Toon posts:

Speedtouch router. NAT-type veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ps3. Deze staat momenteel op Nat-type 3 waardoor ik niet met vrienden kan verbinden.
Dit is te verhelpen door het Nat-type op 2 te zetten.

Ik heb een router van speedtouch. Alleen ik heb geen idee hoe ik hierop het Nat-type kan veranderen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thomson st780
Ik kan een code (192.168.1.254) intypen en dan kom ik op de pagina van speedtouch en kan ik wat instellingen veranderen. Ik weet niet of dit te vertrouwen is

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:15
Gaat het om een KPN versie van de betreffende Speedtouch, ook wel bekend als de Experiabox ?
Zo ja, let niet op de topictitel wat een nieuwere versie is, maar principe is het zelfde:
Problemen Thomson TG787v SIP + PS3

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 19-08-2010 19:02 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:57:
Ik heb een thomson st780
Ik kan een code (192.168.1.254) intypen en dan kom ik op de pagina van speedtouch en kan ik wat instellingen veranderen. Ik weet niet of dit te vertrouwen is
Dat is je eigen speedtouch waar je naar verbindt m.b.v. het IP-adres van de Speedtouch in je interne netwerk ja, 192.168.1.254. Als je weet wat je doet, kun je prima daar dingen veranderen.

Echter, wat heb je al gevonden over "nat-type" i.c.m. "playstation 3" en dergelijke?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat om de kpn versie.
Dat topic lijkt te gaan over iemand die het via een ethernet kabel heeft aangesloten.
Mijn ps3 is draadloos aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:08:
[...]

Dat is je eigen speedtouch waar je naar verbindt m.b.v. het IP-adres van de Speedtouch in je interne netwerk ja, 192.168.1.254. Als je weet wat je doet, kun je prima daar dingen veranderen.

Echter, wat heb je al gevonden over "nat-type" i.c.m. "playstation 3" en dergelijke?
Als ik daarop zoek krijg ik allemaal info over routers van andere merken en dat werkt niet bij mij.
Het probleem is ook dat ik er eigenlijk heel erg weinig verstand van heb.

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:17:
Ja het gaat om de kpn versie.
Dat topic lijkt te gaan over iemand die het via een ethernet kabel heeft aangesloten.
Mijn ps3 is draadloos aangesloten.
Bedraad of draadloos maakt in dit geval niks uit, wat je zou moeten doen is UpNp aanzetten, en uitgebreide beveiling uit indien het aanstaat. Dan de PS3 uit, modem uit, modem aan, 2-3 min wachten en dan pas PS3 aan.

Geeft dit niet het gewenste resultaat, dan moet je de PS3 een vast IP gaan geven, maar daar kunnen we je eventueel ook wel weer mee helpen als het dan nog niet werkt.

Voor de duidelijkheid, dit is het enige model wat door KPN is uitgeleverd waarbij NAT2 icm PS3 en X360 wel mogelijk moet zijn. ( tenzij er na mijn eigen gebruik nog een update is geweest die dit heeft veranderd ).

Goed je kan de webinterface benaderen via http://192.168.1.254 of http://speedtouch.lan
Je moet dan vervolgens naar de Toolbox > Delen van spelen & toepassingen om eerdergenoemde functionaliteit uit en/of aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedank Yippie ik ga het vanmiddag proberen.
Ik heb ontdekt dat de andere ps3 die op deze router is aangesloten wel Nat2 heeft.

EDIT: Ik heb het toch nu nog even snel geprobeerd en het werkt! Ik heb nat type 2.
Waar ik me wel nog zorgen om maak is dat ik nu die uigebreide beveiliging heb uitgezet. Ben ik nu niet kwetsbaar voor virussen enzo?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 08:10 ]

• Yippie
Goed nieuws, mbt verlaagde veiligheid: het is geen vrijbrief om te doen en laten wat je wilt, maar ook niet dat je nu gelijk veel meer kans op hackers & virussen loopt.

PS3 loopt in ieder geval geen gevaar, en de computers in je netwerk zijn hopelijk uitgerust met een AV scanner. Meeste rotzooi komt binnen bij "illegale" downloads, dus als je je daar schuldig aan maakt, moet je daar het meeste oppassen.

Doe je dat nog niet, zorg ervoor dat je tijdig en met enige regelmaat backups maakt van belangrijke informatie.
Al deze punten zijn eigenlijk standaard IMO, maar goed, in de praktijk blijkt dat vaak niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de uitgebreide security aangezet en het is nogsteeds nat type 2.
Ontzettend bedankt. Ik heb net weer met een vriend kunnen playstationen online.
Pagina: 1