• Stupendous Man
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
[Systeem: Windows Vista SP2, 32 bit]

InfraRecorder is mijn favoriete programma voor het maken van één-op-één kopieën van schijfjes.
Mooi is dat InfraRecorder zelfs ook subcode kopieert, subchannel data, zoals CD-Text, iets dat CDBurnerXP en ImgBurn niet doen. (CDBurnerXP vind ik juist weer prettig voor het maken van compilaties.)
[Correctie: Ook ImgBurn kopieert CD-Text.]
Netjes dat er zopas een nieuwe versie uitkwam van InfraRecorder, een bug fix release is altijd goed. Ik heb gelijk geupdate naar versie 0.51.

Jammer genoeg merkte ik na installatie bij het gebruik van het programma dat er een groot probleem was:
Bij het proberen simpelweg een CDtje te kopiëren, na klikken van OK in het Copy Disc menu, bleef het programma enkele seconden hangen, waarna Windows herstartte via "Windows Foutherstel".
Drie keer hetzelfde bij volgende pogingen.
DEP uitschakelen voor andere programma's en services dan alleen de essentiële Windows programma's en services dat maakte geen verschil.
En ook het gebruiken van de portable versie bleek geen oplossing, die veroorzaakt dezelfde fout.

Ik ging daarom terug naar versie 0.50.
Het nare is dat hetzelfde probleem nu ook aanwezig blijkt met versie 0.50, iets dat een tijdje geleden nog niet het geval was.
Het probleem zit 'm dus niet in de nieuwe versie 0.51, maar in een verandering op mijn systeem.
Ik had versie 0.50 al een aardig tijdje niet meer gebruikt, anders had ik het probleem wellicht al eerder ontdekt. En had ik het probleem eerder ontdekt, dan had ik toen wellicht nog een verband weten te leggen tussen het probleem en de oorzaak daarvan.

De logs (ook die van InfraRecorder) en de Probleemrapporten en ook de Betrouwbaarheidscontrole geven me jammer genoeg geen aanknopingspunten over wat de oorzaak van het probleem kan zijn.
Bijzonder jammer, want ik was erg gehecht aan dat mooie programmaatje.

Heeft iemand misschien een zelfde of vergelijkbare ervaring met InfraRecorder?
Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn?
Heeft iemand suggesties voor een oplossing voor het probleem?
Of suggesties voor hoe en waar nog verder te zoeken naar een verklaring?

Alvast heel hartelijk bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Stupendous Man op 03-02-2011 01:30 . Reden: 1e edit: correctie betr. ImgBurn // 2e edit: nutteloze vraag verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stupendous Man
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
Correctie op mijn vorige bericht:

Ook ImgBurn kopieert CD-Text, anders dan wat ik in mijn eerdere bericht beweerde.
Met dank aan Aomlives die dat aangaf als reactie op mijn bericht in Meuktracker.
Ik heb met ImgBurn een prima alternatief voor InfraRecorder.

Voor wie benieuwd mocht zijn naar alle details van mijn probleem met InfraRecorder,
zie deze thread op GratisSoftwareSite:
http://www.gratissoftware...viewtopic.php?f=40&t=2414