Toon posts:

Geen beeld na plaatsen nieuwe CPU cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voordat ik deze topic ben gestart heb ik al het een en ander opgezocht maar helaas zonder resultaat.
Het probleem: Voor een Acer Power F5 pc heb ik de CPU cooler vervangen voor een Zalman Cnps7000 incl. fac controller. De oude, orginele cooler maakte wat veel geluid. Past allemaal perfect maar nu is het vreemde dat ik met geen mogelijkheid meer beeld krijg op de onboard videokaart. Die tot enkele uren geleden nog gewoon functioneerde.

Maar let op, als ik er een pci-express vga kaart in stop dan heb ik wél beeld maar stopt mijn CPU fan met draaien na 10 seconden. PC geeft ook geen piep geluiden. Ook als ik de harde schijf aansluit hoor ik deze draaien.

Dit is wat ik al heb gedaan:

- alle opticals en overige apparaten los koppelen
- bios batterij eruit gehaald en stroom van mobo afgehaald.
- geheugen opnieuw geplaatst
- Cpu fan zonder fancontroller opgestart
- gewerkt zonder polsband maar wel elke keer ijzer vastgepakt voordat ik in de kast ging werken.
Dit laatste heb ik eigenlijk nooit gedaan maar ik let altijd goed op mijn inziens

Vragen die in mij naar boven komen:

Kan het zijn dat dit Acer systeem een orginele CPU fan MOET hebben? Waarom werkt de onbaord vga niet en de pci express wel maar stopt de cpu fan met draaien?

Hoop dat iemand al ervaring hiermee heeft en mij advies kan geven.

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Weet je zeker dat je de koeler GOED gemonteerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij zit zo vast als een huis en een klein erwtje koelpasta van zalman erop gedaan. Met 2 schroeven heb ik de koeler goed aangedraaid.

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02
Probeer de cooler er weer af te halen, opnieuw erop doen. Let wel op dat je opnieuw koelpasta erop doet;) Misschien dat dat helpt, en anders weer de standaardkoeler erop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga inderdaad weer eens de oude cooler erop plaatsen. Vervelend dat die orginele cooler van die opvulrubbertjes tussen de schroeven hebben zitten. Die krijg je er bijna nooit in gehele staat er van af, dus die ruimte zal ik moeten opvullen met de rubbers van de nieuwe cooler.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 14:40
dat van die opvulrubbertjes snap ik niet. Hoe heb je de oude koeler gedemonteerd? Niets verbogen, afgebroken of losgeschoten? Meestal is het iets heel simpels wat je over het hoofd ziet.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

thomskipsp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:29:
Probeer de cooler er weer af te halen, opnieuw erop doen. Let wel op dat je opnieuw koelpasta erop doet;) Misschien dat dat helpt, en anders weer de standaardkoeler erop zetten.
En wat zou volgens jou het nut zijn voor het terugplaatsen van de oude koeler?

Editje: maw, lijkt me stug dat het probleem in de koeler ansich zit.
Koeler is niets anders dan een stuk metaal die warmte opneemt en een fan die de warmte wegblaast. Dit zou in principe geen boot failure oid tot gevolg kunnen hebben, mits goed aangesloten.
Bios had je al gereset? Soms wil het plaatsen van een nieuwe systemfan nog wel eens geouwehoer opleveren.

[ Voor 33% gewijzigd door Switchie op 19-08-2010 20:06 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Enigste wat ik mij zou kunnen voorstellen is dat er of ergens een sluiting ontstaat doordat de koelvinnen ergens tegenaan komen, of dat het te maken heeft met een 3 of 4 pins fanaansluiting. Kan best dat Acer een of andere beveiliging erin heeft zitten maar dan blijft het vaag dat je onboard videokaart dan uitschakeld.
Pagina: 1