Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Disc Drive probleem

Pagina: 1
Acties:

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Bedankt voor de reacties! Ik zal er nog eens naar kijken en anders gewoon voor 2 tientjes een nieuwe kopen.

TOPIC mag gesloten worden.

[ Voor 79% gewijzigd door floorjd op 25-08-2010 13:24 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

IDE aansluiting? Master/Slave instellingen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• floorjd
Die heb ik net gechecked en die zitten goed, het was wel zo dat bij Master/Slave instellingen dat dingetje op slave(in het midden) stond, nu niet meer. Maar de drive wordt alsnog niet herkend.

Kan het zo zijn dat het dingetje dat bepaalt of het master of slave is, verkeerd om zit? dus niet achterstevoren, maar 180 graden gedraaid?

[ Voor 30% gewijzigd door floorjd op 19-08-2010 21:45 ]

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 16:19

Xanax959

relax...

jumpertje moet over het algemeen verticaal zitten, | dus. Ide kabel zit goed? rode randje aan de goede kant? Bij ide apparaten meestal het rode randje aan de kant van de voedingsstekker. Kijk eens wat ie doet als je het jumpertje gewoon helemaal weg laat.

Atari portfolio Dos 2.11

• floorjd
jumpertje eruit gehaald, werkt nog steeds niet. De lade gaat wel open en dicht, maar hij wordt verder niet herkend.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39
Ziet je BIOS 'm wel?

• floorjd
--> Ik heb nu in mijn BIOS gekeken en zover ik begrijp wat er allemaal staat, staat het allemaal op automatisch en enabled. Het is overigens een computer die door een vriend van me in elkaar is gezet. Maakt dat uit?

Wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 86% gewijzigd door floorjd op 19-08-2010 22:36 ]

• floorjd
Iemand nog een idee?

Edit: Dan zal ik dat niet meer doen. Ik dacht dat het wel kon.

Anyway, ik zie hem er niet bij staan denk ik. Althans deze code vind ik niet in de BIOS: CRX220A1 .

Hoe kan ik die daar dan krijgen? Lade gaat ook niet meer open dus. Misschien dat jumpertje terug zetten in het midden?

[ Voor 98% gewijzigd door floorjd op 20-08-2010 15:03 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39
In het bootscherm van je PC zou je ook alle gedetecteerde drives moeten zien. Staat hij er tussen?

Overigens is het niet zo netjes om je topic binnen 24u te kicken

• floorjd
Heeft iemand anders nog een idee?

Volgens mij staat hij niet in mijn bios bij gedecteerde apparaten.

[ Voor 51% gewijzigd door floorjd op 22-08-2010 11:09 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hang het ding aan een IDE kabel met een ander apparaat? Hoe staan de jumpers (evt.) op dat apparaat? Windows zal iig nooit de drive herkennen als de BIOS dat al niet doet. Ik gok erop dat het toch een jumper-probleem is.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Op de cd drive staat een tekening hoe de master/slave ingesteld moet worden.
Je kan ook mog cable select proberen.
Gebruik een 80 aderig kabel, hier zijn de kabels fijner tov de oude 40 aderig kabel.

Kontroleer in de bios of je ide kontroller aan staat en dat hij niet op raid staat.

Moederborden hebben normaal 4(of 6) en dan nog 2 extra aansluitingen, probeer de 4(of 6) te gebruiken, indien dit ide is.

[ Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 22-08-2010 12:24 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Voordat je hier nog uren aan besteed, haal voor twee tientjes een sata dvd disk drive en je bent klaar. Geen gezeur met mast/slave enz.

Wat is trouwens mis in je verhaal; waar komt die sony vandaan? Heeft het ding uberhaupt gewerkt in die pc? Werkt het ding in een andere pc wel?

Maar nogmaals, ook omdat je vragen stelt als
Kan het zo zijn dat het dingetje dat bepaalt of het master of slave is, verkeerd om zit? dus niet achterstevoren, maar 180 graden gedraaid?
en
Het is overigens een computer die door een vriend van me in elkaar is gezet. Maakt dat uit?
nespaar jezelf de moeite en koop een nieuwe sata drive.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1