 890gx
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?model=890gx%20extreme3

Dit was in eerste instantie mijn keuze. Ik ga ervan uit dat ik ong, het eerste jaar niet ga overklokken.
Ik zie hier dat hij tot DDR3 1800 ondersteund.

Verwijderd

Kijk, nu komen we ergens. :) Zie je nou wel dat je het kan. :P (dit is niet kwaad bedoeld).
Als ik deze info moet geloven, kan je inderdaad geheugen gebruiken wat op 1800 Mhz draait, maar dat haal je dus alleen door te overclocken, tot die tijd zal het niet sneller draaien dan 1330 Mhz. De keuze is nu aan jou, je kan tot 1800 Mhz gaan of toch op de standaardsnelheid blijven werken, alleen heeft het dan geen zin om er 1800 Mhz geheugen in te zetten. Denk er dus goed over na, want het zou zonde zijn om er duur geheugen in te prikken, zonder het te gebruiken.

Verwijderd

Kon het niet laten.
Door de bomen het bos niet meer zien.

• Chochomel
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:07:
Kijk, nu komen we ergens. :) Zie je nou wel dat je het kan. :P (dit is niet kwaad bedoeld).
Als ik deze info moet geloven, kan je inderdaad geheugen gebruiken wat op 1800 Mhz draait, maar dat haal je dus alleen door te overclocken, tot die tijd zal het niet sneller draaien dan 1330 Mhz. De keuze is nu aan jou, je kan tot 1800 Mhz gaan of toch op de standaardsnelheid blijven werken, alleen heeft het dan geen zin om er 1800 Mhz geheugen in te zetten. Denk er dus goed over na, want het zou zonde zijn om er duur geheugen in te prikken, zonder het te gebruiken.
Zoals je eerder aangaf, kan de CPU op max 2ghz draaien, if overclocked. Maar dat kleine verschil heeft dus geen zin(zou eventueel ander moederbord betekenen)
NP@reacties

Verwijderd

Heb je gelijk in, maar ik hoop dat ik je nu een zetje in de goede richting heb gegeven. Nu is het dus een kwestie van de gewenste hardware bij elkaar zoeken en bouwen. Als je je mobo hebt gevonden, vraag dan wel even aan de leverancier of hij je mobo wil flashen naar het laatste bios, anders loop je misschien tegen het feit aan, dat je pc niet wilt opstarten.

• Kasen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 11:17
Wanneer de CPU-bus verhoogd wordt naar bijv 286 (met een mulitplier van 14 (14x286 =4GHz)) dan zal je geheugen met een divider werken en het geheugen draaien op 1525MHz (ongeveer). Het geheugen wat je dan kan draaien zal gewoon een PC3-12800 zijn op 1600MHz. Dus dit is prima. 2000MHz geheugen wordt niet aangeraden omdat het systeem dit vanuit het moederbord niet ondersteund (max 1866 OC). Aangezien 1600MHz geheugen goedkoper is naar mijn weten zou ik daar voor gaan.

Verder heb je zeker gelijk over de markt. Ik kan je dan ook niet adviseren over het merk maar een lage latency schijnt beter te werken.

OT: @d00: :)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 23:12

Zenix

BOE!

Je kan geheugen gewoon op 1600 draaien met stock settings( kan alleen zijn dat cpu-nb beetje hoger moet met strakke timings ) dus niet maximaal 1333, mijn Asus bord heeft daar gewoon divider voor. 2000 gaat ook werken. Moet je alleen wat meer tweaken, wat meer cpu-nb voltage, voor de memory controller in de cpu. Maar kan allemaal. En vergeet niet te letten op timings 7-7-7 is op 1333 is sneller dan 1600 9-9-9 voor AMD. Moederbord maakt niet zoveel uit voor het geheugen, de memory controller in cpu gaat het om. En die is in de X6 1090T veel beter dan de X4. Veel dingen die hier worden gezegd zijn dus niet waar.

Zelfs zou ik voor 1600 gaan met lage timings, omdat je niet zoveel van die 2000MHz merkt. Vooral als die 2000MHz maar op CL9 draaid en je 1600 op CL7 bijvoorbeeld. Kan wel zo zijn dat 2000MHz geheugen stuk beter kan overklokken en ook lagere timings kan maar dat moet je testen.

[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 24-08-2010 11:56 ]

Pagina: 1