USB dongle als AP & WI-FI tegelijk.

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hoi Mensen.

Ik heb sinds enkele weken een wi-fi dongle op mijn computer op het werk.
Inmiddels kan ik op het lokaal netwerk en internet komen..waar het dus ook voor bedoeld was.

Nu zou graag tegelijk mijn telefoon op het draadloos netwerk aansluiten echter zit dit allemaal zo in elkaar dat het alleen mogenlijk is de pc waarop ik werk aan te melden en verder geen apparaten.
Mijn telefoon overbrugt overigens de afstand naar de router ook amper.

Mijn vraag is dus als volgt,
Kan ik die usb wi-fi dongle tegelijk voor mijn draadloos verbinding & acces point tegelijk gebruiken ?
Op deze manier kan ik dan ook achter in de werkplaats nog wi-fi ontvangen met mijn telefoon.

Ik heb al van alles geprobeert maar, zodra ik de software op "AP config" zet valt dus de verbinding met het netwerk en dus internet weg en kan ik alleen met mijn telefoon met de computer waar de dongle aan hangt communiceren.

anyway ... ik heb er verder weinig verstand van .. en met google kom ik er helaas ook niet uit.
Ik hoop i.i.g dat jullie snappen wat ik aan het proberen ben.

alvast bedankt.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:48
Ik denk dat je dongle maar een modus ondersteunt tegelijk. Of signaal ontvangen, of signaal versturen. Verder zeg je dat je niet met andere apparaten dan de PC het internet kan bestieren. Dit kan duiden op MAC filtering. Dit betekent dat alleen het unieke adres van de PC uitdrukkelijk toegelaten is.
Een van de weinige dingen die je hieraan kunt doen is een accesspoint aanschaffen, en zorgen dat het MAC van deze toegelaten is op het netwerk, of dat je hiermee het MAC van de PC spooft. Via dat apparaat kun je vervolgens een lokaal mini netwerkje starten waarin je de PC en de telefoon is opgenomen.

Oftewel, in jouw geval zou ik eerst eens afvragen of dit binnen de richtlijnen van het bedrijf valt. Als dat het geval is valt er vast wel wat te doen aan het bereik.
Maar ik vrees dat er een data-abonnement aanschaft moet gaan worden ;)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie !

Dat verhaal van MAC filtering is idd van toepassing.
( ik weet dat omdat ik dat b1-c4...etc nummer moest opgeven )

Wat betreft die dongle heb ik zelf ook al het idee dat het of AP of wireless is. een combinatie van beide lijkt hij niet te kennen.

Dus de optie zou zijn dat MAC adres te spoofen..."als ik het goed begrijp is dat zoiets als mijn dongle niet aan de pc hangen maar aan een extra router...of AP apparaat dat vervolgens met dat specifieke MAC inlogt ?"

Nu is dus de vraag...welk eenvoudig apparaat anders dan een router met veel instellingen kan ik zo plug&play aan die dongle hangen ?
Bestaat er uberhaupt een apparaat waarmee dat kan ?

Een andere optie is idd een data-abbonement , zei het niet dat ik al een SE Vivaz bezit met een Web&Walk+ abbonement. echter is het bijna onmogenlijk om in de werkplaats een fantsoenlijke verbinding te krijgen ( heel veel kranen en dus afstandsbedieningen & de zwaare spanten zorgen er voor dat er nauwelijks radio of gsm verbindingen tot stand kunnen worden gebracht )

Goed...ik ga even wat webshops aflopen nu opzoek naar een geschikt AP apparaat.
Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.