Ik ben een gebruiker die veel dingen tegelijk doet, heb 2 beeldschermen, op het 1ne beeldscherm doe ik meestal games. op het andere scherm doe ik een browser spelletje en nog wat andere dingen. Heb de laatste tijd wat performance problemen. Ik weet niet precies aan welk deel van mijn computer het ligt. Soms loopt gewoon alles vast als ik wat wil doen.
Ik zit te twijfelen of het nou door mijn Geheugen komt of door mijn hardeschijf. als ik proces-beheer kijk als alles vastloopt zie ik dat de processor verbruik nog geen eens boven de 50% is gegaan.
Zijn er tips om er achter te komen aan welk deel dit kan liggen? ( dat deel wil ik dan graag upgraden/uitbreiden )
Ook vroeg ik me af of je met er met dual screen fps vermindering kan optreden ( of dat nou veel of weinig is )?
En ook hoe het komt dat ik soms vrijage fps heb in games terwijl ik een redelijke videokaart heb, met benchmarks zie ik vaak ook hogere fps als dan ik het zelf test ( weet dat die mensen veel betere pc's gebruiken voor benchmarks maar zo slechte pc heb ik nou ook niet ) is er dan een bepaald deel van me pc dat op in de weg zit?
Spec's:
Processor: Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Scythe Mugen 2 Rev B
Memory: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Hard Drive: Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
Video Card: Asus Radeon HD 5850 DirectCU 1024 MB
Monitor:
22 inch en 24 inch
Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Operating System: Windows 7 32 Bit
Motherboard: Asus P5K-E/WIFI-AP
Ik zit te twijfelen of het nou door mijn Geheugen komt of door mijn hardeschijf. als ik proces-beheer kijk als alles vastloopt zie ik dat de processor verbruik nog geen eens boven de 50% is gegaan.
Zijn er tips om er achter te komen aan welk deel dit kan liggen? ( dat deel wil ik dan graag upgraden/uitbreiden )
Ook vroeg ik me af of je met er met dual screen fps vermindering kan optreden ( of dat nou veel of weinig is )?
En ook hoe het komt dat ik soms vrijage fps heb in games terwijl ik een redelijke videokaart heb, met benchmarks zie ik vaak ook hogere fps als dan ik het zelf test ( weet dat die mensen veel betere pc's gebruiken voor benchmarks maar zo slechte pc heb ik nou ook niet ) is er dan een bepaald deel van me pc dat op in de weg zit?
Spec's:
Processor: Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Scythe Mugen 2 Rev B
Memory: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Hard Drive: Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
Video Card: Asus Radeon HD 5850 DirectCU 1024 MB
Monitor:
22 inch en 24 inch
Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Operating System: Windows 7 32 Bit
Motherboard: Asus P5K-E/WIFI-AP