[TFT Beeldscherm] Laptop en pc op zelfde monitor

Pagina: 1
Acties:

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste,

Kan ik mijn Macbook 15" en mijn game pc op hetzelfde beeldscherm aansluiten, bijvoorbeeld door een switch waar over op het internet heb gelezen? Ik wil namelijk graag mijn Macbook als standaard platform gebruiken en voor het gamen de Windows pc. Aangezien mijn Samsung T220 maar één DVI aansluiting heeft schiet dat niet echt op.

Ik hoop dat ik het duidelijk geformuleerd heb. ;)

Edit: Is dit wat ik bedoel?

[ Voor 18% gewijzigd door Awoodentree op 19-08-2010 21:33 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

zo iets, maar dat is met een vga aansluiting, en zal behoorlijk brak beeld geven.
beter zoek je een kvm switch met dvi of hdmi aansluitingen? :)

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Een samsung T220 heeft ook een vga aansluiting. Zet de ene pc op VGA en de ander op DVI. Er zit een interne switch in de monitor om te switchen tussen deze twee poorten.
Even de kap er af en kabel er in, klaar :) (Bezit er zelf ook een en heb dit ook een tijd gebruikt ;))

Niet nodig om een switch of dergelijks te kopen dus ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ro3lie op 19-08-2010 22:06 ]

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@ ro3lie
Maar stel dat ik mijn Macbook dan met VGA aansluit, geeft dat dan geen slechtere beeldkwaliteit? Ik heb bij Conrad nu overigens ook switches gevonden die ook de audio, muis en toetsenbord kunnen switchen, wat ideaal voor mij zou zijn.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou, het aansluiten is een kwestie van een kabeltje ertussen en proberen maar. Of de beeldkwaliteit slechter wordt verschilt en hangt af van je kabel, monitor, etc. Ik had hier laatst een monitor staan waarbij ik geen kwaliteitsverschil zag dus als je dat ook hebt dan is dat een prima oplossing. Vind je het toch lelijk, ga dan op zoek naar een creatievere oplossing.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Ik vind zelf dat er niet merkbaar verschil is tussen DVI en VGA met dezelfde monitoren. Misschien snelheid etc. maar beeldweergave blijft altijd hetzelfde, gezien dit afhangt van het beeldcontrast, resolutie etc.

En iets uitproberen wat je al hebt kost niks!

[ Voor 10% gewijzigd door ro3lie op 22-08-2010 23:28 ]

Pagina: 1