Toon posts:

VOIP op WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sipdroid (voip app) geïnstalleerd op mijn htc Hero. Nou wil dit niet helemaal vlotten.

Uit gebruikerservaringen op internet blijkt dat Linksys bij vrijwel alle routers SIP ALG (Application-level gateway) standaard aan heeft staan, dit schijnt de oorzaak te zijn van de "registration failed, 404 not found..." melding die ik continue krijg als ik met Sipdroid mijzelf probeer aan te melden.

Ik heb gezocht naar manieren om SIP ALG uit te schakelen, maar nergens in de webinterface van de WRT54G is er een dergelijke optie, zelfs een firmware-update bood weinig soelaas. Op internet is er weinig te vinden, disabling SIP ALG on wrt54g. Ik heb zelfs poort 5060 opengegooid (daar maakt Sipdroid gebruik van), dat hielp ook niet.

Stom genoeg ondersteunen alternatieve firmware zoals dd-wrt en tomato niet mijn versie van de router (v7), anders had ik die wel even geprobeerd.

Ik zit nu echt met de handen in het haar, vandaar dat ik even een topic open, misschien zijn er anderen die met eenzelfde probleem te maken hebben gehad.

Graag jullie tips en adviezen!