[pc > iPod > Mac] Hoe muziek van iPod naar Mac verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Tot voor kort had ik mijn iPod Classic gesynchroniseerd met mijn pc (Vista en netwerk hdd, maar dat even terzijde).
Nu heb ik een MacBook Pro en inmiddels heb ik al mijn muziekbestanden op de Mac staan.

Probleem: open ik iTunes, zie ik dat de helft van de artiesten ontbreekt.
Alle muziekbestanden staan dus gewoon op de hdd van mijn MacBook Pro, alleen kan iTunes ze niet allemaal herkennen: ik heb 87 i.p.v. 123 artiesten. Wel staan - zoals eerder gezegd - alle muziekbestanden op mijn MacBook Pro.

Ik weet dat er een verschil is tussen de bibliotheken van pc (itl extensie?) en Mac, maar ik kom er niet uit. Ook had mijn pc verschillende bibliotheken aangemaakt (was af en toe zoeken naar de juiste).

Ik wil gewoon dat al mijn bestanden EN bibliotheek van de iPod op mijn nieuwe Mac staan, maar ik weet niet hoe ik dat (gratis) kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Je zou Senuti kunnen proberen, die plukt je iPod leeg(kopie, dus wees niet bang :p) en gooit het in iTunes!

[ Voor 16% gewijzigd door Rhndy op 20-08-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Golfkarton
Ja, maar de free versie van Senuti kopieert maar 1.000 songs en ik heb er meer dan 8.000
(overigens geeft iTunes aan dat er slechts iets van 4.000 songs zijn).
Of moet ik alleen de library kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 08:55
Jan Golfkarton schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:34:
Ja, maar de free versie van Senuti kopieert maar 1.000 songs en ik heb er meer dan 8.000
(overigens geeft iTunes aan dat er slechts iets van 4.000 songs zijn).
Of moet ik alleen de library kopieren?
Dan is het misschien wel de overweging waard om Senuti te kopen :) Erg fijn programma kan ik zeggen, en kan erg handig zijn als je een keer je PC formatteert en je vergeet je muziek te backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
TuneAid is een simpel programma om muziek van je iDevice naar je Mac te kopieren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Golfkarton
Ik heb uiteindelijk - voor het eventueel kopen van een onbekend programma - de Helpdesk van Apple gebeld en die adviseerde me de "ontbrekende" bestanden (die niet in iTunes, maar wel op de hdd waren) nogmaals te kopiëren en dat werkte!
Niet 1-2-3 want het ging om nogal wat bestanden...

Maar het was een zeer aardige dame v.d. Helpdesk die bovendien mijn muzieksmaak kon waarderen ;)
Pagina: 1