Toon posts:

Lastig vraagje over poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb since een maand Mobiliel internet van T-mobile. Nu blijkt het dat ze veel geblokkeerde poorten hebben.

het gaat om de poorten 4514 en 4500 en iig in die reeks.

Mijn vraag is, is er een manier via poort 80 ( die wel gewoon open staat) naar poort 45xx te gaan?

Ik moet natuurlijk altijd connecte via het netwerk van T-mobile.. dat kan via poort 80, maar is het ook mogelijk om daarna naar een andere poort te gaan?

Ik had hier voor altijd internet van Hi, en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Met vriendelijke groet, Sebastiaan

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

tuurlijk, je kan met ssh poorten tunnelen.

Maar ik denk niet dat dat je vraag beantwoord. Misschien iets duidelijker zijn over het exacte probleem? Is een vpn tunnel een optie?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het wat beter uitleggen.

Normaal speel ik een spel ( Rappelz ) deze maakt gebruik van de volgende ip adressen:

Patches etc.:

Official web page [204.2.131.153:80]
Official forums [204.2.131.158:80]
Patch files Server [204.2.131.240:80]
Index server? [204.2.131.240:3516]
Launcher html server [38.99.100.203:80]
In-game Guild Staus / Help [204.2.134.124:80]
Game Guard patch server [220.90.217.16:80]

Game:

Login Server [204.2.134.120:4500]
Naga Server [204.2.134.162:4514]
Bahamut Server [204.2.134.128:4514]
Fenrir Server [204.2.134.161:4514]
Tortus Server [204.2.134.125:4514]
Pantera Server [204.2.134.125:4518]
Unicorn Server [204.2.134.197:4514]

Nu kan ik niet meer connecten naar de poorten die anders zijn dan poort 80.
Na veel google, begrijp ik dat deze geblokkeerd zijn door t-mobile.

Hoe kan ik connecten naar andere poorten zoals die van hierboven? Ik moet toch altijd van mijn mobiel ( aangesloten op laptop) naar t-mobile netwerk connecten? hoe kom ik dan bij de andere poorten?

Zou je kunnen uitleggen hoe dat ssh tunnelen gaat? Of vpn tunnel? ik heb geen flauw idee. En van 3 dagen google ook niet echt.

Hoop dat je me kan helpen

ps. waarschijnlijk is de reden van tmobile dat de poorten 45xx gebruikt woorden voor viop, maar ik weet het niet zeker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 21:26 ]

Verwijderd

Mobiel internet zou ik zelf niet gebruiken om games te spelen, maar dat terzijde.

Het mobiele internet van alle providers is een prive netwerk met toegang tot het internet. Hierbij krijg je ook een IP adres is een prive reeks (vaak 10.x.x.x) Hierbij het het niet mogelijk poorten (inbound) te openen naar je pc. Ook uitgaand zullen diverse poorten geblokeerd zijn om misbruik van de mobiele dataverbindingen tegen te gaan.

Wanneer je een uitgaande poort wilt gebruiken anders dan de geopende poorten zul je iets moeten doen met VPN/SSH tunnels. Hiervoor is echter ook een server nodig waarmee je verbindt, maar zorgt ook gelijk voor een hogere ping. Deze is al niet geweldig op het mobiele net.

Dat dit bij de KPN mobiele dongels heeft gewerkt en niet bij T-Mobile is een verschil in provider en voor jou kort gezegd vette pech.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
Heb je al gebeld met T-Mobile? Want op zich zeggen zij altijd: je hebt onbeperkt internet waar jij alles mee mag doen wat jij wil. Dus ook VOIP. Wat niet mag (dacht ik), is een mobiele telefoon data-abo gebruiken om te internetten op je laptop, daar heeft t-mobile andere abonnementen voor. Maar de klantenservice kan je daar vast wel mee verder helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat je gaming afraad met een mobiel internet abo, alleen gaat het hier om een mmo. Ping is niet zo heel belangrijk. Normale ping is 100ms. Dat is goed genoeg.

Ook weet ik dat het niet helemaal de bedoeling is om mijn mobiele internet aan mijn laptop te koppelen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat tunnelen werkt? ik snap het prenciepe wel, maar welk programma heb ik nodig en hoe werkt dit? Ik google veel maar kom er niet achter hoe ik van poort 80 ( open poort bij tmobile) naar poort 4500 ( inlog game server) kan gaan. Dit moet worden omgezet buiten het netwerk van tmobile toch?

Ik heb nu het programma PuTTY, maar kom er niet echt uit.

Alvast bedankt

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 10:14

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet een server hebben die er voor zorgt dat je weer de juiste poort gebruikt. Met putty alleen lukt het niet. Je zou je eigen (thuis) pc als server kunnnen gebruiken maar gezien je kennis (nofi) lijkt me dat niet verstandig :)

Verwijderd

Topicstarter
mm thuis server is geen optie.
Is er niet een programma of iets dergelijks die dat voor mij doet? gewoon een soort van poort switch? en ook weer terug switch?

Anyone ^^?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:16:
mm thuis server is geen optie.
Is er niet een programma of iets dergelijks die dat voor mij doet?
Nee
gewoon een soort van poort switch? en ook weer terug switch?
Anyone ^^?
Nee.

Kort gezegd: Jij komt alleen over poort 80 uit jouw stukje netwerk. Dus omzetting moet buiten jouw stukje netwerk gebeuren. Dus een server ergens anders.

Nog korter gezegd: Je mobiele internet is eigenlijk geen volledig internet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat ik een externe server nodig heb. Maar die is er dus niet? Geen aanbieder die dat heeft?
Pagina: 1