Hoogstewaarschijnlijk leiden deze kleine tweaks tot vermindering van de totale levensduur van de Ipod / Iphone.
Het valt dan misschien wel niet echt onder "overclocken", maar lijkt me wel toepasselijk in dit topic :
Je Ipod/Iphone is ook te versnellen (meer RAM) door bepaalde "Launched Daemons" te verwijderen.
Launch Daemons zijn processen die altijd op de achtergrond stiekem meedraaien, zo zijn er zelf processen die draaien waar een Ipod helemaal niets aan heeft, en die enkel en alleen nodig zijn op een Iphone.
Maak wel eerst een backup van je Complete Daemons folder!!
Let op : Blijft wel op eigen risico, lijkt het je te riskant? laat het dan.
De Daemons bevinden zich in :
/System/Library en dan in de
LaunchDaemons folder
Zelf heb ik dit getest en dit werkt wel degelijk je krijgt er extra ram voor terug, daarom hier een lijst van veilige Daemons die te verwijderen zijn :
com.apple.DumpPanic.plist - Dumpt crashes bij Apple.
com.apple.ReportCrash.(Different Things).plist - Hier zijn er 5 van ook met crashes reporten bij Apple
com.apple.CrashHouseKeeping.plist - Delfde als bovenstaand
com.apple.aslmanager.plist - Houd Systemlogs bij
com.apple.syslogd.plist - Ook system logs
com.apple.powerlog.plist - Houd rekening met laders die niet van Apple zijn.
com.apple.tcpdump.server.plist - Doet iets met netwerk dumps, er ging
nietsmis bij mij na het verwijderen op mijn Ipod
com.apple.iqagent.plist - - Onbekend, - Doet iets met netwerk dumps, er ging
niets mis bij mij na het verwijderen op mijn Ipod
com.apple.mobile.profile_janitor.plist - - Onbekend, - Doet iets met netwerk dumps, er ging
niets mis bij mij na het verwijderen op mijn Ipod
com.apple.chud.chum.plist - Alleen voor developer's had geen effect op mijn ipod na verwijderen
Bovenstaande Daemons zijn verwijderd op mijn Ipod, verwijden is natuurlijk wel op eigen risico, heb er zelf GEEN problemen mee gehad (2x gedaan 3.1.3 en 4.0.2 had beide keren zeker effect)
Hier nog een aantal die sommige Features uitschakelen gebruik je die Feature niet? schakel hem gerust uit :
com.apple.AddressBook.plist - Hierdoor zullen de contacten iets minder snel laden, voor bijvoorbeeld Ipod gebruikers wel van belang
com.apple.apsd.plist - Schakelt alle push-bericht opties uit. (zelf niet gebruikt!)
com.apple.dataaccess.dataaccessd.plist - Er zal niets meer Syncen tussen Google / Exchange, verwijder als je daar geen gebruik van maakt!
com.apple.datamigrator.plist - Om contacten van de Sim naar de Iphone te sturen, Ipod gebruikers kunnen deze verwijderen.
com.apple.racoon.plist - Voor het gebruik van VPN, geen gebruik maken van VPN? verwijder.
com.apple.MobileInternetSharing.plist - Voor het gebruik van Internet Tethering, Ipod heeft geen Tether functie dus kan ook verwijderd worden.
com.apple.AOSNotification.plist - Voor MobileMe syncen, geen gebruik van MobileMe dan kan deze verwijderd worden.
Heb alleen de "Veilige" ertussen gezet zijn ook andere die wat dieper op het bestands systeem ingaan. Die heb ik achterwege gelaten.
Bron : ModMyI
[
Voor 3% gewijzigd door
Helioss op 19-08-2010 22:54
]