Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik wil:

- app downloaden op mijn android-toestel, WIFI aanzetten.
- vriend downloadt eenzelfde app op diens android-toestel, zet ook WIFI aan.
- vervolgens lekker 'kosteloos' spreken met elkaar zonder al te veel poespas vooraf.

Welke 'simpele' app voldoet hieraan? :?

Ik heb een paar apps geprobeerd, fring, sipdroid, etc., maar ze hebben allemaal wel wat extra handelingen nodig. Bij de één dien je je eerst op een externe website te registreren (Sipdroid,pbxes.org lukt niet helemaal...), bij de ander moet je naderhand toch weer wat betalen (diverse apps...), etc. Dit is toch allemaal 'gedoe' 8)7

Ik ben nu echt op een punt aangekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Kan iemand me een app aanwijzen die aan het bovenstaande wensenlijstje voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke heb je zelf allemaal al geprobeerd? Anders gaan we hier applicaties aanraden die jij al geprobeerd hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:20
Skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
Nimbuzz. Ondersteund sinds kort ook het bellen naar een gewone telefoonlijn via diensten als voipbuster enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Fring+Google Talk zou nog kunnen, helaas geen Skype-support meer tegenwoordig. Een goede Skype app voor Android is nu afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Schmoove schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:12:
Nimbuzz. Ondersteund sinds kort ook het bellen naar een gewone telefoonlijn via diensten als voipbuster enzo.
Ik las onlangs dat voipbuster nu ook een android app heeft. Nog niet uitgetest eigenlijk.
Je zou ook nog kunnen kijken naar sipdroid.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-08-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd. Ik heb voipbuster geprobeerd en bij pbxes geregistreerd. Wat volgens mij voor mijn doel nodeloos ingewikkeld / overkill is. En het lukt op hun echo test te doen, dus verbinding maken werkt, maar iemand bellen mislukt steeds. En dan is pbxes veel te technisch en kan het te veel om goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Leftblank schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:45:
Fring+Google Talk zou nog kunnen, helaas geen Skype-support meer tegenwoordig. Een goede Skype app voor Android is nu afwezig.
Op mijn G1 staat sinds kort Nimbuzz (nadat fring met skype gestopt was) en deze doet het ook best aardig met skype.

Je hebt dan nog wel het nadeel dat je jezelf eenmalig moet registreren voor skype maar daarna kun je zonder problemen bellen. (ook naar pc's)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Tim_bots schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:02:
[...]

Op mijn G1 staat sinds kort Nimbuzz (nadat fring met skype gestopt was) en deze doet het ook best aardig met skype.

Je hebt dan nog wel het nadeel dat je jezelf eenmalig moet registreren voor skype maar daarna kun je zonder problemen bellen. (ook naar pc's)
Ah, dank voor de tip! Ik dacht dat Nimbuzz enkel via een eigen protocol werkte, ik ga 'm gelijk eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34554218

Ik ben er helemaal uit mensen! _/-\o_

(sipdroid gedownload, account aangemaakt op sipgate.co.uk, instellingen van sipdroid daarop aangepast, en voila!)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Met nimbuzz + skype kan de persoon aan de andere kant van de lijn mij niet horen (ik de andere persoon wel).
Bekend probleem? (samsung galaxy s)

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:53
Met mijn HTC Tattoo en dito beperkte resolutie ben ik niet in de mogelijkheid om alle mogelijke apps te testen: Fring en Sipdroid vallen al af. Sinds gisteren ben ik dan maar met Nimbuzz aan het spelen gegaan, omdat het er een solide app uitziet. De geldschieter achter dit project is blijkbaar dezelfde van Skype. Hetzelfde Skype dat net een applicatie voor Android tegenhoudt. Hoogst bizar.

Gisteren een redelijk goed gesprek gehad met een vriend, dacht dat hij mijn telefoon belde maar het was Skype. De vertraging viel best mee maar daarna heb ik toch al wat problemen gehad: de verbinding met Skype valt constant weg, verschillende accounts die wel zichtbaar zijn op mijn computer krijg ik niet te zien op mijn telefoon, chatberichten en uitnodigingen komen niet toe.

Google Talk werkt redelijk. De verbinding valt niet weg, dat is al iets. Bellen over Wifi gaat vlot maar over 3G heb ik een vertraging van om en bij de 10 seconden als ikzelf spreek (upload dus). Maar dit kan natuurlijk ook aan een slechte verbinding op dat moment liggen.

Al bij al lijkt het erop dat VOIP voor smart phones nog een hele weg af te leggen heeft. Ik vrees dat we zullen moeten wachten op een deftige client van Google (Google Voice) of Skype om die markt echt te bestormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom is Fring met Skype gestopt op Android? Dezelfde reden als op de Iphone? (te veel traffic?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:53
De reactie van Fring en de tegenreactie van Skype staan op hun respectievelijke blogs. Redelijk ingewikkeld verhaal, de verwijten vliegen heen en weer.
Pagina: 1