Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Loopt spontaan vast tijdens het spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem; om 1 of andere vage reden loopt m'n PC spontaan vast tijdens het spelen van games.
Ik heb op m'n PC ( Windows 7 ) Rollercoaster Tycoon 2 geïnstalleerd.
Vervolgens het spel geopend met de volgende opties:

- Compatibiliteit op Windows XP
- Uitgevoerd als Administrator

Na een tijdje spelen loopt de boel spontaan vast...
CTRL-ALT-DEL etc. werken ook niet meer en het enige wat nog helpt is een reset...
Ook heb ik geen firewall aanstaan als ik de spellen speel...
Overigens is dit alleen op mijn PC zo en op de laptop heb ik nergens last van...?

Ditzelfde probleem heb ik ook bij het spelen van Rollercoaster Tycoon 1.

*Specs;
Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz
GeForce 8800GT
Windows 7 Ultimate

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? :X

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 16:48
Wat zijn de temperaturen van CPU, GPU? Wat voor voeding heb je? Wat voor programma's draaien op de achtergrond? Gescand op virussen/spyware? Geheugen getest?

smile an everlasting smile

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het zou kunnen liggen aan de temperaturen. Het zou kunnen liggen aan drivers die fucked up zijn. Het zou kunnen liggen aan het feit dat je misschien de hangen en opstartentroubleshooter niet hebt doorgenomen.

Kortom je mist een boel informatie die best handig zou kunnen zijn ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
RooN schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:36:
Wat zijn de temperaturen van CPU, GPU? Wat voor voeding heb je? Wat voor programma's draaien op de achtergrond? Gescand op virussen/spyware? Geheugen getest?
De temperaturen zijn geen issue want ook als ik bijv. Mafia 2 demo / GTA4 aan het spelen ben heb ik nergens last van..
De enige programma's die op de achtergrond draaien zijn Anti-Virus / CoreTemp ..
Gescand op virussen en spyware ja en ook het geheugen is getest en ok.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoals hier beschreven staat, hoort een topic als deze in Spielerij - Problemen & Vragen, en niet in Hardware & Spielerij Algemeen. Een klein schopje in de goede richting dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:41:
Zoals hier beschreven staat, hoort een topic als deze in Spielerij - Problemen & Vragen, en niet in Hardware & Spielerij Algemeen. Een klein schopje in de goede richting dus ;)
Sorry :+

Verwijderd

Ik doe een gok .Meestal ,is het zo dat als je wel gewoon alle andere dingen kunt doen ,maar ,als je gaat gamen dan " bevriest" het ,m.a.w je kan niks meer ,alleen uit zetten ,ook ctrl ,alt ,delete helpt niet,dan is de grafisch kaart te heet geworden.
Als dit de oorzaak is van jouw probleem,dan ligt de oplossing in ;verminderen van de core snelheid,of geheugen snelheid ,of de koeling verhogen zodat de temp lager word. Er zijn programma`s waarin je dit handmatig kan verhogen/ verlagen..
O.a ati catalist. .Als laatste zou je een andere sterkere betere koeling kunnen aanschaffen .
Er zijn overklokkers die hun gpu op -64 graden draaien.
Zelfs dan kunnen vast lopers ontstaan als je de coresnelheid te ver hebt over geklokt ,of voorbij de limiet van het gegeugen.Bij windows XP komt het nog al eens voor dat er een blauw scherm tevoor schijn komt.
Er zijn software programma`s die ook tegen dit "vastlopen" beveiligt zijn.
Het zou overigens ook een andere oorzaak kunnen zijn,maar ik neig hierna ,als probleem.
Dus dan is het simpel,zoek de software van de kaart ,is het ati/of nvidia (of intel of iets anders),en kijk wat je kunt instellen.
Misschien eens speedfan draaien ook ,om te zien hoe warm alles word.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:46:
Ik doe een gok .Meestal ,is het zo dat als je wel gewoon alle andere dingen kunt doen ,maar ,als je gaat gamen dan " bevriest" het ,m.a.w je kan niks meer ,alleen uit zetten ,ook ctrl ,alt ,delete helpt niet,dan is de grafisch kaart te heet geworden.
Als dit de oorzaak is van jouw probleem,dan ligt de oplossing in ;verminderen van de core snelheid,of geheugen snelheid ,of de koeling verhogen zodat de temp lager word. Er zijn programma`s waarin je dit handmatig kan verhogen/ verlagen..
O.a ati catalist. .Als laatste zou je een andere sterkere betere koeling kunnen aanschaffen .
Er zijn overklokkers die hun gpu op -64 graden draaien.
Zelfs dan kunnen vast lopers ontstaan als je de coresnelheid te ver hebt over geklokt ,of voorbij de limiet van het gegeugen.Bij windows XP komt het nog al eens voor dat er een blauw scherm tevoor schijn komt.
Er zijn software programma`s die ook tegen dit "vastlopen" beveiligt zijn.
Het zou overigens ook een andere oorzaak kunnen zijn,maar ik neig hierna ,als probleem.
Dus dan is het simpel,zoek de software van de kaart ,is het ati/of nvidia (of intel of iets anders),en kijk wat je kunt instellen.
Misschien eens speedfan draaien ook ,om te zien hoe warm alles word.
Het ligt sowieso niet aan de temp. denk want deze zijn niet hoog en al helemaal bij het spelen van RCT 1 / 2 zie ik bijna geen verschil in temperatuur van de CPU / GPU.
Ik heb ook al een andere koeler op m'n GPU zitten..

Verwijderd

Tja ,dat was mijn 1st idee ,het meest voor de hand liggende.
Omdat al je games vast lopen,zou het dan ook nog te weinig schijf ruimte kunnen zijn .
Of te weing virtueel geheugen.
Dat het niet de temp is maakt het alleen maar moeilijker.
Een core x 4 zoals die van jouw ,heeft soms problemen met sommige games ,maar niet met allemaal.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Het lijkt een probleem van Rollercoaster icm Windows 7 te zijn:

http://www.sevenforums.com/gaming/29709-rollercoaster-tycoon-2-whole-system-freeze.html

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke.. nog apart dat het op de laptop goed werkt dan.. is ook Win7

Overigens loopt de PC met firewall ook telkens vast als ik van Windowed naar Fullscreen overga...
( Firewall laat PC vastlopen.. )
Pagina: 1